Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha ferie NÅ! :sur:

Ikke at jeg har det så fryktelig på jobb, tvert i mot har jeg usedvanlig god tid til å gjøre ting i behagelig tempo- det er nesten så det blir litt kjedelig - jeg er bare bittelitt lei. Ulempen med å ha ferie så sent som i slutten av august er at jeg bare sitter og venter på at sommeren skal være over, og det er jo litt dumt. :eeeh: Men jeg prøver å finne på noe hyggelig å korte ventetiden med; i kveld skal jeg på kino med mannen, og fredag skal jeg møte en venninne for kakling, mat og vin etter jobb. Dessuten ser jeg frem til å sløve i helgen, etter å ha vært sosial tre helger på rad. :eremittsmiley: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også ha ferie nå. :grine:

Skjønner deg godt, med andre ord. :troest:

Vi har også ofte hatt ferie i august, men nå for tiden er det en av årets travleste måneder for meg, så det blir umulig. I år ser ferien ut til å ha krympet til 4 dager i forrige uke, samt muligens en uke i september.

Jeg takler det for øvrig med å somle og sose noe helt overordentlig istedet for å få unna det jeg må. Kan ikke uten videre anbefales. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på ferieønsker for alle trengende! Og så gleder jeg meg til din ferie, Nilma, for du skriver så fine feriereferater. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det å bruke sommeren til noe hyggelig: Jeg hadde jo besøk av en venninne i helgen, og da fikk jeg vært litt turist i egen by. Først var vi på kunstmuseet, der jeg ikke har vært på en stund, og så en spennende utstilling av Sverre Koren Bjertnæs. Etterpå gikk vi på Perspektivet museum, der jeg beskjemmet må innrømme at jeg aldri har satt mine bein. Det var utrolig flott! De hadde blant annet en morsom fotoutstilling med tema byråkrati som jeg likte veldig godt, men de hadde også en utstilling (permanent, tror jeg) om byens forhold til Russland og russere, og en liten utstilling om Cora Sandel. Jeg ble veldig positivt overrasket, og skal absolutt forsøke å få med meg hva som skjer der fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha ferie nå. :grine:

Skjønner deg godt, med andre ord. :troest:

Vi har også ofte hatt ferie i august, men nå for tiden er det en av årets travleste måneder for meg, så det blir umulig. I år ser ferien ut til å ha krympet til 4 dager i forrige uke, samt muligens en uke i september.

Jeg takler det for øvrig med å somle og sose noe helt overordentlig istedet for å få unna det jeg må. Kan ikke uten videre anbefales. :fnise:

Ouch, det var litt lite. :kose: Jeg har jo allerede hatt litt ferie, og har mer å se frem til, så jeg burde egentlig ikke klage.

Slenger meg på ferieønsker for alle trengende! Og så gleder jeg meg til din ferie, Nilma, for du skriver så fine feriereferater. :)
Tusen takk eilan, det var pent sagt (men nå føler jeg litt forventningspress her, altså :ler:). Håper du koser deg i ferien din! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "Fantastiske navn vi har hørt" kan vi i dag presentere:

Karnilken, Magitta, Villadsine, Zisselle, Novla og Kahart.

:rulle: Jeg tror jeg dør!

(Mamma er i bursdag i en kommune der de er kjent for snodige navn, og sitter og leser i gamle bygdebøker og sender meg melding med stjerneeksemplene. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått noe skiver skikkelig god parmaskinke i sommergave av en italiener på jobben (:hoppe:), og tenkte å lage en forrett av det til mannens bursdag i morgen. Problemet er at jeg er helt uinspirert, og klarer ikke komme på noe lurt. Skinke og melon, joa, men litt kjedelig. Skinke og forevellede asparges med parmesan, joa, litt kjedelig det også. Dessuten så er det nettrestriksjoner her, og jeg kommer ikke inn på mange av de gode matsidene.

Lyst til å bidra med litt inspirasjon? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage en ostekrem med sopp, som jeg synes er nydelig til skinke (selv om det kanskje ikke er så fryktelig sommerlig med sopp), kan se om jeg finner oppskriften om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger oppskriften. Som du ser er det egentlig en slags ostekake, men jeg lager ofte bare kremen (som sagt gjerne med litt rømme) som tilbehør til spekeskinke. Med litt salat eller liknende burde det være en fin forrett. :) (Men for den saks skyld kan det sikkert være lekkert å lage små porsjonsostekaker og servere skinken ved siden av som forrett.) Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig godt ut! Og jeg husker jo at jeg har sett den oppskriften før inne hos deg. :ler:

Men jeg tror det blir litt i overkant mektig til i morgen, egentlig. Jeg noterer den bak øret til senere bruk. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blander seg inn*

Alt for å sluntre unna jobben. :fnise: Håper det er ok. :sjenert: Men altså, siden det faktisk er sommer og sesong for melon, sånn at den er ekstra god og søt akkurat nå, så synes jeg en variant av melon og spekeskinke er midt i blinken for tiden. :)

Feks en enkel salat med melonbåter, gode nektarin- eller ferskenbåter, ruccola eller andre fine små salatblader og parmesanspon? Klisjé, javel, men ruccolaen er jo faktisk frilandsdyrket og norsk nå, og på sitt aller beste den også.

Et annet alternativ er gazpacho, og spekeskinken servert med godt brød og evt aïoli ved siden av. Selv om det da kanskje er riktigst med serrano hvis man skal holde seg til ett lands kjøkken.

Eller du kan kombinere, og lage melongazpacho! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glimrende med mer input! :tommelsmil:

Jeg er jo egentlig enig angående melon. Så jeg bør kanskje vurdere det likevel, og salatforslaget høres unektelig knallgodt ut. Gazpacho også. Nei, nå ble det vanskelig for meg. :fnise:

Eller du kan kombinere, og lage melongazpacho! :ler:

Kommer ikke inn på siden fra jobb (mat & moro er det nemlig ikke lov til å lese om på jobben :roll:), jeg får ta en titt når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk så overskyet og grått ute nå at det nesten er litt mørkt inne. :strix: *synes midnattsol er oppskrytt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei salsera! Jepp, jeg var særdeles våken i går kveld.

Køyet rundt 02.30, men sto opp 08.45 i dag for å spise frokost med mannen, som skulle på jobb. *oppofrende hustru* :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg er også sliten av midnattsol, og godt fornøyd med at det bli mørkere om kvelden for hver dag som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sliten av midnattsol, og godt fornøyd med at det bli mørkere om kvelden for hver dag som går :)
:jepp: Dvs. strengt tatt er det vel fortsatt midnattsol her, men gårsdagen ga en liten forsmak på høst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...