Nilma Skrevet 14. november 2007 Forfatter #1341 Del Skrevet 14. november 2007 Koselig med date! Veldig koselig! Særlig når det skjer litt uplanlagt på en ellers ganske traurig høstdag.:love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. november 2007 #1342 Del Skrevet 14. november 2007 Hvilken film så dere? Må bare skryte litt til noen. Oppdaga akkurat at den sure gamle vaskedama her er bytta ut med en kjekk ung vaskegutt. Sånn kan man jo ikke klage på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2007 Forfatter #1343 Del Skrevet 14. november 2007 Hvilken film så dere?Elizabeth: The Golden Age. Ok film, selv om jeg irriterte meg litt over en del forvrengninger av fakta (som at hun sto på den engelske kysten og så på slaget mot den spanske Armada, og jeg mistenker at forholdet til Walter Raleigh var gjort vel heftig). Må bare skryte litt til noen. Oppdaga akkurat at den sure gamle vaskedama her er bytta ut med en kjekk ung vaskegutt. Sånn kan man jo ikke klage på Litt underholdning på jobb er ikke å forakte! Vaskedama her er ikke sur, men hun synger/nynner konstant, kan gjerne byttes ut med med vaskegutt som holder kjeft for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. november 2007 #1344 Del Skrevet 14. november 2007 Elizabeth: The Golden Age. Ok film, selv om jeg irriterte meg litt over en del forvrengninger av fakta (som at hun sto på den engelske kysten og så på slaget mot den spanske Armada, og jeg mistenker at forholdet til Walter Raleigh var gjort vel heftig). Hadde lurt på om jeg skulle se den, men kanskje jeg prioriterer litt anneledes da. Er så mye som frister på kino om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2007 Forfatter #1345 Del Skrevet 14. november 2007 Den var slett ikke dårlig, altså, det var mer det at når jeg først begynte å irritere meg, så ble jeg litt opphengt i det. Har du sett / hørt noe om Mann. Kvinne. Kaffe., Fakse? Jeg hadde i utgangspunktet lyst til å se den, så leste jeg noen heller lunkne anmeldelser og ble litt i tvil, men i går så jeg klipp fra den, og da fikk jeg lyst til å se den igjen. (Den siste setningen ble visst litt knotete, men jeg tar sjansen på at poenget kommer frem.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 14. november 2007 #1346 Del Skrevet 14. november 2007 Litt underholdning på jobb er ikke å forakte! Vaskedama her er ikke sur, men hun synger/nynner konstant, kan gjerne byttes ut med med vaskegutt som holder kjeft for min del. Jeg gir beng i om dert er gutt eller jente, bare de vasker. For de gjør de ikke her, i nevneverdig grad. Jeg lurer på hva vi kommer til å finne under alle bøkene våre når vi skal flytte ut av kontoret vårt til nyttår. En professor på matnat her fant igjen sin gamle sykkel etter tjue år da han ble pensjonist. Det er faktisk ingen vandrehistorie - jeg kjenner nemlig familien hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. november 2007 #1347 Del Skrevet 14. november 2007 Hehe, har faktisk lest om filmen (Mann. Kvinne. Kaffe), og kommet til samme kunklusjoner som deg, i samme rekkefølge som deg. Den hørtes bra ut, så leste jeg noe som fikk meg til å miste lysten til å se den, før jeg så en god skrytereklame i Morgenbladet som fikk meg til å skifte mening. Det skal ikke være enkelt nei Ellers frister det faktisk litt å se "Løver for Lam", selv om jeg egentlig er veldig lei av amerikansk (utenriks)politikk. "Du levande" tror jeg forresten helt definitivt at jeg må se uansett hva anmeldelser sier om den. Den virker passe sprø og passe alternativ etter min smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2007 Forfatter #1348 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg gir beng i om dert er gutt eller jente, bare de vasker. For de gjør de ikke her, i nevneverdig grad. Jeg lurer på hva vi kommer til å finne under alle bøkene våre når vi skal flytte ut av kontoret vårt til nyttår. En professor på matnat her fant igjen sin gamle sykkel etter tjue år da han ble pensjonist. Det er faktisk ingen vandrehistorie - jeg kjenner nemlig familien hans. Hehe, har faktisk lest om filmen (Mann. Kvinne. Kaffe), og kommet til samme kunklusjoner som deg, i samme rekkefølge som deg. Den hørtes bra ut, så leste jeg noe som fikk meg til å miste lysten til å se den, før jeg så en god skrytereklame i Morgenbladet som fikk meg til å skifte mening. Det skal ikke være enkelt nei Ellers frister det faktisk litt å se "Løver for Lam", selv om jeg egentlig er veldig lei av amerikansk (utenriks)politikk. "Du levande" tror jeg forresten helt definitivt at jeg må se uansett hva anmeldelser sier om den. Den virker passe sprø og passe alternativ etter min smak Siste ukes Morgenblad? Det har jeg ikke kommet meg til å lese enda, må lete det frem og se på anmeldelsen. Løver for lam vurderte vi i går, men Elizabeth... passet bedre tidsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. november 2007 #1349 Del Skrevet 14. november 2007 Siste ukes Morgenblad? Det har jeg ikke kommet meg til å lese enda, må lete det frem og se på anmeldelsen. Løver for lam vurderte vi i går, men Elizabeth... passet bedre tidsmessig. Ikke anmeldelse, bare helsides reklame... Fant forresten Jule-GoodFood på Narvesen i dag, så nå blir det kosestund i godstolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2007 #1350 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Jeg fikk desembernummeret av Good Food i posten for en uke siden, og er allerede lei av julemat. Litt tidlig! Ellers har vi nettopp spist deilig vegetarisk indisk mat her: Badianes rødbetcurry, gul blomkål bhaji, frisk tomat- og korianderchutney, basmatipilaff med hele krydder og naanbrød. Friskt, aromatisk og fargerikt! Endret 14. november 2007 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1351 Del Skrevet 15. november 2007 Ikke anmeldelse, bare helsides reklame...Aha! Fant forresten Jule-GoodFood på Narvesen i dag, så nå blir det kosestund i godstolen Kosestund med Good Food er et av månedens absolutte høydepunkter. Jeg fikk desembernummeret av Good Food i posten for en uke siden, og er allerede lei av julemat. Litt tidlig! Jeg skjønner akkurat hva du mener. Fikk inntrykk av at det var ekstremt mye julemat i årets juleutgave, før synes jeg å huske at det i hvert fall har vært litt hverdagsmat, men det er mulig jeg husker feil. Generelt synes jeg fort det blir kjedelig å lese om julemat, særlig når jeg leser den millionte oppskriften på sprø svor (hvor vanskelig er det egentlig?) eller småkaker (fysjom!). Ellers har vi nettopp spist deilig vegetarisk indisk mat her: Badianes rødbetcurry, gul blomkål bhaji, frisk tomat- og korianderchutney, basmatipilaff med hele krydder og naanbrød. Friskt, aromatisk og fargerikt! Høres ut som et nydelig måltid i enhver betydning! Den curryen er kjempegod, og tilbehøret høres minst like godt ut. Nå har jeg laget meg en kanne Malabar i Garfield-styrke her, så nå får jeg prøve å få gjort noe fornuftig. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. november 2007 #1352 Del Skrevet 15. november 2007 Generelt synes jeg fort det blir kjedelig å lese om julemat, særlig når jeg leser den millionte oppskriften på sprø svor (hvor vanskelig er det egentlig?) eller småkaker (fysjom!). Ja, ikke sant. Sprø svor er faktisk det enkleste i verden, om man ikke får det til så er det fordi man ikke har undersøkt hvordan man skal gjøre det spør du meg... Derimot liker jeg når jeg får inspirasjon til nytt tilbehør som kan "sprite opp" en tradisjonell julemiddag uten å endre hovedingrediensene. Jeg synes ofte vanlig julemiddag blir kjedelig, men samtidig hører det liksom med, så da er det greit at det er tilbehøret som fornyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 15. november 2007 #1353 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg fant én oppskrift i det nevnte julenummeret som ihvertfall skal testes denne julen - nemlig rødkål med friskpresset appelsin og anseelige mengder portvin. Ellers hørtes det godt ut med Malabar-espresso, jeg har akkurat kjøpt ny ladning. :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1354 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg fant én oppskrift i det nevnte julenummeret som ihvertfall skal testes denne julen - nemlig rødkål med friskpresset appelsin og anseelige mengder portvin. Kan jeg komme til deg og spise julemiddag? Vi skal nemlig feire jul med mannens familie for første gang, og jeg mistenker at svigers serverer kjøpt surkål til ribba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. november 2007 #1355 Del Skrevet 15. november 2007 Kan jeg komme til deg og spise julemiddag? Vi skal nemlig feire jul med mannens familie for første gang, og jeg mistenker at svigers serverer kjøpt surkål til ribba. Du får tilby deg å lage surkål du da? Jeg spiser ikke surkål, så jeg skjønner ikke helt problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. november 2007 #1356 Del Skrevet 15. november 2007 Det er fint å lese argumenter om hvorfor det i grunnen ikke er så ille å alltid måtte lage maten selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1357 Del Skrevet 15. november 2007 Du får tilby deg å lage surkål du da? Jeg spiser ikke surkål, så jeg skjønner ikke helt problemet Tro meg, jeg har vært inne på tanken. Men jeg tror faktisk at de ofte har både ribbe og pinnekjøtt på julaften, og da er jo saken grei, jeg spiser uansett helst pinnekjøtt. Det er fint å lese argumenter om hvorfor det i grunnen ikke er så ille å alltid måtte lage maten selv. Jeg tror ofte det kan være en fordel, ja. *sær* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 15. november 2007 #1358 Del Skrevet 15. november 2007 Kan jeg komme til deg og spise julemiddag? Jaaa! Jeg har ny spisestue med diger ileggsplate og alt, så det er bare å troppe opp. Og hørtes ikke den rødkålen god ut? Jeg skal fryse ned restene og bruke til andebryst, tror jeg. Forøvrig har jeg følgende å si om arbeidsoppgavene mine i dag: Sånn - greit å få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 15. november 2007 #1359 Del Skrevet 15. november 2007 Tro meg, jeg har vært inne på tanken. Men jeg tror faktisk at de ofte har både ribbe og pinnekjøtt på julaften, og da er jo saken grei, jeg spiser uansett helst pinnekjøtt. Jeg tror ofte det kan være en fordel, ja. *sær* Å lage surkålen selv høres jo ut som en god løsning, de må da bli glade for et slikt tilbud? Jaaa! Jeg har ny spisestue med diger ileggsplate og alt, så det er bare å troppe opp. Og hørtes ikke den rødkålen god ut? Jeg skal fryse ned restene og bruke til andebryst, tror jeg. Forøvrig har jeg følgende å si om arbeidsoppgavene mine i dag: Sånn - greit å få det ut. Jeg vil gjerne komme neste gang du lager den middagen du hadde i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #1360 Del Skrevet 15. november 2007 Forresten var gårsdagens pasta- og brokkoliform veldig god. Jeg gjorde riktignok noen små endringer; stekte løken, brukte en blanding av gruyère og Red Leicester og en blanding av lettrømme og matfløte i stedet for "half fat crème fraîche". Siden jeg passet på å lage en litt stor porsjon har jeg spist rester til lunsj i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå