Gå til innhold

Forberedelser før prøving av brudekjole


Power

Anbefalte innlegg

Hvordan bør man forberede seg før man skal i butikken og prøve brudekjole? Da tenker jeg først og fremst på sminke, undertøy, hvordan man bør ha håret osv. Og så er det sikkert en idé å vite sånn circa hvilken type kjole man er på jakt etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er i alle fall at da jeg første gang skulle å prøve kjole, hadde jeg ikke forberedt meg i det hele tatt. Fant fort ut at neste gang jeg skulle så ville jeg ha sminket meg litt ekstra, ordnet håret litt ekstra, ha stroppeløs bh og gjerne tynne strømper. På den måten fikk jeg et litt bedre bilde av hvordan jeg kom til å se ut. Første gang var bare en katastrofe og jeg følte meg slett ikke fin i noen av brudekjolene jeg prøvde. Har ikke funnet kjole ennå, men har ikke gitt opp riktig ennå. Har prøvd alle mulige fasonger og fant rimelig fot ut hva som ikke passer meg. Har venninner som har endt opp i en helt annen kjole enn den de egentlig hadde forestilt seg så jeg prøver å ha et åpent sinn å prøve mange forskjellige. Er sikker på at jeg en dag finner den riktige.

Lykke til ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent undertøy og tynne strømper. Skal du ha oppsatt hår på bryllupsdagen, så er der greit å ha med seg en klype til å sette opp håret. Slik at du får et riktig inntrykk av hvorden den passer deg. Fint å ha med seg noen oppriktige venner/familie som tør å si sin mening. Jeg bruker sminke hver dag, så for meg var det en selvfølge og være sminket også når jeg prøvde kjoler. Det sier seg jo litt selv egentlig at hvis man står der med fett hår. morra tryne og tennis sokker, så vil selv ikke den nydeligste kjole være fin på..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk låne korsett og sko på brudesalongen :D Strømper ser man jo ikke under kjolen :blunke:

Når det gjelder sminke så fikk jeg beskjed om at det var i orden med litt, men de er redde for å få sminke på kjolene :(

Jeg fant fort ut at den enkle kjolen jeg ville ha, var FOR enkel, jeg fant også fort ut at a-formet snitt på skjørt passet min figur best, og at overdeler MED stropper fremhevet min overkropp best :oops:

Dette var brudesalong nr 2, og der fant jeg kjole etter 1,5 time..

Damen som hjalp meg var veldig engasjert og flink, etter å ha prøvd etpar kjoler hadde hun funnet ut min smak og stil, hun kom med råd til hvordan jeg burde være på håret også :blunke:

Den første brudesalongen jeg var på, hadde en ekspeditør som ikke hadde tid til å gi meg sin fulle oppmerksomhet, dermed kunne hun ikke fange opp mine ønsker i det hele tatt.

Mitt poeng: Finn en brudesalong med engasjerte folk som har tid til deg, ha gjerne med bilder av kjoler du liker, det kan lette/ gi innblikk til ekspeditøren hva du vil ha. Men vær klar over at resultatet kan bli annerledes enn du forestillte deg :P

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje greit å ikke ha alt for mye sminke på seg.. sånn i forhold til hvordan kjolen kommer til å se ut etterpå. Men hverdagssminke, helt klart.

Er enig med dere ang strømper og undertøy også... det er viktig å føle seg delikat.

Til deg som fant kjole og hadde god hjelp, hvor var du hen da? Greit å vite når man skal ut selv. Hvis man bor på samme kant av landet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på noe av dette når jeg skulle prøve kjole.... Kom med sort BH og ikke mine lekreste hverdagstruser.... :sjokk: Følte meg ikke mye lekker når jeg skulle prøve nei.. :oops: Nå må det sies at jeg i utgangspunktet bare skulle kikke og ikke prøve når jeg startet denne dagen....

Men det gikk gudskjelov bra, jeg endte opp med en kjole som jeg selv synes er kjolen med stor K - til meg! :ler:

Damen i salongen viste stoooor forståelse at jeg syntes det var litt pinlig når jeg begynte å prøve kjoler, så når jeg hadde betalt halvparten av kjolen, anbefalte hun meg å komme tilbake noen dager senere, med undertøy som jeg følte meg mer vel i. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør deg opp en del tanker på forhånd om hva du vil ha! Eller like gjerne - hva du IKKE vil ha! :D

Iallefall så var det veldig nyttig for meg - da fikk både jeg og ekspeditørene bruke tiden litt mer fornuftig, ikke sant!?

I den første salongen jeg var i, ble jeg nesten litt sinna. Hun spurte om det var noe spesielt jeg var ute etter. Ja, sa jeg, jeg vil ha en enkel kjole, uten store underskjørt og voldomme greier. Og hva tror du hun drar fra? Masser av kjoler i tjukk sateng med perlebroderi, digre skjørt og gjerne prinsesseliv... Og så, når jeg ga uttrykk for at det absolutt ikke var dette jeg hadde tenkt meg, ble hun nesten irritert - 'Altså, det er disse kjolene vi får inn nå - det er dette som er in!!' Javel. Men det hun skal bry seg om, er jo hva jeg vil ha! Du kan si at jeg gikk derfra uten noen kjole... :D

Men der jeg var nå nylig, og der jeg etter all sannsynlighet kommer til å kjøpe kjole, var hun HELT motsatt! Først brukte hun tid på å snakke med meg - + forloveren min - for å få et bilde av meg og min stil. Så spurte hun meg litt, før hun viste meg et par kjoler, og da var det fort gjort å se hvilke jeg ville prøve! Dessuten var hun veldig flink, og så med en gang hva som kledde min figur, og kom til og med med tips om bukett...!

Så - vær litt selektiv når det gjelder hvilken salong du besøker også!

(Kjenner noen eksempler på de som har gått på 'taktikken' til hun første dama, og har endt opp med en 'moderne' kjole som de i ettertid egentlig ikke likte...)

Og, jeg vil jo også anbefale at du har med nylonstrømper, og noe undertøy du trives i..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt annen opplevelse da jeg prøvde og fant MIN

brudekjole :D

Jeg var VELDIG bestemt på forhånd med tanke på hvordan kjole

jeg skulle ha, hvordan den skulle se ut. Jeg ble også nesten litt

irritert på dama i butikken da hun til stadighet skulle ha meg til å

prøve andre modeller :-?

Da jeg til slutt ga etter, så jeg jo det at hun hadde helt rett :oops:

De modellene hun mente passa best til meg var helt perfekt :hjerter:

Og jeg endte opp med en kjole jeg aldri trodde jeg skulle ha :ler:

Så mitt råd er: ikke vær for stri. Mange som jobber i faget kan

"se"hva som passer deg best!

Lykke til!

K. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vask bena! Det verste var da jeg ikke hadde tenkt på at jeg hadde gått med tette sko hele dagen på jobben, og tok av skoene i butikken. Løp inn på toalettet og vasket!! :D

Ta på tynne strømper/knestrømper, slik at du har noe tynt oppi skoene du får prøve.

Ikke leppestift eller brunkrem, da det kan sverte på kjolen.

Ha et åpent sinn, og en venninne du kan stole på at sier i fra om du skulle se helt j... ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...