Nilma Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7681 Del Skrevet 26. mai 2009 Den samme konklusjonen kom jeg til mht de rødbetene. Jeg synes ellers at de dukker opp overalt i Good Food-oppskrifter, så det var sånn sett litt gøy å oppdage dem i butikkene her også.Jepp, jeg har til stadighet misunt britene når jeg har lest GF. Ellers er det jo ikke lenger den beste tiden på året å spise appelsiner, kanskje. Jeg tok meg en båt som ble til overs etter rabarbrapailaging i helgen, og den smakte rett og slett ingenting.Appelsinene i seg selv var egentlig helt ok, det var bare noe med kombinasjonen som ikke tiltalte meg helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7682 Del Skrevet 26. mai 2009 I dag (og på torsdag) har jeg forresten planer om utagerende indisk-kokkelering. Vi skal på dugnad i dag - sannsynligvis i pissregn - så jeg trenger noe å trøste meg med etterpå. Det blir nok litt sen middag, men planen er å gjøre mest mulig ferdig før vi skal ut å henge jobbe hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. mai 2009 #7683 Del Skrevet 26. mai 2009 I dag (og på torsdag) har jeg forresten planer om utagerende indisk-kokkelering. Vi skal på dugnad i dag - sannsynligvis i pissregn - så jeg trenger noe å trøste meg med etterpå. Det blir nok litt sen middag, men planen er å gjøre mest mulig ferdig før vi skal ut å henge jobbe hardt. Jeg så det i ukemenyen din akkurat. Mine middagsplaner er dessverre ikke like spreke: pølse med lompe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 26. mai 2009 #7684 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg skal forsøke meg på chorizopasta etter din inspirasjon i morgen. Jeg fikk kjøpt chorizo fra Idsøe, har juksegrilletpaprika i kjøleskapet, og tenker på å tilsette bladpersille, litt hvitløk, sitron og ørlite av mynteproduksjonen. Er det nok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7685 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg så det i ukemenyen din akkurat. Mine middagsplaner er dessverre ikke like spreke: pølse med lompe. Endelig litt normal mat! Jeg skal forsøke meg på chorizopasta etter din inspirasjon i morgen. Jeg fikk kjøpt chorizo fra Idsøe, har juksegrilletpaprika i kjøleskapet, og tenker på å tilsette bladpersille, litt hvitløk, sitron og ørlite av mynteproduksjonen. Er det nok?Det tror jeg absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 26. mai 2009 #7686 Del Skrevet 26. mai 2009 Man! leste nettopp ukemenyen din, jeg også. Gleder meg til du en gang inviterer meg på middagsbesøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 27. mai 2009 #7687 Del Skrevet 27. mai 2009 God morgen, Nilma! Nå skal jeg dusje, og så er det å sette seg i bilen og kjøre rett til Nilmamannekommunen på jobboppdrag. Har til og med et møte på en viss kaffebar i ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #7688 Del Skrevet 27. mai 2009 Man! leste nettopp ukemenyen din, jeg også. Gleder meg til du en gang inviterer meg på middagsbesøk. Det er bare å komme, det! God morgen, Nilma! Nå skal jeg dusje, og så er det å sette seg i bilen og kjøre rett til Nilmamannekommunen på jobboppdrag. Har til og med et møte på en viss kaffebar i ettermiddag! Sikkert litt sent, men jeg håper du har en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #7689 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg håper det bildet som illustrerer "Bli ny med riktig sminke"-artikkelen er et før-bilde. Hvis ikke foretrekker jeg mitt gamle tryne, ellers takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 27. mai 2009 #7690 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jeg håper det bildet som illustrerer "Bli ny med riktig sminke"-artikkelen er et før-bilde. Hvis ikke foretrekker jeg mitt gamle tryne, ellers takk. Det hadde jeg ikke lagt merke til, gitt. Jeg foretrekker også så absolutt det gamle, slitne trynet mitt fremfor det der. Endret 27. mai 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 27. mai 2009 #7691 Del Skrevet 27. mai 2009 For et bilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 27. mai 2009 #7692 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg håper det bildet som illustrerer "Bli ny med riktig sminke"-artikkelen er et før-bilde. Hvis ikke foretrekker jeg mitt gamle tryne, ellers takk. Jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #7693 Del Skrevet 28. mai 2009 :snø: Jepp, det har kommet snø langt ned i fjellsiden i løpet av natten. Herrlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 28. mai 2009 #7694 Del Skrevet 28. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7695 Del Skrevet 29. mai 2009 I går fikk jeg endelig prøvd å lage dosa. Oppskriften jeg brukte krevde at røren skulle lages dagen i forveien for å gjære et døgn, så skulle den spes og godgjøre seg et par timer til. Dessuten laget jeg kokoschutney av frisk kokosnøtt, noe som krevde hardhendt behandling (med diger kjøttøks ) av nøtten, etterfulgt av nitidig skrelling, så hele prosjektet tok sin tid. Legger man så til at jeg ikke er verdens beste pannekakesteker i utgangspunktet, og at dosarøre er vanskeligere å håndtere enn annen pannekakerøre, kan man trygt konkludere med at det ble sen middag i går. Men godt ble det, selv om verden nok har sett vakrerer dosaer. Sambar-oppskriften jeg brukte var grei nok, men jeg vil nok prøve en annen neste gang. Ellers var vi på favorittbutikken i går og kjøpte entrecôte og pølser fra Idsøe. Entrecôten så helt fantastisk ut, ordentlig marmorert og temmelig mørk i kjøttet, så jeg antar den er godt mørnet. Pastamiddagen vi hadde planlagt til i dag må nok utgå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 29. mai 2009 #7696 Del Skrevet 29. mai 2009 Så i dag blir det grilling, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7697 Del Skrevet 29. mai 2009 Høh, har ikke grill engang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 29. mai 2009 #7698 Del Skrevet 29. mai 2009 Stakar..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #7699 Del Skrevet 29. mai 2009 Takk, det går helt fint. Det eneste jeg har lyst på grill til er grilling av auberginer til baba ghannoush, men det ville vel vært litt i overkant. Dessuten er det kun lov med elektrisk grill i borettslaget, så da utgår det uansett - skal det være grill skal det være ekte saker, altså kull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 29. mai 2009 #7700 Del Skrevet 29. mai 2009 Du kan jo investere i en engangsgrill når behovet er mest påtrengende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå