Nilma Skrevet 20. november 2007 Forfatter #1401 Del Skrevet 20. november 2007 Heia Nilma! Ønsker meg deilig bydag jeg også, men har verken tid eelr penger før midrten av desember.Da regner jeg med at det føles ekstra godt (og velfortjent!) når den dagen kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 20. november 2007 #1402 Del Skrevet 20. november 2007 Huff, pliktjulegaver. Vi har blitt tvunget (ja, du leste riktig),riktignok på sleipt vis med "har dere husket å kjøpe til XX?", og fikk sist After Eight i retur, helt klart en nødgave. Så i år biter vi tennene sammen, evt. satser på min ignoranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 20. november 2007 #1403 Del Skrevet 20. november 2007 Dette minner meg om at jeg fremdeles har igjen de vanskeligste julegavene. Det er ingen pliktgaver, men familiemedlemmer uten spesielle interesser, behov eller ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 20. november 2007 #1404 Del Skrevet 20. november 2007 Fremdeles har igjen de vanskeligste julegavene?? Jeg blir helt svett av dere tidligjulegavekjøpere, altså. Jeg har ikke så mye som tenkt på en eneste presang foreløpig, og har verken tid eller ledig hjernekapasitet til det på leeenge ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 21. november 2007 #1405 Del Skrevet 21. november 2007 Det var kanskje litt misvisende formulert. De lette er jeg ferdig med, men bare fordi jeg må sende dem og fordi de er enkle. Noen er herlige å kjøpe gaver til. De har interesser, de liker omtrent de samme bøkene som jeg eller ønsker seg noe spesielt. Det er verre med de andre. I desember blir det hektisk hos meg, så jeg er redd jeg glemmer å sende gaver om jeg venter. Det har hendt før at jeg har sendt dem for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1406 Del Skrevet 21. november 2007 Huff, pliktjulegaver. Vi har blitt tvunget (ja, du leste riktig),riktignok på sleipt vis med "har dere husket å kjøpe til XX?", og fikk sist After Eight i retur, helt klart en nødgave. Så i år biter vi tennene sammen, evt. satser på min ignoranse. Det høres litt drøyt ut. Mine pliktjulegaver er mer av typen "gamle venner man har mistet kontakten med" - jeg mistenker at de tenker det samme som meg, men ingen vil være den første til å slutte. Ignoranse høres forresten ut som en bra strategi. Fremdeles har igjen de vanskeligste julegavene?? Jeg blir helt svett av dere tidligjulegavekjøpere, altså. Jeg har ikke så mye som tenkt på en eneste presang foreløpig, og har verken tid eller ledig hjernekapasitet til det på leeenge ennå. Tidlig? Det er jo bare en måned til jul. Det var kanskje litt misvisende formulert. De lette er jeg ferdig med, men bare fordi jeg må sende dem og fordi de er enkle. Noen er herlige å kjøpe gaver til. De har interesser, de liker omtrent de samme bøkene som jeg eller ønsker seg noe spesielt. Det er verre med de andre.Jeg har også noen sånne vanskelige tilfeller på listen. Men vi fikk da unnagjort noen gaver i går, og jeg har fått idéer til enda et par, så listen blir stadig kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 21. november 2007 #1407 Del Skrevet 21. november 2007 Hei Nilma! I går så jeg at de hadde rødsei på butikken Kjenner du noe til det? Skal jeg våge å kjøpe det? Jeg mistenker for øvrig at samboeren min kommer til å være veldig skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1408 Del Skrevet 21. november 2007 Rødsei er ikke så vanlig hverken her eller på hjemstedet mitt, jeg tror det kommer fra sørlige deler av Nordland. En venninne av meg kommer fra Bodø, og hun elsker det. Jeg har smakt det, og kan ikke si meg så veldig begeistret, men nå er jeg ikke så glad i salt fisk generelt, så om du liker det er kanskje rødsei verdt å prøve. Samboeren din er vel bare souschef, så han har vel ikke så mye han skulle ha sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. november 2007 #1409 Del Skrevet 21. november 2007 Tidlig? Det er jo bare en måned til jul. *holder seg for ørene* Jeg kan avsløre at det er jeg som er kjerringa i et visst utslitt uttrykk. Dessuten er november nok en gang en av årets travleste jobbmåneder for meg, så jeg orker rett og slett ikke rydde plass i hjernen til julegavene før denne måneden er grundig overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 21. november 2007 #1410 Del Skrevet 21. november 2007 Samboeren din er vel bare souschef, så han har vel ikke så mye han skulle ha sagt. Det er sant. I hvertfall når det gjelder rødseitillaging. Jeg har enda ikke helt bestemt meg for om jeg skal hoppe i det og prøve. Vi får se hvor modig jeg føler meg på butikken i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1411 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg kan avsløre at det er jeg som er kjerringa i et visst utslitt uttrykk. Aha! I en sånn travel periode skjønner jeg forresten godt at julegaver kommer langt ned på prioriteringslisten. Har du forresten noen idé om hva jeg kan bruke i stedet for salvie i de mye omtalte kalvekjøttbollene? Jeg tviler nemlig på at noe sånt som fersk salvie er å oppdrive her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. november 2007 #1412 Del Skrevet 21. november 2007 Har du forresten noen idé om hva jeg kan bruke i stedet for salvie i de mye omtalte kalvekjøttbollene? Jeg tviler nemlig på at noe sånt som fersk salvie er å oppdrive her i byen. Hvor mye er du villig til å tilby for frosen salvie sa du? *Svartebørshai* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1413 Del Skrevet 21. november 2007 Tja, en prosentandel av de ferdige kjøttbollene, kanskje? Dyrker du selv, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. november 2007 #1414 Del Skrevet 21. november 2007 Har vurdert å dyrke selv, for jeg har lysrør og undervanningsbrett i kjelleren. Dyrker blant annet litt persille, timan og rosmarin. Samt at basilikum overlever vanvittig mye lengre når den får nok lys og nok vann. Men salvien ble kjøpt på bondens marked i sommer, og er behørig froset ned i ziplock-pose. Ikke helt som fersk altså, men langt bedre enn tørket i alle fall. Har ganske mye så jeg kan altids bidra til kjøttbolle-eksperimentet med noen salvieblader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. november 2007 #1415 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg har frisk salvie i en potte på terrassen i skrivende stund. Riktignok svært beskjedne mengder. Den tåler en del kulde, faktisk. Vet ikke helt hva du kan bruke i stedet, jeg. Persille? Dill? Eller kanskje timian, hvis det ikke blir for voldsomt. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1416 Del Skrevet 21. november 2007 Vet ikke helt hva du kan bruke i stedet, jeg. Persille? Dill? Eller kanskje timian, hvis det ikke blir for voldsomt. :klø:Jeg vurderte faktisk en blanding av persille og bittelitt timian. Eventuelt bare litt gressløk? (og så sløyfe annen løk). Når det gjelder saus lurer jeg på å prøve noe jeg smakte på restaurant i sommer, en bolognesesaus som var tilsatt sopp og litt fløte. Altså der jeg bruker kjøttboller i stedet for kjøttdeig, og så lager en saus med løk/gulrot/selleri, tomater, en vinskvett og, som sagt, litt sopp og fløte. Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 21. november 2007 #1417 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg vurderte faktisk en blanding av persille og bittelitt timian. Eventuelt bare litt gressløk? (og så sløyfe annen løk). Når det gjelder saus lurer jeg på å prøve noe jeg smakte på restaurant i sommer, en bolognesesaus som var tilsatt sopp og litt fløte. Altså der jeg bruker kjøttboller i stedet for kjøttdeig, og så lager en saus med løk/gulrot/selleri, tomater, en vinskvett og, som sagt, litt sopp og fløte. Innspill? Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. november 2007 #1418 Del Skrevet 21. november 2007 Har vurdert å dyrke selv, for jeg har lysrør og undervanningsbrett i kjelleren. Ser for meg en cannabisfabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1419 Del Skrevet 21. november 2007 For øvrig er vel rødvin en nødvendighet til italienskinspirert mat? :klø: Særlig på en mørk og våt novemberonsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 21. november 2007 Forfatter #1420 Del Skrevet 21. november 2007 Ser for meg en cannabisfabrikk. Men et lite urtegartneri i kjelleren høres utrolig deilig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå