Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Nei, bare brisling hittil :ler:

Tenker meg ut i morra, det er den dagen i uka jeg ikke sykler til jobb, så da er det lettere å ta en ekstrarunde på tur hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

:vinke:

På jobb har det vært travelt i det siste, sånn at jeg faktisk har måttet ehhh...jobbe. Men noen korte KG-pauser blir det da. ;)

Samme her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på årets lammehandel. Kjøpte en god del koteletter, lammelår i skiver og noen skanker (i tillegg har jeg kjøpt et par filéter tidligere). Dessuten lot jeg meg friste av en pakke duebryst. :)

Godt fornøyd med "utbyttet", men jeg tror jeg må prøve å få tak i mer lammeskanker, det er jo så utrolig godt, og vanligvis ikke så lett å få tak i. Dessverre hadde de bare noen få igjen, så jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte mer da jeg fant på Obs forrige uke. Tror nesten jeg må ta en tur for å se om de har mer.

Gårsdagen var rimelig hektisk, tidlig på jobb, omfattende handlerunde, deretter rett på trening og hjem til sen middag og kort kveld. I dag ser jeg for meg en rolig dag; litt mindre stress på jobb og ingen planer etterpå. Skal lage en god indisk middag, og så har jeg godt håp om at hentelappen som kom i posten i går tyder på et par nye kokebøker. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Mmm, duebryst er godt - det pleier mannen min skyte tildlig om høsten.

Ellers er jeg altfor dårlig til å kjøpe inn stort når det gjelder lam - det er imidlertid svigermoren min veldig god på, så jeg støtter meg på henne. Så får hun heller litt vilt av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Ååå, jeg har ikke fått handlet lam!

Hadde planer om å gjøre det på lørdag, og så lage fårikål eller marokkansk mat av de minst fine stykkene i løpet av helgen. Men så får vi ikke-kjøttspisende middagsgjester på lørdag, så da må vi blant annet på fiskebutikk istedet, og blir opptatt med andre ting. Hyggelige ting, riktignok. :sjenert:

Duebryst har jeg aldri smakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg heller, bortsett fra at jeg kjøpte en halv lammesadel for et par uker siden. Men det blir snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm, duebryst er godt - det pleier mannen min skyte tildlig om høsten.
Tror kanskje jeg må tigge noen tilberedningstips hos deg når jeg kommer så langt, jeg har jo aldri lagd det før. :)

Hadde planer om å gjøre det på lørdag, og så lage fårikål eller marokkansk mat av de minst fine stykkene i løpet av helgen. Men så får vi ikke-kjøttspisende middagsgjester på lørdag, så da må vi blant annet på fiskebutikk istedet, og blir opptatt med andre ting. Hyggelige ting, riktignok. :sjenert:

Duebryst har jeg aldri smakt!

Ånei, gjester som forpurrer planene! :fnise:

Jeg har heller aldri smakt due før, men jeg har vært nysgjerrig på det en stund, så jeg gleder meg til å prøve. :-D

Det har ikke jeg heller, bortsett fra at jeg kjøpte en halv lammesadel for et par uker siden. Men det blir snart! :)
Det er en sånn koselig høstting; å pakke kjøtt og planlegge de gode middagene det skal bli til. :kokk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg at det muligens er litt morbid å omtale håndtering av rått kjøtt som "koselig"... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Det er en sånn koselig høstting; å pakke kjøtt og planlegge de gode middagene det skal bli til. :kokk:

Det slo meg at det muligens er litt morbid å omtale håndtering av rått kjøtt som "koselig"... :sjenert:

Da kan jeg trøste deg med at jeg leste den første kommentaren om kjøttpakkingen og tenkte "å jaaa"! *sukk*

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg trøste deg med at jeg leste den første kommentaren om kjøttpakkingen og tenkte "å jaaa"! *sukk*

:ler:

:fnise: Godt det ikke bare er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bra det ikke bare er jeg som ikke er så glad i middagsinvitasjoner. Jeg synes det er mye hyggeligere å invitere folk enn å bli invitert selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Bra det ikke bare er jeg som ikke er så glad i middagsinvitasjoner. Jeg synes det er mye hyggeligere å invitere folk enn å bli invitert selv.

Jeg synes også det er mye hyggeligere å invitere selv, til tross for at det er deilig noen ganger å komme til dekket bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, tsk, det er da ingenting! Jeg parterer helt lam og synes det er koselig jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det er mye hyggeligere å invitere selv, til tross for at det er deilig noen ganger å komme til dekket bord.
:jepp: Enig med dere! For en gjeng med særinger! :ler:

Tsk, tsk, det er da ingenting! Jeg parterer helt lam og synes det er koselig jeg :)
Det er kjekt, ja! Dessverre har vi ikke plass til slike aktiviteter i leiligheten her, men da jeg bodde hjemme var det et fast innslag om høsten.

Jeg føler at jeg gir et litt merkelig inntrykk av meg selv for tiden; ikke vil jeg omgås folk mer enn høyst nødvendig, og rått kjøtt er festlig. :lur: Høres ut som materiale for en dårlig skrekkfilm! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg føler at jeg gir et litt merkelig inntrykk av meg selv for tiden; ikke vil jeg omgås folk mer enn høyst nødvendig, og rått kjøtt er festlig. :lur: Høres ut som materiale for en dårlig skrekkfilm! :fnise:

Vel, vi framstår antakelig noen og enhver som mer ensporede her inne enn vi faktisk er, i og med at man siler litt (eller mye!) mht hva man forteller om seg selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi framstår antakelig noen og enhver som mer ensporede her inne enn vi faktisk er, i og med at man siler litt (eller mye!) mht hva man forteller om seg selv. :ler:
Sant nok, men jeg føler ikke akkurat at jeg fremhever mine beste sider her. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte mannen min har akkurat invitert meg på "date"; kino og middag på en av yndlingsrestaurantene mine. :rødme: Akkurat tingen på en ellers litt traurig høstdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte mannen min har akkurat invitert meg på "date"; kino og middag på en av yndlingsrestaurantene mine. :rødme: Akkurat tingen på en ellers litt traurig høstdag.

Så romantisk! :) Håper dere får en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :)

Ble litt nysgjerrig på hvilken restaurant det er snakk om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten dessert-nøtt jeg pønsker på til helga. Du er vel på restaurant nå, men det er jo så mange matnerder innom her at jeg håper på napp likevel :)

Har stående en flaske søt dessertvin (Tokaj) som har vært åpen litt for lenge. Har derfor tenkt at jeg skulle prøve meg på å lage noe dessert med den i stede for bare å drikke den. Har ikke funnet en eneste oppskrift der man gjør noe sånn, så jeg har bladd og grublet litt og kommet frem til noe jeg tror er en mulighet på egenhånd. Ser for meg å redusere vinen litt, deretter varme opp bjørnebær i den, mose bærene forsiktig med gaffel også sile gjennom et dørslag. Ser for meg å bruke sausen som tilbehør til sjokoladefondant eller noe liknende sjokoladebasert. Tror dere dette er noe som kan funke?

Hvis ikke er jeg også åpen for forslag til annet å bruke vinen til. Aller helst noe som innebærer masse mørk sjokolade :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...