Gjest Eurydike Skrevet 9. november 2007 #1321 Del Skrevet 9. november 2007 God helg til deg også, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 9. november 2007 #1322 Del Skrevet 9. november 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 11. november 2007 #1323 Del Skrevet 11. november 2007 Jasså, jeg blir disset for å ha jobbet på gatekjøkken nå? :slåss: Snobber! *snurt* Ellers vil jeg gjerne si at jeg er så lettpåvirkelig at jeg kjøpte gulløye-poteter på fredag. Jeg har sett dem i butikken flere ganger tidligere, men på grunn av prisen (60 kr for 2,5 kg ) har jeg holdt meg unna. Og det til tross for at jeg har hørt mye bra om disse potetene. Selv om jeg ikke akkurat er noe kokt potet-menneske må jeg slutte meg til lovprisningene. Nydelig potetsmak! Håper du har hatt en fin helg, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 11. november 2007 #1324 Del Skrevet 11. november 2007 Jasså, jeg blir disset for å ha jobbet på gatekjøkken nå? :slåss: Snobber! *snurt* Jeg har jobbet på kafeen på Oslo Sentralstasjon for leeenge siden. Det var direkte pinlig hver gang jeg glemte meg og sa "Smakte det?" da jeg ryddet bordene. Livredd for hva gjestene ville svare. Det var heller ikke særlig glamorøst å finne overdosetilfeller på toalettene. Det skjedde bare noen ytterst få ganger, men det gjorde like mye inntrykk på meg hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 11. november 2007 #1325 Del Skrevet 11. november 2007 Ellers vil jeg gjerne si at jeg er så lettpåvirkelig at jeg kjøpte gulløye-poteter på fredag. Jeg har sett dem i butikken flere ganger tidligere, men på grunn av prisen (60 kr for 2,5 kg ) har jeg holdt meg unna. Og det til tross for at jeg har hørt mye bra om disse potetene. Selv om jeg ikke akkurat er noe kokt potet-menneske må jeg slutte meg til lovprisningene. Nydelig potetsmak! Nydelige poteter, helt klart. Selv for meg som bortimot ikke liker kokte poteter i utgangspunktet. Men 60 kroner for 2,5 kg? Jeg tror vi betalte 40 for 2,5 kg før helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. november 2007 #1326 Del Skrevet 11. november 2007 Jetg har aldri jobbet med mat, jeg - bare i helsevesenet. Sju somre på sykehjem og to år som ekstravakt på sykehus, blant annet. Planla nemlig å bli lege i sin tid, men var for lat og umotivert til å ta opp fag og skaffe meg flere seksere enn de jeg hadde. Så da ble det humaniora istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. november 2007 Forfatter #1327 Del Skrevet 12. november 2007 Så hyggelig å finne koselige nye innlegg i dagboken sin en trøtt mandagsmorgen! Selv om jeg ikke akkurat er noe kokt potet-menneske må jeg slutte meg til lovprisningene. Nydelig potetsmak! De er veldig gode til potetstappe også. Men for en vanvittig pris! Jeg er glad jeg skal hjem en tur før jul, slik at jeg kan få med meg en aldeles gratis forsyning. Jeg har hatt en utmerket helg! Fredagens jobbsamling ble en hyggelig overraskelse. Den faglige delen besto av korte foredrag med stor spennvidde, til og med et med en av foreleserne fra "mitt" egentlige fag. Den sosiale delen var tapas med vinsmaking. God mat og god vin. Det var ikke tradisjonell vinsmaking, med en liten skvett i glasset og tilhørende sniffing og slurping, men med vekt på vin til maten. Vi smakte oss gjennom hvitvin, rosé, cava, rødvin, portvin og brandy. Alt i sjenerøse glass og temmelig høyt tempo, så at noen i det hele tatt var oppegående etter den seansen var litt overraskende. Etterpå dro vi til en koselig bar, men ettersom vi begynte å drikke kl. 4 og jeg ikke er så ung som jeg engang var tok jeg kveld før midnatt. En veldig bra kveld! Lørdag skulle vi egentlig bare innom bilforhandleren for å snakke om innbytte av gammelbilen, men før vi kom oss ut derfra hadde vi jammen bestilt bil. Vi endte opp med en Saab 93, litt dyrere enn vi egentlig hadde tenkt, men jeg tror vi har gjort et ganske godt kjøp. De hadde en kampanje som gjorde at vi fikk en "bedre" modell enn vi ellers ville kjøpt for snaut 2000 ekstra, vi fikk avslag på vinterdekk med lettmetallfelger (mannen stilte betingelse for at vi skulle bestemme oss på stedet ), og vi fikk en ok pris for gammelbilen. Dessuten bestemte vi oss for å kjøpe bil med BioPower-motor, dvs. at den kan kjøre både på bensin og bioetanol - det gir en litt god følelse. På kvelden koste vi oss med Eurydikes lammekjøtt- og Snøfriskgryte og litt rødvin. (Bioetanolen som selges i Norge lages først og fremst av rester fra vinproduksjon, så det er jo viktig å sørge for nok råstoff. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. november 2007 #1328 Del Skrevet 12. november 2007 På kvelden koste vi oss med Eurydikes lammekjøtt- og Snøfriskgryte og litt rødvin. (Bioetanolen som selges i Norge lages først og fremst av rester fra vinproduksjon, så det er jo viktig å sørge for nok råstoff. ) Den er god! Og typisk mat som krever rødvin. Vi hadde bacon- og grønnsakslasagne i går - såvidt. Da skulle begynne middaglagingen ganske sent på dagen, oppdaget vi at det var null bokser hermetiske tomater i skapet. Mannen måtte ut i snøværet til nærmeste Brustad-bu. Vel hjemme igjen ble det imidlertid klart at vi heller ikke hadde lasagneplater. Men etter en liten tenkepause ble det ny handletur og lasagne tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. november 2007 #1329 Del Skrevet 12. november 2007 Gratulerer med den miljøvennlige bilavgjørelsen! Farge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. november 2007 Forfatter #1330 Del Skrevet 12. november 2007 Den er god! Og typisk mat som krever rødvin. Vi hadde bacon- og grønnsakslasagne i går - såvidt. Da skulle begynne middaglagingen ganske sent på dagen, oppdaget vi at det var null bokser hermetiske tomater i skapet. Mannen måtte ut i snøværet til nærmeste Brustad-bu. Vel hjemme igjen ble det imidlertid klart at vi heller ikke hadde lasagneplater. Men etter en liten tenkepause ble det ny handletur og lasagne tilslutt.Sånn går det når man ikke planlegger grundig nok! Gratulerer med den miljøvennlige bilavgjørelsen! Farge?Takktakk! Jeg ble veldig glad da vi oppdaget at miljøutgaven ikke var riktig så dyr som vi hadde trodd. Fargen heter noe sånt som Snow Silver, helt lyselyselysesølvgrå. Veldig fin, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 12. november 2007 #1331 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg tenker alltid på filmen Sideways når jeg hører om Saab. Fin og underfundig film om vinsmaking, svik og nytt håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. november 2007 Forfatter #1332 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg tenker alltid på filmen Sideways når jeg hører om Saab. Fin og underfundig film om vinsmaking, svik og nytt håp.Jeg har sett filmen, men søren om jeg kan huske noe om noen Saab. Men en fin film var det, kanskje jeg må se den på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 12. november 2007 #1333 Del Skrevet 12. november 2007 Hvis du googler "sideways" og "saab" får du opp usannsynlig mange treff. Regissøren er visstnok saab-fan og har alltid saab i filmene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. november 2007 #1334 Del Skrevet 12. november 2007 Fargen heter noe sånt som Snow Silver, helt lyselyselysesølvgrå. Veldig fin, synes jeg! Vi har en mørkere sølvgrå, nesten koksgrå metallicfarge på vår Zafira. Fordelen med alle disse sølvfargene er at skitt ikke synes så godt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. november 2007 Forfatter #1335 Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Hvis du googler "sideways" og "saab" får du opp usannsynlig mange treff. Regissøren er visstnok saab-fan og har alltid saab i filmene sine.Morsomt! Jeg likte særlig dette sitatet: ...it's also very clear why the protagonists are driving a Saab - they want to declare their independence and sophistication to the world, their deeper insight and offbeat personalities Vi har en mørkere sølvgrå, nesten koksgrå metallicfarge på vår Zafira. Fordelen med alle disse sølvfargene er at skitt ikke synes så godt....Nettopp! Jeg tror nybilen hadde vært lekker i svart, men så så jeg for meg all vaskingen som ble nødvendig for å holde den lekker, og da utgikk det. Endret 12. november 2007 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 12. november 2007 #1336 Del Skrevet 12. november 2007 Gratulerer med ny bil. Noen sier: en gang Saab alltid Saab. Først og fremst fordi det er en god bil men også fordi de har noen tekniske løsninger de er alene om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. november 2007 Forfatter #1337 Del Skrevet 13. november 2007 Pokker! Jeg skal på et møte kl. 13 som jeg a) har glemt fullstendig av, b) ikke har lyst til å gå på og c) ikke har tid til å gå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. november 2007 Forfatter #1338 Del Skrevet 13. november 2007 Møtet ble akkurat like (lite) givende som jeg hadde forestilt meg. Nå sitter jeg og teller på knappene og vurderer om jeg skal dra på trening i ettermiddag. Jeg burde, for jeg har vært maks en gang i uken i det siste, men egentlig frister det ufattelig mye mer å dra hjem, lage middag og kræsje på sofaen. Jeg sier det igjen: Det er urettferdig at jeg skal bli så sløv på denne tiden, jeg som liker mørketid og alt. Nå er det vel strengt tatt noen dager igjen til det offisielt er mørketid, men hodet og kroppen min insisterer på å gå i hi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2007 Forfatter #1339 Del Skrevet 14. november 2007 Det ble ikke noen trening i går, nei. Faktisk dro vi til byen etter jobb, spiste middag på kafé og gikk på kino. Muligens mindre bra for kroppen, men veldig godt for sjelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 14. november 2007 #1340 Del Skrevet 14. november 2007 Koselig med date! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå