Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går ble jeg angrepet av et ukarakteristisk anfall av virketrang, så jeg tilbrakte mesteparten av kvelden med å rydde på boden og i badeskapene. Fremdeles ikke ferdig (utrolig hvor mye man kan stappe inn på 2 kvm bod!), men det ser straks bedre ut allerede. Jeg har blant annet hevet stabler med sånne gratis matblader man røsker med seg fra diverse butikker, og utgaver polets av vinblad tilbake fra 1993. :overrasket: Dessuten fikk jeg ryddet i hyllen med plastbokser og reorganisert kokebøkene en smule. Noen av dem er fremdeles stablet i høyden, men jeg har i det minste fått litt oversikt. Det føles utrolig deilig!

(Og så prøver jeg å fortrenge alt som skulle vært ryddet ut fra roterommet gjesterommet, og at klesskapet mitt trenger sårt til litt reorganisering.)

*dødsimponert* :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dødsimponert* :dåne:
Som sagt, dere har ikke sett hva som gjenstår, for ikke å snakke om at det godt kan hende det er lenge til neste gang virketrangen innfinner seg, så gudene vet når resten blir tatt. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Nilma, i god KG-ånd gjelder det å si hva man har gjort, ikke påpeke hva som ikke gjøres! :ler: Det er jo ingen som kan kontrollere hva som gjenstår, evt. hva man spiser de dagene man ikke skriver om den gode maten man har laget, hvor lat man har vært de dagene man ikke har trent, osv osv osv.

Tillat deg selv å bære skiltet med "Superwoman" i dag. :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg slett i hvert fall slett ingen Superwoman, jeg har ligget strak ut på sofaen med bok/fjernkontroll hele dagen. Det var så vidt jeg gadd reise meg for å lage lunsj (spekeskinke, rømme, flatbrød og Smrparty, smoothie til dessert). :ler:

Vi burde egentlig gjentatt gårsdagens spasertur i finværet, for det var utrolig deilig da vi først kom oss ut, men det spørs om vi kommer oss så langt; mannen har visst funnet en spennende fotballkamp på tv, og jeg er fremdeles i sløve-modus. :Gjesp: Liker late lørdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg slett i hvert fall slett ingen Superwoman, jeg har ligget strak ut på sofaen med bok/fjernkontroll hele dagen. Det var så vidt jeg gadd reise meg for å lage lunsj (spekeskinke, rømme, flatbrød og Smrparty, smoothie til dessert). :ler:

Vi burde egentlig gjentatt gårsdagens spasertur i finværet, for det var utrolig deilig da vi først kom oss ut, men det spørs om vi kommer oss så langt; mannen har visst funnet en spennende fotballkamp på tv, og jeg er fremdeles i sløve-modus. :Gjesp: Liker late lørdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Det hørtes herlig ut! Vi er hjemme en helg for første gang på mange, mange uker, og det er litt deilig det også.

Lunsjen hørtes også fristende ut, særlig for meg som har spist på McDonalds i dag. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Forresten er jeg imponert over rydding. Jeg har innsett at kjøkkenskapene trenger opprydning, og planlegger ett skap hver dag, til det hele er over. Jeg fant nemlig en gammel, hvit og fullt brukanes Stelton-kanne innerst i et skap. :sjenert: Den trenger bare litt oppussing, så passer den fint på hytta. Rydding er nok nødvendig enkelte steder i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes herlig ut! Vi er hjemme en helg for første gang på mange, mange uker, og det er litt deilig det også.

Lunsjen hørtes også fristende ut, særlig for meg som har spist på McDonalds i dag. :sprettoy:

Hjemmehelg er deilig, særlig når man har vært mye borte. :Nikke:

Forresten er jeg imponert over rydding. Jeg har innsett at kjøkkenskapene trenger opprydning, og planlegger ett skap hver dag, til det hele er over. Jeg fant nemlig en gammel, hvit og fullt brukanes Stelton-kanne innerst i et skap. :sjenert: Den trenger bare litt oppussing, så passer den fint på hytta. Rydding er nok nødvendig enkelte steder i huset.
:tommelsmil: for Stelton-funn.

Jeg begynte med ett skap om dagen-taktikken for en tid siden, men det dabbet av litt, så det er enda et område der det er halvryddig for tiden. :sjenert: Jeg vurderer litt smårydding i dag også, men foreløpig sitter jeg her og drikker te mens jeg har ett øye på KG og ett på Rick Stein :hjerte: på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos te: Jeg drikker forresten denne. :rødme: *mimrer om Cornwall*

Apropos Rick Stein: Middagen i dag er en oppskrift fra ham, nemlig ertesuppe med røkt svineknoke på frosne erter, det tror jeg blir en interessant avveksling fra suppe av tørkede erter, selv så godt det er. Jeg hadde egentlig tenkt å ha den som eneste rett, men vi trenger jo ikke så mye kjøtt i suppen, så jeg tror jeg skal spare litt av kraften, og koke litt grønnsaker i den for å servere med resten av kjøttet som hovedrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Kannen er herved fikset. Den måtte demonteres og settes sammen igjen. Så gjenstår det å se om den fortsetter å lekke. (Det var derfor den ble stuet vekk i utganspunktet, eller det vil si, den ble ikke brukt, og havnet lenger og lenger inn i skapet for hver gang vi forsynte oss av det som stor foran.)

:tommelopp: for deilig mat. Jeg er svineknokefan, etter å ha smakt den deilige svineknoken fra Idsøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Rick Stein: Middagen i dag er en oppskrift fra ham, nemlig ertesuppe med røkt svineknoke på frosne erter, det tror jeg blir en interessant avveksling fra suppe av tørkede erter, selv så godt det er. Jeg hadde egentlig tenkt å ha den som eneste rett, men vi trenger jo ikke så mye kjøtt i suppen, så jeg tror jeg skal spare litt av kraften, og koke litt grønnsaker i den for å servere med resten av kjøttet som hovedrett.

:spise:

Jeg har stor sans for Rick Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ryddet og vasket i nesten alle kjøkkenskapene. :hoppe: Hvis jeg nå greier å samle krefter til å vaske kjøleskapet skal jeg si meg godt fornøyd med dagens dont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domestic goddess! :danser:
Ja særlig! :rulle:

Men middagen ble god, særlig suppen med de søte ertene mot det salte og røkte kjøttet, og med god fylde fra kraften. :sikle: *grusomt mett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig godt ut også. :)

Her skal vi til med middagen nå, dvs jeg sitter foreløpig bare og ser på kokkeleringen som utspiller seg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som har den tunge og ansvarsfulle oppsynsjobben burde belønnes med et glass vin snart! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...