Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Den samme konklusjonen kom jeg til mht de rødbetene. :) Jeg synes ellers at de dukker opp overalt i Good Food-oppskrifter, så det var sånn sett litt gøy å oppdage dem i butikkene her også.
Jepp, jeg har til stadighet misunt britene når jeg har lest GF. :ler:

Ellers er det jo ikke lenger den beste tiden på året å spise appelsiner, kanskje. Jeg tok meg en båt som ble til overs etter rabarbrapailaging i helgen, og den smakte rett og slett ingenting.
Appelsinene i seg selv var egentlig helt ok, det var bare noe med kombinasjonen som ikke tiltalte meg helt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag (og på torsdag) har jeg forresten planer om utagerende indisk-kokkelering. :hoppe: Vi skal på dugnad i dag - sannsynligvis i pissregn - så jeg trenger noe å trøste meg med etterpå. Det blir nok litt sen middag, men planen er å gjøre mest mulig ferdig før vi skal ut å henge jobbe hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag (og på torsdag) har jeg forresten planer om utagerende indisk-kokkelering. :hoppe: Vi skal på dugnad i dag - sannsynligvis i pissregn - så jeg trenger noe å trøste meg med etterpå. Det blir nok litt sen middag, men planen er å gjøre mest mulig ferdig før vi skal ut å henge jobbe hardt.

Jeg så det i ukemenyen din akkurat. :spise:

Mine middagsplaner er dessverre ikke like spreke: pølse med lompe. :filer:

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke meg på chorizopasta etter din inspirasjon i morgen. :) Jeg fikk kjøpt chorizo fra Idsøe, har juksegrilletpaprika i kjøleskapet, og tenker på å tilsette bladpersille, litt hvitløk, sitron og ørlite av mynteproduksjonen. Er det nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det i ukemenyen din akkurat. :spise:

Mine middagsplaner er dessverre ikke like spreke: pølse med lompe. :filer::sjokk:

Endelig litt normal mat! :tommelsmil:

:fnise:

Jeg skal forsøke meg på chorizopasta etter din inspirasjon i morgen. :) Jeg fikk kjøpt chorizo fra Idsøe, har juksegrilletpaprika i kjøleskapet, og tenker på å tilsette bladpersille, litt hvitløk, sitron og ørlite av mynteproduksjonen. Er det nok?
Det tror jeg absolutt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Man! :sikle: leste nettopp ukemenyen din, jeg også. Gleder meg til du en gang inviterer meg på middagsbesøk. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen, Nilma! Nå skal jeg dusje, og så er det å sette seg i bilen og kjøre rett til Nilmamannekommunen på jobboppdrag. Har til og med et møte på en viss kaffebar i ettermiddag! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man! :sikle: leste nettopp ukemenyen din, jeg også. Gleder meg til du en gang inviterer meg på middagsbesøk. :skya:
:fnise: Det er bare å komme, det! :)

God morgen, Nilma! Nå skal jeg dusje, og så er det å sette seg i bilen og kjøre rett til Nilmamannekommunen på jobboppdrag. Har til og med et møte på en viss kaffebar i ettermiddag! :lur:
:hoppe: Sikkert litt sent, men jeg håper du har en fin tur!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det bildet som illustrerer "Bli ny med riktig sminke"-artikkelen er et før-bilde. Hvis ikke foretrekker jeg mitt gamle tryne, ellers takk. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det bildet som illustrerer "Bli ny med riktig sminke"-artikkelen er et før-bilde. Hvis ikke foretrekker jeg mitt gamle tryne, ellers takk. :filer:

Det hadde jeg ikke lagt merke til, gitt. Jeg foretrekker også så absolutt det gamle, slitne trynet mitt fremfor det der. :fnise:

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg og. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:snø: :sprettoy:

Jepp, det har kommet snø langt ned i fjellsiden i løpet av natten. Herrlig! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg endelig prøvd å lage dosa. Oppskriften jeg brukte krevde at røren skulle lages dagen i forveien for å gjære et døgn, så skulle den spes og godgjøre seg et par timer til. Dessuten laget jeg kokoschutney av frisk kokosnøtt, noe som krevde hardhendt behandling (med diger kjøttøks :filer:) av nøtten, etterfulgt av nitidig skrelling, så hele prosjektet tok sin tid. Legger man så til at jeg ikke er verdens beste pannekakesteker i utgangspunktet, og at dosarøre er vanskeligere å håndtere enn annen pannekakerøre, kan man trygt konkludere med at det ble sen middag i går. :fnise:

Men godt ble det, selv om verden nok har sett vakrerer dosaer. :tommelsmil: Sambar-oppskriften jeg brukte var grei nok, men jeg vil nok prøve en annen neste gang.

Ellers var vi på favorittbutikken i går og kjøpte entrecôte og pølser fra Idsøe. :hoppe: Entrecôten så helt fantastisk ut, ordentlig marmorert og temmelig mørk i kjøttet, så jeg antar den er godt mørnet. Pastamiddagen vi hadde planlagt til i dag må nok utgå. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det går helt fint. :ler: Det eneste jeg har lyst på grill til er grilling av auberginer til baba ghannoush, men det ville vel vært litt i overkant. Dessuten er det kun lov med elektrisk grill i borettslaget, så da utgår det uansett - skal det være grill skal det være ekte saker, altså kull. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...