Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Det har faktisk hendt at vi har ombestemt oss eller funnet på noe helt utenom planen. (Selv om jeg ikke kommer på noen gode eksempler i farten. :fnise:) Og mannen er jo omtrent like nevrotisk som meg, jeg tror faktisk det var han som opprinnelig innførte flytskjemaene.

Men på denne turen har vi planlagt en del som ikke er så lett å endre, blant annet har vi bestilt billetter på et par museer for å slippe timesvis i kø, og vi har bestilte en rundtur i Toscana (med innlagt lunsj og vinsmaking på vingård :sjarmor:). Da vil jeg jo nesten si at timeplan er en selvfølge. :ler:

Jeg likte særlig den uthevede her. :fnise:

Vi bestiller jo også gjerne alle måltidene vi skal spise ute når vi skal reise et sted, dvs lunsj og middag omtrent hver eneste dag. :rulle: Endel sånn kan jo ikke improviseres pga ventelister. Men så kan det på den annen side være litt vanskelig å forutse om man faktisk vil komme til å være så sulten, og ikke minst tørst på de aktuelle dagene. Særlig det siste har vist seg å bli et lite problem for billigidriftAricia. :rodme:

Ellers så jeg et program på TV fra Firenze - var det i går kveld, tro? Da tenkte jeg på deg! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bestiller jo også gjerne alle måltidene vi skal spise ute når vi skal reise et sted, dvs lunsj og middag omtrent hver eneste dag. :rulle: Endel sånn kan jo ikke improviseres pga ventelister. Men så kan det på den annen side være litt vanskelig å forutse om man faktisk vil komme til å være så sulten, og ikke minst tørst på de aktuelle dagene. Særlig det siste har vist seg å bli et lite problem for billigidriftAricia. :rodme:
Har man bestilt god lunsj/middag planlegges selvsagt dagens øvrige måltider etter det. :opplyser:

For øvrig skulle jeg gjerne sett billigidriftAricia in æksjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forresten "Billedbrev fra Europa" om Firenze du så? Det hadde jeg gått glipp av, men fant det på nett-tv - takk for tips! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forresten "Billedbrev fra Europa" om Firenze du så? Det hadde jeg gått glipp av, men fant det på nett-tv - takk for tips! :hoppe:

Ja, det var det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig! :) Jeg regner med at mammaen blir nødt til å ta seg en tur for å passe på i ny og ne. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Så koselig! :) Jeg regner med at mammaen blir nødt til å ta seg en tur for å passe på i ny og ne. :lur:

Absolutt. Jeg har planer om å være med å flytte henne, men det er litt avhengig av hvordan ting går fremover. Hun flyttes uka før jeg har viktig arrangement, så jeg vet ikke helt om det kan ofres et par dager akkurat da.

Men etterpå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmiddag i London!:strix:

Jeg ville egentlig spise på Angela Hartnetts andre restaurant, Murano, men de har stengt søndag, som igjen er den dagen vi har best tid. Men dette ser jo ut som et brukbart alternativ. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Nå har jeg kost meg gjennom 5 fullskrevne sider i dagboken din, Nilma; jeg har notert oppskrifter og surfet hit og dit der du har pekt og sendt meg. :strix: Me like!

Hvor detaljerte pleier egentlig disse skjemaene dine være? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kost meg gjennom 5 fullskrevne sider i dagboken din, Nilma; jeg har notert oppskrifter og surfet hit og dit der du har pekt og sendt meg. :strix: Me like!
Så hyggelig! :)

Hvor detaljerte pleier egentlig disse skjemaene dine være? :ler:
Nja.... :sjenert: I utgangspunktet er det en Excel-tabell med felter for hver dag/time, som vi så fyller ut med f.eks. flytidspunkter og alle faste tider, som restaurantreservasjoner, konserter o.s.v. Dessuten legger vi ofte inn andre ting vi har planlagt å gjøre, som severdigheter o.l. Og så har det hendt at vi har fargekodet, med én farge for reise, én for måltider.... :sjenert:

Denne gangen prøver vi ut en ny variant, uten fargekoder, men med rom for å legge inn diverse reservasjonsnumre, adresser og denslags.

Men det er altså ikke slik at hvert minutt på dagen er planlagt, eller at alt er hugget i stein uten mulighet for endring! (Selv om jeg skjønner det kan høres sånn ut av og til. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropos nevroser, jeg er jo litt redd basselusker også, så her om natten drømte jeg faktisk at jeg var klar til å dra på ferie, men så oppdaget jeg at jeg hadde glemt å kjøpe våtservietter, som jeg alltid ha i veska på ferie. Jeg våknet i en tilstand av mild panikk. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke fortelle hvor mye tid jeg faktisk har brukt på å lete etter våtservietter de siste dagene. :sjenert:

:fnise:

Men det var faktisk vanskelig å finne, jeg vet ikke om det er svineinfluensafrykten som har fått folk til å hamstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Men jeg skal innrømme at jeg lette febrilsk etter antibac-flasken før vi dro på konsert i går, og ble litt panisk da jeg ikke fant den. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Våtservietter er kjekt å ha, det! Og jeg er sjikkeli restaurantmisunnelig. I dag, da vi var og handlet på vår kjære tilsvarendehelmersenmennoemerstappfullogrotetebutikk, så mannen til meg at han gledet seg til om noen år, når barnefrie kvelder er regelen mer enn unntaket. Når vi slipper å vente til klokka ti før vi lager oss noe småtteri til kveldskos (i kveld blir det Schilcher og caprese), og kan gå ut og spise på impuls. Jeg fikk jo barn med en gng jeg var ferdig med å studere, så vi har aldri hatt de årene med god økonomi uten barn. Nå består de fleste datene våre av kaffe på vei til jobb. :fnise: Og en kino i ny og ne. Men det kommer forhåpentlivis en tid for oss også. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffedate høres koselig ut, jeg, mens dere venter på å få litt oppsving i utelivet. Og Schilcher (:hjerte:) og caprese er jo gode greier! :)

Rosévin her også hvert øyeblikk, forresten. En ny italiensk, som jeg ikke husker navnet på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...