Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Er det bare meg som er rar tro? (Mye mulig !) Saken er den at jeg forundres stadig over vanlige norske kvinner som venter, eller akkurat har født prinser eller prinsesser.
Tusenfryd Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg fødte hverken prins, prinsesse, keiser eller keiserinne... men et barn. Men enhver må få melde hva de synes er passende.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Selvsagt får de melde det de selv vil. Noe annet har jeg ikke sagt.... Jeg forundrer meg stadig over det. Akkurat som om det ikke er bra nok å få en gutt eller jente. Blir det for vanlig kanskje? :klø:
tuji Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg synes også dette prinsessepratet er litt fjollete.
monja Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Unnskyld meg altså, jeg har en prins hjemme jeg - Prins Umulius Kaller aldri smurfen min for prins i hans påhør, men han er jo prinsen min da. Lurer på om jeg noengang har omtalt han som prins jeg? Bortsett fra da han var nyfødt. Men da var han jo like mye prins, for oss, som alle andre prinser i verden.
Caramba Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Synes særlig det er mye Prinser og Prinsesser når man leser på nettstedet Barnimagen. Ingen der som venter en gutt eller jente, tydeligvis....Jeg synes også det høres helt latterlig ut. Helt enig med deg, Xavia.
Xania Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Er det bare meg som er rar tro? (Mye mulig !) Saken er den at jeg forundres stadig over vanlige norske kvinner som venter, eller akkurat har født prinser eller prinsesser. ← Helt enig med deg, Xavia! (Jeg venter foreløpig et barn eller knøtt alt etter som, og etter fødselen blir jeg mamma til ei jente eller en gutt. Enkelt og greit, det har jeg sansen for.)
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 ← Ikke bli flau da! Du har selvsagt lov til å omtale din skjønne lille gutt for en prins!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Det blir litt for "søtt" for min del å kalle ungene for prinser og prinsesser. Hver sin smak, men jeg føder enten en jente eller en gutt jeg..
L@dy Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Næææ! Så korrekte dere er her inne da! Jepp, jeg har ei prinsesse, keiserinne, gullklump, tulletrollet, alt ettersom hva som passer. Ja, jeg må jo legge til at jeg så klart har verdens skjønneste jente også. Og for de som lurer, ja, hun er også ett barn!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Helt tåpelig. Oppfordrer små jenter til å bli helt rosa og lese prinsesseblader og sette seg til å vente på prinsen på den hvite hesten. Skjerp dere.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Næææ! Så korrekte dere er her inne da! ← Det er jeg nok ikke!
Kykkelikokos Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Helt tåpelig. Oppfordrer små jenter til å bli helt rosa og lese prinsesseblader og sette seg til å vente på prinsen på den hvite hesten. Skjerp dere. ← Det har jo ingenting med det å gjøre. Tror ikke foreldre som kaller barna sine for prins og prinsesse forventer at andre skal se på dem slik. For meg går det for det samme som å kalle barna for gullklump eller andre kosenavn. Tror du det er det samme som å oppfordre ungene til å bli en gullklump?
:-) anna Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg ser poenget og er egentlig litt enig. Men jeg har nok kalt barna mine for både prinsen min og lille prinsessa til mamma/pappa. Ikke hele tida, men som et av mange "kosenavn". For det er jo det det er da. Jeg tror ikke barn blir mer villedet til å tro at de faktisk ER prinser/prinsesser, enn de leter etter karatstempelet av å bli kalt gullklumpen. Jeg tror derimot de kan bli overbevist om at vi som bruker disse kjelenavnene synes de er vakrest og finest i hele verden. Og DET har de jo all grunn til. Det tror jeg dessuten er bare sunt. Kjært barn har mange navn, heter det jo. Og nå for tida er det nok litt i tiden å snakke om prinsessa mi, istedet for (eller i tillegg til) å si gullet mitt, goungen min, skatten min o.s.v. Mannen min kaller for øvrig lillefrøkena vår for "prinsessefrø". det synes jeg er litt søtt. ;-)
Amalie_85 Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg er mammas lille prinsesse enda jeg. Kommer nok alltid til å være det. Men er jo bare hennes prinsesse.
Gjest gjesta Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 ...og av og til er det kanskje greiest å si prins/prinsesse her på nettet, for de færreste ønsker vel å skrive barnas virkelige navn?
Engel Skrevet 4. oktober 2006 #18 Skrevet 4. oktober 2006 prins/prinsesse er kosenavn på lik linje med "gullet", "småen", "skatten" og alt mulig annet foreldre kan finne på å kalle sine barn. Og det har IKKE noe med at vi/de forventer at barna skal oppføre seg som små prinser eller prinsesser.
Shabana Skrevet 4. oktober 2006 #19 Skrevet 4. oktober 2006 Det er vel bare stoltheten som skinner ekstra sterkt når barna blir omtalt som prins eller prinsesse Kan skjønne det, men synes det burde stoppe på et visst punkt. (Selv om mamma kaller meg "gullet" den dag i dag )
Gjest Lizzi Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Prinser og prinsesser har jo alltid vært kongens dyrebareste skatt. Og kongen han har hersket i sitt rike. Hatt mye makt. Ergo det er maktsyke folk som kaller barna prinsesser og prinser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå