Gå til innhold

Syke venninner som ikke er helt pålitelige...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess

Nå har det skjedd 2 ganger at venninna mi ikke orker å treffe meg fordi noe skjer..hun har en psykisk sykdom og har egentlig nok med å overleve dagene...stadig skjer det noe som gjør at hun faller ned i gruva og da orker hun ikke noe.

I dag skjedde det for andre gang, men denne gangen ringte hun ikke og sa ifra heller.

Jeg satt hjemme og venta på at hun skulle bli ferdig med det hun holdt på med for så å ringe meg så skulle vi treffes, så det var ikke noen krise, men istedenfor å sitte der og vente, kunne jeg jo ha funnet på noe annet.

Da jeg ringte henne satt hun og gråt hos en annen venninne og sa bare at hun knakk helt sammen fordi det skjedde noe (som jeg ikke vil gå inn på her)

Jeg syns veldig synd på jenta, jeg veit hvor mye hun sliter og hvor alvorlig denpsykiske sykdommen hennes er..

Likevel har dette skjedd 2 ganger nå og jeg har sett frem til å treffe henne, for det er ei kjempejente.

Likevel er det ikke så greit for meg heller når hun ikke gir beskjed...jeg hadde tenkt å vente til hun ringte meg, men når det gikk nesten 7 timer uten at jeg hørte fra henne syns jeg det var på tide...

Hva syns dere ?

Skal jeg fortsette å være forståelsesfull når hun ikke sier ifra og når hun avlyser eller skal jeg ta det opp med henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva vil du?

Gjør som DU vil!

Så går det så bra så.

Snu litt på flisa. Hva ville du ha foretrukket om du var den som var syk?

Ville du ikke ha ønsket deg forståelse?

Hva om det var en fysisk sykdom?

Er ikke den psykiske sykdommen like invalidiserende i blant, hvis ikke MER?

Men gjør som du vil.

Jeg er ganske sikker på at du allerede vet svaret.

Du er kanskje ute etter bekreftelser her på KG?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker forståelsesfull jeg Dutchess. Siden du ikke ble sur på henne for at hun ikke ringte. Jeg hadde nok blitt irritert ja. Klart du må ta med i betraktning at venninden din er psykisk syk, men jeg vil bare ha det helt klart at det skal ikke være noe unnskyldning for ikke å ta en liten telefon eller tekstmelding for å avlyse avtalen.

Jeg vet hva jeg snakker om for har selv noen psykisk syke i familien.

Man skal ikke skylde på sykdommer alltid, men også ta i betraktning personligheten også.

Syns du burde ta det opp med henne på en rolig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...