Aricia Skrevet 22. mai 2009 #7661 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville forresten sette pris på litt middagsinnspill om noen føler seg kallet: Jeg har halloumi og en pakke av disse ferdigkokte rødbetene i skapet, som jeg har vurdert å inkludere i middagen i dag. Min første tanke var vår sedvanlige halloumi- og rødbetefavoritt, nemlig med puylinse- og valnøttsalat, men jeg har egentlig lyst på noe litt lettere/friskere. Tenkte litt på tabbouleh med tomater i, men da får jeg ikke brukt rødbetene. Ikke for det, de holder seg vel en stund. Hm. :klø: En enkel grønn salat med rødbeter, appelsin og grillet halloumi? Som feks her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7662 Del Skrevet 22. mai 2009 En enkel grønn salat med rødbeter, appelsin og grillet halloumi? Som feks her.ikke dumt! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. mai 2009 #7663 Del Skrevet 22. mai 2009 God helg til deg, Nilma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7664 Del Skrevet 22. mai 2009 Takk eilan, det samme til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. mai 2009 #7665 Del Skrevet 22. mai 2009 Helgas mat blir skikkelig Nilmainspirert. Jeg fikk aldri laget den søtpotetretten din forrige helg, så jeg planlegger den i morgen. I kveld tenker jeg laks med sennep, honning og sitron (med tilbehør). Gleder meg spesielt til å teste søtpoteter igjen, sist jeg spiste det tror jeg må ha vært i Vietnam for noen år siden. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7666 Del Skrevet 22. mai 2009 Helgas mat blir skikkelig Nilmainspirert. Jeg fikk aldri laget den søtpotetretten din forrige helg, så jeg planlegger den i morgen. I kveld tenker jeg laks med sennep, honning og sitron (med tilbehør). Gleder meg spesielt til å teste søtpoteter igjen, sist jeg spiste det tror jeg må ha vært i Vietnam for noen år siden. :klø: Haha, jeg tenkte meg akkurat inn i boken din for å fortelle hva mannen ønsker seg til bursdagsmiddag i helgen: Ovnsbakt laks med sennep/honning/sitron og potetsalaten din! Søtpoteter er godt, men kan fort bli litt emment, så det gjør seg med litt interessant krydder. Vi fikk servert nydelig søtpotetpuré på restaurant forrige uke, og da måtte jeg sende kelneren ut for å spørre hva den var smakt til med (). Det viste seg å være lime, en idé jeg absolutt har tenkt å stjele - kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. mai 2009 #7667 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Haha, jeg tenkte meg akkurat inn i boken din for å fortelle hva mannen ønsker seg til bursdagsmiddag i helgen: Ovnsbakt laks med sennep/honning/sitron og potetsalaten din! Dette var nesten litt creepy, for jeg tenker nemlig å ha den potetsalaten til jeg også. Søtpoteter er godt, men kan fort bli litt emment, så det gjør seg med litt interessant krydder. Vi fikk servert nydelig søtpotetpuré på restaurant forrige uke, og da måtte jeg sende kelneren ut for å spørre hva den var smakt til med (). Det viste seg å være lime, en idé jeg absolutt har tenkt å stjele - kjempegodt. Full forståelse for at man sender kelneren ut til kokken med slike spørsmål. Lime til høres veldig lurt ut! En sak jeg har glemt å spørre om i min søtpotetnoviseverden er hvordan du tilberedte søtpotetene til den retten med røkt paprika? Ovnsbakte du? Endret 22. mai 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #7668 Del Skrevet 22. mai 2009 Dette var nesten litt creepy, for jeg tenker nemlig å ha den potetsalaten til jeg også. Men det var jo en utrolig god kombinasjon! Lime til høres veldig lurt ut! En sak jeg har glemt å spørre om i min søtpotetnoviseverden er hvordan du tilberedte søtpotetene til den retten med røkt paprika? Ovnsbakte du? Jeg ovnsbakte, ja, lett inspirert av gulrøttene i denne oppskriften. Altså hadde jeg på paprikaen mot slutten, for å unngå at den skulle bli brent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. mai 2009 #7669 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg ovnsbakte, ja, lett inspirert av gulrøttene i denne oppskriften. Altså hadde jeg på paprikaen mot slutten, for å unngå at den skulle bli brent. Ah, den berømte kveiteoppskriften med nøttesaus, den er fantastisk god. Lenge siden jeg har laget den nå. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. mai 2009 #7670 Del Skrevet 23. mai 2009 Laksen i går ble knallgod med honning/sitron/sennep! Mannen var et eneste stort glis, og jeg synes det harmonerte veldig bra med potetsalaten. Nå er kyllingen benet ut og kjøttet står til marinering, klar for søtpotet og røkt paprika-retten. Det blir en sen middag i dag (jeg har ennå ikke kommet meg i dusjen etter trening ), men den som venter på noe godt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 23. mai 2009 #7671 Del Skrevet 23. mai 2009 Bare må innom her for å suge til meg matlagingsinspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7672 Del Skrevet 25. mai 2009 Laksen i går ble knallgod med honning/sitron/sennep! Mannen var et eneste stort glis, og jeg synes det harmonerte veldig bra med potetsalaten. Nå er kyllingen benet ut og kjøttet står til marinering, klar for søtpotet og røkt paprika-retten. Det blir en sen middag i dag (jeg har ennå ikke kommet meg i dusjen etter trening ), men den som venter på noe godt osv. Så flott! Vi hadde jo samme middag på lørdag, og det var også stor suksess. Dessuten hadde vi Cloudy Bay til i anledning dagen, og det gjorde det ikke noe vondere, akkurat. Bare må innom her for å suge til meg matlagingsinspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. mai 2009 #7673 Del Skrevet 25. mai 2009 Hatt en fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7674 Del Skrevet 25. mai 2009 <- Malabar Hatt en fin helg? Har sløvet, spist, lest, drukket vin og hatt besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 25. mai 2009 #7675 Del Skrevet 25. mai 2009 Det hørtes ut som en helg jeg kan like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. mai 2009 #7676 Del Skrevet 25. mai 2009 Det hørtes ut som en helg jeg kan like. Jeg også! Jeg har gjort det samme, minus lest og hatt besøk. Altså: sløvet, spist og drukket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7677 Del Skrevet 25. mai 2009 En enkel grønn salat med rødbeter, appelsin og grillet halloumi? Som feks her.Jeg fikk forresten ikke prøvd denne fredag, fordi vi spontanbestemte oss for å gå på kino ("Engler og demoner", vi kunne spart oss bryet, sier jeg bare) og spise burger. (Men ikke på Burger King eller denslags, altså. ) I dag trenger vi derimot kjapp middag, siden jeg omtrent bare skal hjem og snu før jeg skal på et møte, så da passer den supert. Det hørtes ut som en helg jeg kan like. Favoritt-typen! Jeg også! Jeg har gjort det samme, minus lest og hatt besøk. Altså: sløvet, spist og drukket! Enda bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. mai 2009 #7678 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvordan gikk det med salaten (hvis du laget den i går)? Og hva synes du om de ferdigkokte rødbetene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #7679 Del Skrevet 26. mai 2009 Salaten ble kjempegod! Det eneste jeg kunne ha spart meg for var appelsinen, den synes jeg virket litt malplassert (appelsin og ost, lizm), men ellers var det godt. Jeg hadde riktignok ikke brønnkarse, så jeg brukte vanlig, litt kjedelig, lollosalat, men det funket helt fint. Rødbetene var gode, de. Det er klart, de var litt bløtere enn dem man steker eller koker selv, men absolutt akseptable når det skal gå raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. mai 2009 #7680 Del Skrevet 26. mai 2009 Salaten ble kjempegod! Det eneste jeg kunne ha spart meg for var appelsinen, den synes jeg virket litt malplassert (appelsin og ost, lizm), men ellers var det godt. Jeg hadde riktignok ikke brønnkarse, så jeg brukte vanlig, litt kjedelig, lollosalat, men det funket helt fint. Rødbetene var gode, de. Det er klart, de var litt bløtere enn dem man steker eller koker selv, men absolutt akseptable når det skal gå raskt. Den samme konklusjonen kom jeg til mht de rødbetene. Jeg synes ellers at de dukker opp overalt i Good Food-oppskrifter, så det var sånn sett litt gøy å oppdage dem i butikkene her også. Ellers er det jo ikke lenger den beste tiden på året å spise appelsiner, kanskje. Jeg tok meg en båt som ble til overs etter rabarbrapailaging i helgen, og den smakte rett og slett ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå