Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

:rope: Jeg trenger middagsinspirasjon!

Jeg har klart for meg at vi skal ha lammekoteletter og små gulløye som deles i to og ovnsbakes, men hva i all verden skal vi ha til? :klø: Egentlig hadde jeg ikke tenkt å handle i dag, og bare bruke grønnsaker fra kjøleskapet. Problemet er at vi omtrent bare har rotgrønnsaker (sellerirot, pastinakk, løk og gulrot), og jeg har egentlig lyst på noe litt lettere, så jeg må muligens på butikken uansett. Men jeg aner jo ikke hva dette lette noe jeg har lyst på skal være! :vetikke:

Hjelp? Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ratatouille kan være godt i en sånn sammensetning - kanskje en litt lettere variant med squash og aubergine grillet i grillpanne, og bare raskt kokt sammen med noen grovhakkede friske klasetomater og hvitløk (+chili?), med masse frisk basilikum rørt inn tilslutt. Evt også noen salte ansjoser i - det er jo kjempegodt til lam med middelhavssmaker.

Men da må du jo i butikken, altså. Ellers så jo denneheller ikke så verst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilma skrev:
Vi har bestilt konsertbilletter. :strix:

Juhu! Det er i jaffal sitteplasser *fortsatt støl* :fnise:

Ellers synes jeg noe friske, lette, tomatiserte saker sla Aricia hørtes godt ut, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev:
Jeg synes ratatouille kan være godt i en sånn sammensetning - kanskje en litt lettere variant med squash og aubergine grillet i grillpanne, og bare raskt kokt sammen med noen grovhakkede friske klasetomater og hvitløk (+chili?), med masse frisk basilikum rørt inn tilslutt. Evt også noen salte ansjoser i - det er jo kjempegodt til lam med middelhavssmaker.

Men da må du jo i butikken, altså. Ellers så jo denneheller ikke så verst ut.

Takk for innspill! Ratatouille hadde ikke vært så dumt, men siden vi hadde bacalao i går har jeg ikke så veldig lyst på noe med tomater. Men kombinasjonen av de to tipsene dine fikk det til å klikke i hodet mitt: Jeg har hatt lyst på salsa verde i dagesvis, så kanskje jeg rett og slett skal grille litt squash og/eller aubergine og lage litt salsa verde og ha på? Det burde da funke? :spise:

Fresi skrev:
Juhu! Det er i jaffal sitteplasser *fortsatt støl* :fnise:
:fnise: Jeg har kommet til at sitteplasser definitivt er påkrevd. Vi var på Madrugakonsert med noen venner i fjor, jeg og venninne satte oss rett ned på gulvet for å hvile ved et par anledninger, mens mennene stod på siden og "skjermet" oss. *gammel* :sjenert:

Fresi skrev:
Ellers synes jeg noe friske, lette, tomatiserte saker sla Aricia hørtes godt ut, men hva vet vel jeg.
Enig, det hørtes veldig godt ut, men som sagt hadde vi bacalao i går (og rester til lunsj i dag), så jeg har litt tomat-OD. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilma skrev:
Takk for innspill! Ratatouille hadde ikke vært så dumt, men siden vi hadde bacalao i går har jeg ikke så veldig lyst på noe med tomater. Men kombinasjonen av de to tipsene dine fikk det til å klikke i hodet mitt: Jeg har hatt lyst på salsa verde i dagesvis, så kanskje jeg rett og slett skal grille litt squash og/eller aubergine og lage litt salsa verde og ha på? Det burde da funke? :spise:

Salsa verde til lammekoteletter og grillede grønnsaker er genialt! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev:
Salsa verde til lammekoteletter og grillede grønnsaker er genialt! :spise:
Dessuten har jeg en åpnet Rioja. :lur: Dette tegner til å bli en brukbar mandagsmiddag! Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitteplass på konsert er undervurdert! Da kan man jo virkelig slappe av og nyte musikken. Dessuten slipper man å få mennesker hoppende oppå seg, slik som ofte skjer på de konsertene jeg frekventerer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Englefjes- skrev:
Sitteplass på konsert er undervurdert! Da kan man jo virkelig slappe av og nyte musikken. Dessuten slipper man å få mennesker hoppende oppå seg, slik som ofte skjer på de konsertene jeg frekventerer. :fnise:
:ler:

Fakse skrev:
Ja, man kan jo ikke ha for lik middag to dager på rad må vite :ler:
Nei, er du vill?! :ler: Jeg kan godt spise lik middag to dager på rad i form av rester, men når jeg planlegger liker jeg litt variasjon. :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Fakse skrev:
Ja, man kan jo ikke ha for lik middag to dager på rad må vite :ler:

Nilma skrev:
:ler:

Nei, er du vill?! :ler: Jeg kan godt spise lik middag to dager på rad i form av rester, men når jeg planlegger liker jeg litt variasjon. :jepp:

Her kunne jeg sagt mangt og meget. :filer:

Men jeg tror ikke jeg orker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev:
Her kunne jeg sagt mangt og meget. :filer:

Men jeg tror ikke jeg orker. :fnise:

Haha, jeg leste det du skrev om emnet for litt siden, og satt og nikket enig for meg selv. :fnise:

Middagen i dag ble så god! :strix: Det var kjempegodt med grillede grønnsaker (aubergine, paprika og squash) og salsa verde, potetene ble sprø og fine og kjøttet mørt og rosa. Vinen var en Rioja-rest fra i går, som var bedre til lam enn bacalao (som jeg hadde fått den anbefalt til). Hverdagslykke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin- og ugjennomstektkjøttmisunnelig! :spise:

Tilbehøret hørtes nydelig ut også. Lenge siden jeg har laget salsa verde nå. Hm. Jeg begynner å bli litt middagsinspirert igjen, så kanskje jeg skal lage noe med salsa verde i løpet av uken? *lettpåvirkelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...