Aricia Skrevet 18. november 2009 #8901 Del Skrevet 18. november 2009 For en fantastisk middag! Rick Stein har kamskjell med sauce vierge i Seafood-boken sin, og den har stått på planen min lenge. Og hovedretten høres god ut! Jeg har ikke forsøkt solbærsaus til and, men bjørnebærsaus, med potetbåter og aspargesbønner - nydelig. Ang. jordskokk: Jordskokkpuré passer også ypperlig til andebryst og stekte poteter, men da ville jeg kanskje hatt feks rødløkskompott i tillegg? Og med en av bønne + kastanjerettene til hadde det sikkert blitt nydelig - jordskokk og kastanjer må jo passe sammen, akkurat som jordskokk og nøtter. Ellers husker du kanskje også jordskokksausen jeg fikk til and på restaurant for et par år siden? Ah! Beklager at jeg tar litt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8902 Del Skrevet 18. november 2009 Ta gjerne av! Enig i alle betraktninger, men jeg føler jeg må velge mellom jordskokkpuré (som også var min første tanke) og solbærsaus; jeg ser for meg at lilla saus som flyter inn i beige puré ikke blir spesielt lekkert. Og da tror jeg altså jeg går for sausen, for den har jeg hatt i tankene lenge nå, så jeg bare klør etter å prøve den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8903 Del Skrevet 18. november 2009 Forresten er jeg veldig intrisert om noen har tips til litt spenstig sjokoladefondant-tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. november 2009 #8904 Del Skrevet 18. november 2009 Helt enig i at jordskokkpuré og solbærsaus høres litt rart ut sammen, også smaksmessig, kanksje? :klø: Vi fikk forresten forleden elgbiff med jordkokkpuré og sjysaus med hasselnøtter og tyttebær i på restaurant, men det blir jo ikke akkurat helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. november 2009 #8905 Del Skrevet 18. november 2009 Forresten er jeg veldig intrisert om noen har tips til litt spenstig sjokoladefondant-tilbehør. Granateplesorbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8906 Del Skrevet 18. november 2009 Helt enig i at jordskokkpuré og solbærsaus høres litt rart ut sammen, også smaksmessig, kanksje? :klø: Vi fikk forresten forleden elgbiff med jordkokkpuré og sjysaus med hasselnøtter og tyttebær i på restaurant, men det blir jo ikke akkurat helt det samme.Ja, det tror jeg, det er noe med den kombinasjonen som skurrer litt. Granateplesorbet. Oooh! Det så superlekkert ut! *må sjekke om det er plass i fryseren* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. november 2009 #8907 Del Skrevet 18. november 2009 Ja, det bildet av den sorbeten ser så lekkert ut! Jeg har ikke forsøkt å lage det, altså, men har hatt lyst lenge. Men jeg ser for meg at det må mange granatepler til for å få en ok porsjon? Uansett tenker jeg at det må være knall til brownies eller sjokoladefondant - fin vinterdessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. november 2009 Forfatter #8908 Del Skrevet 18. november 2009 Du har nok rett i at det behøves noen stykker, ja. Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 19. november 2009 #8909 Del Skrevet 19. november 2009 Ja, det bildet av den sorbeten ser så lekkert ut! Jeg har ikke forsøkt å lage det, altså, men har hatt lyst lenge. Men jeg ser for meg at det må mange granatepler til for å få en ok porsjon? Uansett tenker jeg at det må være knall til brownies eller sjokoladefondant - fin vinterdessert. Såvidt jeg kunne se skulle det 8 stk til den posjonen. Sist jeg kjøpte granateple kostet det kr. 32,- pr stk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8910 Del Skrevet 19. november 2009 Såvidt jeg kunne se skulle det 8 stk til den posjonen. Sist jeg kjøpte granateple kostet det kr. 32,- pr stk Såpass, ja! Jeg tror jeg har betalt 25,- eller noe sånt, heftig nok. Men jeg mener at jeg så flere kasser med granatepler på en av de internasjonale butikkene her i går, kanskje det er billigere der? Vet ikke om jeg får sjekket det før helgen , så jeg tror jeg må ha en plan B, og heller ha sorbeten i bakhodet om jeg skulle snuble over et granatepletilbud senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8911 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg kan ellers melde at jeg var så trøtt da jeg våknet i dag at jeg bestemt trodde at jeg måtte være død. Relativt ulurt å legge seg i 2-tiden to netter på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 19. november 2009 #8912 Del Skrevet 19. november 2009 Såpass, ja! Jeg tror jeg har betalt 25,- eller noe sånt, heftig nok. Men jeg mener at jeg så flere kasser med granatepler på en av de internasjonale butikkene her i går, kanskje det er billigere der? Vet ikke om jeg får sjekket det før helgen , så jeg tror jeg må ha en plan B, og heller ha sorbeten i bakhodet om jeg skulle snuble over et granatepletilbud senere. Jeg pleier å lage en sorbet av rips og bringebær som jeg serverer både til sjokoladefondant og creme bruleè. Veldig syrlig og frisk. Noen ganger har jeg litt kanel eller anis i, alt etter hva den skal brukes til. Hvis man har kanel i kunne det jo passe å lage tuilles med kanel også til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 19. november 2009 #8913 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg kan ellers melde at jeg var så trøtt da jeg våknet i dag at jeg bestemt trodde at jeg måtte være død. Relativt ulurt å legge seg i 2-tiden to netter på rad. Nesjda, du er ikke død Jeg har forbausende nok sovet 6 timer i natt Er litt frossen og har hodepine om dagen, så jeg håper virkelig ikke at det er svineriet som er på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8914 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg pleier å lage en sorbet av rips og bringebær som jeg serverer både til sjokoladefondant og creme bruleè. Veldig syrlig og frisk. Noen ganger har jeg litt kanel eller anis i, alt etter hva den skal brukes til. Hvis man har kanel i kunne det jo passe å lage tuilles med kanel også til?Hm, her om dagen tenkte jeg faktisk på å spørre deg om du hadde en god oppskrift på tuiles, men hva i all verden var det jeg skulle med dem, da? :klø: I hvert fall er jeg interessert om du har noe sånt. (Jeg har tulleskrevet intrisert så mange ganger at jeg måtte ta meg på tak for å skrive interessert riktig. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. november 2009 #8915 Del Skrevet 19. november 2009 (Jeg har tulleskrevet intrisert så mange ganger at jeg måtte ta meg på tak for å skrive interessert riktig. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8916 Del Skrevet 19. november 2009 Ellers kan det se ut som om det muligens blir en bitteliten Cornwall-tur i mars. Hvis vi får ferie og flybillettgudene er vennlig innstilt har vi en plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 19. november 2009 #8917 Del Skrevet 19. november 2009 Nå noe mer appetittlig: Da jeg lette etter Madhurs Jaffreys rogan josh-oppskrift på nett i går kom jeg over denne. Veldig festlig, særlig om man har fulgt noen av Madhurs svært presise oppskrifter. Og uttrykket "curry bitch" var unektelig litt morsomt. Og så må jeg jo bruke kastanjene jeg kjøpte i dag! Kanskje denne eller denne? Den første oppskriften så god ut. Ellers kan det se ut som om det muligens blir en bitteliten Cornwall-tur i mars. Hvis vi får ferie og flybillettgudene er vennlig innstilt har vi en plan. Så moro! Har du vært der før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8918 Del Skrevet 19. november 2009 Den første oppskriften så god ut. Jeg snublet over savoykål i dag (), så det er mulig jeg finner på noe med det; jeg mener jeg har sett noe med savoykål og kastanjer som så godt ut. Så moro! Har du vært der før?Ja. I fjor. Jeg og mannen har sittet i hele kveld og søkt på ymse reiseruter, så nå er jeg fullstendig forvirret. Jeg håper vi får det til, Cornwall er så fiiiint. I så fall vurderer vi å bo her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. november 2009 #8919 Del Skrevet 19. november 2009 Idyllisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. november 2009 Forfatter #8920 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg trodde for øvrig at noe av poenget med å få a-mennesket hjem var at han skulle få lagt meg til rimelig tid, men neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå