Gå til innhold

Nevrotiske notater

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, det er jeg :hoppe:

Nå har jeg varmet opp et perfekt måltid av pinnekjøttrester og hjemmelaget kålrotstappe. Pinnekjøttet er lagd av lammene som har beitet utenfor huset vår i sommer, og kålrabien og potetene kommer fra den økologiske åkeren vi gjødsler med hønseskit.

I ovnen står et perfekt hjemmelaget bananbrød, men desverre var det ikke flere bananer igjen på treet vårt så de måtte jeg gå den tunge veien å kjøpe.

Siden vi er opptatte av å leve veldig sunt i vår perfekte verden uten motgang ble det ikke dessert i dag. Det får vente til det blir helg.

:nigo:

:rulle:

Jeg har vært på perfekt trening og spist hjemmelaget grønnsaksuppe. Men akkurat nå senker jeg kravene litt, så den perfekte mannen rydder mens jeg surfer. :nigo:

Skrevet

Innimellom KG-surfingen leser jeg litt i siste utgave av Donna Hay. :hjerte: Utrolig flott blad, med masse spennende oppskrifter og superlekre bilder. Jeg har sett meg ut flere som må prøves etter bare noen få sider, blant annet Parmesan-crusted fish with crushed pea risoni. Høres nydelig ut, og ser ut til å være minimalt med arbeid. Me like!

Også er det litt skremmende morsomt at betjeningen på Narvesen sender meg melding hver gang de får inn et nytt nummer av DH. :sjenert:

Skrevet

Åh... jeg skulle ønske jeg bodde så nær deg at jeg kunne invitert meg selv på middag. :strix: Alternativt at interessen for matlaging ble like stor som interessen for spising. :fnise:

Skrevet

Hos meg henger interessen for matlaging nøye sammen med interessen for spising, for å si det sånn. :fnise:

Og skulle du være i nærheten noen gang er du selvsagt hjertelig velkommen på middag. :)

Skrevet

Kanskje jeg er så heldig at DDE har konsert i byen din neste sommer, slik at jeg også kan stikke innom for å spise gourmet-middag... :hoppe:

Skrevet

Gourmet-middag vet jeg nå ikke, men det hadde vært veldig koselig, Sauen. :jepp:

Skrevet

Har aldri besøkt din kant av landet, så det hadde vært moro å få det til. Men det kommer litt an på turnèlista som kommer til våren...

Skrevet
Hos meg henger interessen for matlaging nøye sammen med interessen for spising, for å si det sånn. :fnise:

Det høres kjent ut, for å si det sånn, selv om jeg ikke vil påberope meg å være i nærheten av Nilmas kjøkkenferdigheter. :fnise:

Skrevet
Har aldri besøkt din kant av landet, så det hadde vært moro å få det til. Men det kommer litt an på turnèlista som kommer til våren...
Da er det nesten så jeg håper på DDE-konsert i byen, så underlig det enn føles å skrive det. :fnise:

Det høres kjent ut, for å si det sånn, selv om jeg ikke vil påberope meg å være i nærheten av Nilmas kjøkkenferdigheter. :fnise:
Jeg tror ikke det mangler noe som helst på kjøkkenferdighetene dine. ;)
Skrevet (endret)

Jeg har hørt om å ha problemer med doble konsonanter, men doble vokaler? :klø:

Endret av Nilma
Skrevet
Da er det nesten så jeg håper på DDE-konsert i byen, så underlig det enn føles å skrive det. :fnise:

Jeg kjøpte meg sånn sparebøsse som må åpnes med boksåpner i dag. Så nå har jeg begynt å spare til neste års ferie med innlagte DDE-konserter. :hoppe:

Skrevet (endret)

I dag har jeg vært sjikkeli tøff i trynet og tatt på meg strikkekjole som bare går til knærne. Jeg veksler mellom å tenke åherregudhvaharjeggjortjegharjoverdensstørstefotballegger og å føle meg bittelitt stilig. :sjenert: Jeg snublet over kjolen i London, og måtte bare ha den. Den er grå, i litt tykk strikk med flettemønster og firkantede lommer foran. Veldig utypisk meg (som vanligvis bor i dressbukser og v-genser eller skjorter) men den er så fiiin. :hjerte: Jeg blir i så godt humør av den, så får jeg heller føle meg litt dust innimellom. :fnise:

Edit: Og så har jeg petrolblå sko med litt hæl og rem over vristen. :strix:

Endret av Nilma
Skrevet

I går: Etterbetaling etter lønnsforhandlinger.

I dag: Skattepenger.

:nigo:

Ingen svimlende summer, akkurat, men moro lell. :nigo:

Skrevet

Penger inn er alltid kjærkomment.

Skrevet

:Nikke:

Og så er det jo sånn at "ekstra" penger må brukes til morsomme ting, ikke sant? :lur:

Skrevet
:Nikke:

Og så er det jo sånn at "ekstra" penger må brukes til morsomme ting, ikke sant? :lur:

Smågodt, pleier jeg å si. Selv om det faktisk er noe jeg aldri spiser.

Jeg liker bare så godt tanken på å ta med seg skattepengene inn i en liten kolonialforretning, sånne som jeg kjøpte lørdagsgodt på da jeg var barn, og si "Jeg skal ha for 13.000 i smågodt. Bare ta litt forskjellig". :filer:

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...