Nilma Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #7621 Del Skrevet 15. mai 2009 -Englefjes- skrev: Skal vi se: har omtrent alt som trengs for å herme etter middagen din, trenger bare kylling og salat. Jeg tror det blir Nilmasøtpotetsalat til middag en av dagene i helgen! Så morsomt! (Men potetene var altså ikke i salaten, men ved siden av, mulig jeg forklarte litt klønete. *oppklarer*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 15. mai 2009 #7622 Del Skrevet 15. mai 2009 Nilma skrev: Så morsomt! (Men potetene var altså ikke i salaten, men ved siden av, mulig jeg forklarte litt klønete. *oppklarer*) Jeg skjønner! Og det var jo egentlig veldig logisk når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 15. mai 2009 #7623 Del Skrevet 15. mai 2009 Hei matpratere! Lenge siden jeg har vært innom, men har vært så umotivert at det nesten bare er irriterende å lese om så mye deilig mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. mai 2009 #7624 Del Skrevet 15. mai 2009 Nilma skrev: Jeg lette hos Helmersen på Jekta her om dagen, det eneste jeg fant var på glass (noe større enn en vanlig boks) til en hundrelapp. Vel nok bruker jeg gjerne en god del penger på mat, men det var litt drøyt, synes jeg. Jeg kjøpte faktisk den tunfisken, og den var virkelig veldig god. Men om den var verd prisen er en annen sak Nå har jeg oppdatert meg på dagboka di for flere uker tilbake. Hyggelig å lese London-referater, det er vel ingen overraskelse at jeg vil tilbake? Ellers ble jeg inspirert, så nå er kjøleskapet vaska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #7625 Del Skrevet 15. mai 2009 Fakse! Jeg noterer meg at tunfisken er god, jeg ser ikke bort fra at jeg blir nødt til å prøve når jeg har brukt opp den jeg kjøpte i England. Jeg tror ikke jeg er riktig klar for Eldorado-tunfisk ennå. Skjønner godt hva du mener med å ville tilbake til London, her inntreffer vanligvis den følelsen i taxien fra Langnes. Det kommer litt mer referat når jeg bare får somlet meg til det. Håper det står bra til med både deg og knøttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #7626 Del Skrevet 15. mai 2009 Forresten tror jeg det må være første gang jeg har inspirert noen på husarbeidsfronten, unntatt muligens til skrekk og advarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7627 Del Skrevet 18. mai 2009 Travel, men veldig hyggelig helg med besøk overstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. mai 2009 #7628 Del Skrevet 18. mai 2009 Nilma skrev: Travel, men veldig hyggelig helg med besøk overstått. Du glemte det viktigste: Hva spiste dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7629 Del Skrevet 18. mai 2009 Fjodor D. skrev: Du glemte det viktigste: Hva spiste dere? Insinuerer du at jeg er ensporet? La meg se; fredag spiste vi ute (kamskjell, ovnsbakt sei, tataki av okse, chili- og limekylling med søtpotetpuré), lørdag hadde vi spagetti bolognese og i går hadde vi "fish pie"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. mai 2009 #7630 Del Skrevet 18. mai 2009 Fortell om "fish pie"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. mai 2009 #7631 Del Skrevet 18. mai 2009 Og forresten er du ikke så ensporet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #7632 Del Skrevet 18. mai 2009 Fjodor D. skrev: Fortell om "fish pie"! Kort og godt fisk (og evt. grønnsaker) i en eller annen saus, f.eks. hvitsaus eller mer forseggjorte utgaver med fløte og hvitvin, toppet med potetmos og stekt i ovnen. Veldig godt, synes jeg. Noen eksempler på fish pie. Den jeg lagde i går var improvisert fra mitt eget hode: Lagde vanlig hvit saus, hadde i en fløteskvett, smørsurret purre og terninger av breiflabb, laks og røkt torsk. La dette i en ildfast form og toppet med mandelpotetmos med et par egg og litt nyrevet muskat og en neve revet cheddar på toppen. (Vanligvis bruker jeg hverken egg eller ost, men det var jo søndag og vi hadde gjester. ) Erter og sommerkål til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. mai 2009 #7633 Del Skrevet 18. mai 2009 Nam! Her lager min eldste, mandelopererte sønn grønnsakuppe. Ikke at han kommer til å spise den selv, det eneste han har fått ned i dag er et stort stykke dager derpå-pavlova, akkurat passe flytende og grapsete for en sår hals. Men han kjeder seg, og ble kreativ av det hele, og vil lage til oss. Så han har lest kokebøker i hele ettermiddag. Jeg er spent på resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 18. mai 2009 #7634 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hrmf. Eldstemann har vært hjemme fra skolen i dag på grunn av magevondt, men han har ikke laget middag for det. Kanskje jeg skulle la ham mandeloperere, mulig det hjelper? Hei, forresten, Nilma! Endret 18. mai 2009 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7635 Del Skrevet 19. mai 2009 Flinke eilan-sønnen! :rødme: Hei Elastica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7636 Del Skrevet 19. mai 2009 Dette tegner til å bli en slitsom dag. Bilen er på reparasjon, så måtte ta buss til jobb 07.14, nå blir det å jobbe effektivt (så hva gjør jeg på KG? ) frem til lunsj, deretter på kjipt møte før jeg må styrte hjem for å forberede middagen vi har vært så lure å invitere til i dag. Og på grunn av nevnte middag går jeg attpåtil glipp av tirsdagskaklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. mai 2009 #7637 Del Skrevet 19. mai 2009 Stakkars Nilma! Håper dagen blir bedre enn du frykter (og min også ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. mai 2009 #7638 Del Skrevet 19. mai 2009 Kommer du deg i det hele tatt til jobb med buss uten å måtte dra til byen for å bytte? Jeg er jo velsignet med direktebussen i rushtida, så jeg kjører stort sett hvis jeg skal gjøre noe etterpå, evt. har det travelt. Det er dumt når middagsinvitasjoner blir stress. Mannen inviterte foreldrene sine før han dro, og jeg hadde vondt i planleggingsnerven, men løste det med banal koldtbordmat; laks, eggerøre, spekemat og potetsalat. Når ting er hjemmelaget, tilgir man dessuten mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7639 Del Skrevet 19. mai 2009 Aricia skrev: Stakkars Nilma! Håper dagen blir bedre enn du frykter (og min også ).Det er egentlig ikke sååå synd på meg, jeg blir bare litt stresset når mye skal skje på en dag. *sender god dag-vibber til Aricia* Honesty skrev: Kommer du deg i det hele tatt til jobb med buss uten å måtte dra til byen for å bytte? Jeg er jo velsignet med direktebussen i rushtida, så jeg kjører stort sett hvis jeg skal gjøre noe etterpå, evt. har det travelt.Bytter ved brua, så det er ikke det at det tar så lang tid, det er bare kjipt å drive med sånt når jeg er i halvsvime tidlig om morgenen. I morgen lurer jeg faktisk på å gå om været holder seg. Det tar omtrent 50 minutter, så jeg må opp grytidlig, men det er jo en fin tur. Honesty skrev: Det er dumt når middagsinvitasjoner blir stress. Mannen inviterte foreldrene sine før han dro, og jeg hadde vondt i planleggingsnerven, men løste det med banal koldtbordmat; laks, eggerøre, spekemat og potetsalat. Når ting er hjemmelaget, tilgir man dessuten mer. "Vondt i planleggingsnerven" - nettopp! Ikke for det, jeg har selvsagt planlagt såpass at jeg gjorde en god del ferdig i går, så det er egentlig bare finpuss og tilbehør som mangler. Det er som sagt bare det at jeg helst ikke vil ha for mye på tapetet på en enkelt dag (jeg er kanskje rett og slett litt lat ), men når bare det litt kjipe møtet er overstått blir nok resten av dagen grei, jeg gleder meg egentlig til middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 19. mai 2009 #7640 Del Skrevet 19. mai 2009 Det der med å ikke ville ha så mye på tapetet skjønner jeg godt, Nilma. Jeg tror normalen inni meg et sted, som jeg ubevisst navigerer etter, er å sitte helt stille å gjøre ingenting. Jeg har dermed en tendens til å bli irritert/frustrert når det blir noe særlig mer enn det (og det blir jo som regel - heldigvis, får man vel si). Jeg er antakelig ganske kjedelig i tillegg til lat. Sikker på at middagen din blir super som vanlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå