Gå til innhold

Kjøkkenmaskin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå endelig bestemt meg for å kjøpe kjøkkenmaskin! :)

Har søkt litt rundt på forumet og sett at det er veldig mange som har Kenwood.

Selv har jeg lurt på å kjøpe en Bosch MUM 7200. Er dette et godt kjøp? Lager den mye støy? Hvilke andre finnes? Vil ha bra motorkapasietet, slik at jeg kan bake gjærdeiger, og da bør den vel være på rundt 700 Watt eller mer? Ønsker ikke å betale så altfor mye.

Håper på hjelp! Det er mye penger, så jeg vil være sikker på hva jeg kjøper.

Takk på forhånd!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler absolutt Bosch MUM. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Den tar fint gjærdeiger (det er det jeg bruker den mest til, men den er også ypperlig til kakerører). Den bråker ikke mye og den er veldig enkel å rengjøre (og det synes jeg er ganske viktig, vil ikke ha en kjøkkenmaskin hvor man må bruke lang tid på å pirke ut deig fra kriker og kroker). Den kom vel også på første plass i TV2 Hjelper Deg sin test av kjøkkenmaskiner, etter min mening vel fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood Major!

Har den ikke selv, men det er den jeg ønsker meg selv.

Selger kjøkkenmaskiner selv og dette er jo bestselgeren på markedet og de holder jo i evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Orange_*

Går for Kenwood jeg og. Har en selv og den er veldig enkel og grei.

Moren min bruker fremdeles maskinen hun kjøpte rett før jeg ble født for 27 år siden. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, enig med kenwood major. Så greit å kunne kjøpe "påbyggningspakker" til den også, sånn at man ikke behøver kjøpe alt på en gang, men kan kjøpe litt etter litt og ha alle enhetene til samme maskin, heller enn å ha mange maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp en slik med "kroken" i midten av bollen iallefall. Det er fryktelig upraktisk at den stanga står rett opp midt i bollen. Dessuten er den vanskelig å rengjøre. Jeg gidder nesten aldri bruke min pga den j***a stanga... Knar heller deigene for hånd... :murvegg:

Den jeg har er en Bosch Concept 7200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjøp en slik med "kroken" i midten av bollen iallefall. Det er fryktelig upraktisk at den stanga står rett opp midt i bollen. Dessuten er den vanskelig å rengjøre.

Jeg synes ikke det er upraktisk, og den er i allefall ikke vanskelig å rengjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er upraktisk, og den er i allefall ikke vanskelig å rengjøre.

Mye lettere å vaske en bolle uten krok iallefall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Bosch maskin og er super fornøyd. Husker ikke helt hva den heter, men den har stålbolle og det følger med blender og utstyr som visp og mye annet. Synes ikke det er upraktisk å ha eltekroken i midten. Dessuten er de som Arkana sier veldig lett å rengjøre. Du kan til å med putte alle deler i oppvaskmakinen. Jeg bruker den mest til gjærdeiger, men det er bare fordi jeg har så liten plass nå at jeg sjeldent tar den fram, når kjøkkenet blir større skal den brukes mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis andre er så fornøyd med den så kanskje jeg skal gi den ett nytt forsøk...

Har den stående inni et skap med sånn "utrekkbar plate" så det er jo ganske praktisk da...

Men hever dere deigene i den også, eller har dere deigen over i en annen bolle for heving...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hever dere deigene i den også, eller har dere deigen over i en annen bolle for heving...? :sjenert:

Jeg hever den i bollen. Synes det er så greit, og bollen har jo blitt litt oppvarmet pga den varme væsken i deigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...får gi den en sjanse til da. Kan jo hende jeg liker den bedre jeg også. Gjør ingenting om jeg slipper å elte deigene for hånd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis andre er så fornøyd med den så kanskje jeg skal gi den ett nytt forsøk...

Har den stående inni et skap med sånn "utrekkbar plate" så det er jo ganske praktisk da...

Men hever dere deigene i den også, eller har dere deigen over i en annen bolle for heving...? :sjenert:

Ja da er det bare å bruke den. Et slikt skap er jo så praktisk :)

Som Arkana hever jeg i bollen, men når jeg lager veldig bløte gjærdeiger, så er det ofte jeg tar den over i annen bolle, men det kun fordi jeg hadde en liten "ulykke" med overheving og synes rydde jobben var så kjip. Så da setter jeg den heller til heving et mer lurt sted enn der jeg har plass til maskinen :ler:

*makan til setninger man setter opp sent på kvelden, men du skjønte nok hva jeg mente :hoho*

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*makan til setninger man setter opp sent på kvelden, men du skjønte nok hva jeg mente :hoho*

:) Er ikke bare-bare å finne gode formuleringer verken tidlig eller sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Bosch-historie:

Jeg "arvet" en helt ny Bosch av min bestemor (husker dessverre ikke hva den het, men det var en sånn med krok i midten) - hun synes den var et h.. å bruke og lurte på om jeg ville ha den. Jeg prøvde den et par uker, og jeg har aldri forbanna en maskin så mye - deig overalt, et slit å få den rengjort, ikke fornøyd med kapasitet, synes heller ikke den elta bra nok. Etter å ha snakket litt med bestemor, fikk min svigerinne overta den. Etter noen uker satt hun igjen med samme inntrykk som oss to... Neste stopp, mamma. Og der står den enda. I kjelleren. Bare jeg nevner den begynner min ellers ganske så stille og rolige mor omtrent å fråde om munnen ved tanken på "det hersens treskeverket" som hun sier :ler:

Med andre ord - Bosch er ikke noen slager hos meg! ;)

MEN jeg fikk Kenwood Major til 30årsdagen min tidligere i høst. Helt fantastisk, DEN anbefaler jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en elktrolux assistent, den er helt super.

Har 7 l stålbolle, og kom med eltekrok, og deigrulle. Den tar brøddeig til 4 brød lett.

Og kan få masse ekstrautstyr til maskinen hvis man har bruk for det. Er voskt opp med en slik maskin hjemme, den er over 20 år og er like bra nå som da den var ny. Og den er MYE brukt.

Ikke bråker den mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_trådstarter

Hei igjen,

Jeg ser at det er mange forskjellige synspunkter på maskinene og vil gjerne ha flere innlegg. Hvordan er det med ekstrautstyr? Vil gjerne vite hvilke som er praktiske og som dere bruker. Er det noe spesielt jeg bør kjøpe til?

Takk for alle innspill!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_trådstarter

Står mellom to forskjellige nå.

En Kenwood HVITT KM616MEGA og en Bosch MUM7200, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Prisene er jo ganske forskjellige, men jeg får jo mer ekstrautstyr med Kenwooden. Spørsmålet er hvor mye kan jeg bruke ekstrautstyret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...