monja Skrevet 4. oktober 2006 #21 Skrevet 4. oktober 2006 Vi er jo alle konge/dronning i vårt private rike og dermed er det jo helt riktig at det finnes små prinser og prinsesser rundt omkring.
Pepita Skrevet 4. oktober 2006 #22 Skrevet 4. oktober 2006 ...og av og til er det kanskje greiest å si prins/prinsesse her på nettet, for de færreste ønsker vel å skrive barnas virkelige navn? ← Ikke har gutten fått noe navn og ikke vil jeg legge det ut her, så da er prinsen et av mange navn han går under!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #23 Skrevet 4. oktober 2006 Ikke har gutten fått noe navn og ikke vil jeg legge det ut her, så da er prinsen et av mange navn han går under! ← Å bruke et anonymt kallenavn på Nettet er en god ide. Men da ei venninne sendte en tekstmelding og skrev om "prinsessa" si, synes jeg ikke ideen var så god.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #24 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg kjenner også ei som konsekvent omtaler sønnen som "prinsen min". Jeg synes det er litt vel sukkersøtt. Jeg omtaler han da konsekvent tilbake med navnet til ungen, eller gutten din.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #25 Skrevet 4. oktober 2006 Det fineste jenta mi kan tenkte seg at jeg sier til henne er at hun er min prinsesse eller engelen min. Da blir hun så glad.Dette sier hun også til oss når hun gir oss komplimenter En dag sa hun til meg:mamma du er en minigris... Jeg ble litt forundret, dette så hun og sa da, fordi minigriser er SÅ skjønne Jeg har kaldt mine tre barn både for prinser og prinsesser, eller klumpen, gullet, vennen, tuppa, snuppa, tullebukk, rampetuss,knerten osv. Men de vet også hva de heter, og at de ikke skal arve hele kongeriket... Tror ikke noen barn tror de er bedre enn andre selv om de blir kalt for prinser og prinsesser. jeg kaller også andre sine små for prinser og prinsesser, så da er jeg vel litt sukkersøt da, og fjollete, men det får heller være.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #26 Skrevet 4. oktober 2006 Tror ikke noen barn tror de er bedre enn andre selv om de blir kalt for prinser og prinsesser ← Det tror ikke jeg heller. Jeg bare undrer meg litt over fenomenet. Det har ingenting med at jeg tror at disse voksne som bruker prins/prinsesse om sitt barn forventer en type oppførsel eller oppdrar barnet på en spesiell måte.
Jerle Skrevet 5. oktober 2006 #27 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg omtaler vel døtrene som det inn i mellom på nettet, men har aldri kalt det til de. Da går det heller i kallenavn som ligner navnet ol. Men på nettet er det litt greit å være litt mer anonym.
Annie Skrevet 5. oktober 2006 #28 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg kaller datteren min for Prinsessa. Både her og i blant når jeg snakker med henne. Ser ikke helt hva som er feilen med det.???
ceca Skrevet 5. oktober 2006 #29 Skrevet 5. oktober 2006 I en viss alder synes jo jenter det er flott å bli kalt prinsesse Hos oss kalles de for gullene mine og englene mine. Snakker jeg med andre, så bruker jeg navnet deres. Dette er bare "kosenavn" som vi har oss imellom. Ceca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå