Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Nå dufter det deilig av rogan josh her. :strix: Jeg hører på Richard Herrmann og prøver å kvinne meg opp til å kjevle nanbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå dufter det deilig av rogan josh her. :strix: Jeg hører på Richard Herrmann og prøver å kvinne meg opp til å kjevle nanbrød.

Å, det hørtes godt ut! :spise:

Har du en god oppskrift på rogan josh å anbefale? Jeg har liksom ikke funnet en standard å bruke.

Lykke til med kjevling, forresten - her skal det også snart settes igang med denslags aktivitet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grusomt mett* :dåne: Men duverden så godt det var! :strix:

Aricia, jeg bruker som regel Madhur Jaffreys oppskrift fra "Indian Cookery". Den er full av smak og deilig kremet uten at den blir for tung, og jeg synes nyansene kommer bedre frem enn versjonene med tomat i som jeg har smakt. Her er samme oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift! :)

Men da jeg åpnet lenken fikk jeg virusadvarsel om Trojan horse, altså - bare så du er advart! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulp og gulp! Fikk ikke noe sånt jeg, men det hørtes jo skummelt ut. :haar:

Men om du googler "Madhur Jaffrey" og "rogan josh" får du opp flere alternativer, blant annet denne, forhåpentligvis uten skumle virus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, brukte den oppskriften du vet fra Tine (uten garam masala, selvsagt :roll:). Deigen er jo super å arbeide med, det er bare det at jeg hater kjevling av godt hjerte. Men det er bryet verdt, nå har vi fem nanbrød i fryseren, så nå blir det nok snart mer indisk. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker fint! Jeg bruker løkfrø i stedet.
Jeg også. :) Men neste gang lurer jeg på å ha noen i deigen i stedet for på toppen, det var løkfrø over hele spisebordet etter middagen i går. :eeeh:

Tips: Tren opp mannen til å kjevle - så slipper du. :filer:
:idesmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Jeg er litt trøtt og lei og småsur i dag, så jeg trøster meg med litt julemusikk og gleder meg til å høre denne live i desember:

Bach Cantata 63

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var jeg spent på hvilken julemusikk, men får bare opp denne beskjeden

The URL contained a malformed video ID.

Jeg fikk opp Rune Rudberg og Postmann Pat. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...