Gjest Krynkel Skrevet 4. mai 2009 #7501 Del Skrevet 4. mai 2009 Nei, du, grandis finner du ikke her. (Av og til kan man finne denne og andre i samme familie her, men da passer jeg på å kjøpe Morgenbladet og Aftenposten og gjemme pizzaeskene midt i handleposen med avisene rundt, slik at ingen skal kunne se emballasjen gjennom handleposen.) Nå er jeg altetende, og sier meg langt fra enig i uttalelsen om at kleppmelk er verdens frykteligste matrett, eller en av de frykteligste. Jeg kan garantert finne mat som smaker verre. Burger på mækkærn fårsempel. Eller disse eller disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 4. mai 2009 #7502 Del Skrevet 4. mai 2009 Tulledamer! Kleppmelk smaker jo bare som grøt, nærmest. Det er godt! Sier dere meg i mot flere ganger nå, så begynner jeg kanksje å insistere på at det er verdens beste matrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #7503 Del Skrevet 4. mai 2009 Nei, du, grandis finner du ikke her. (Av og til kan man finne denne og andre i samme familie her, men da passer jeg på å kjøpe Morgenbladet og Aftenposten og gjemme pizzaeskene midt i handleposen med avisene rundt, slik at ingen skal kunne se emballasjen gjennom handleposen.) Sånne manøvre må jeg av og til gjøre i handlevognen når jeg handler sammen med mannen. (Ja, jeg er en snobb, det er ikke til å stikke under en stol. ) Nå er jeg altetende, og sier meg langt fra enig i uttalelsen om at kleppmelk er verdens frykteligste matrett, eller en av de frykteligste. Jeg kan garantert finne mat som smaker verre. Burger på mækkærn fårsempel. Eller disse eller disse?Sant nok, det er mange konkurrenter om tittelen. Tulledamer! Kleppmelk smaker jo bare som grøt, nærmest. Det er godt! Sier dere meg i mot flere ganger nå, så begynner jeg kanksje å insistere på at det er verdens beste matrett. Nå er jo ikke grøt heller spesielt godt, da. Men mat som i utgangspunktet er klumper, jeg mener det heter kleppmelk... Sier seg jo selv at det ikke er egnet som menneskeføde, da spiser jeg heller levergryte med Honesty-bikkja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 4. mai 2009 #7504 Del Skrevet 4. mai 2009 Hold på meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 4. mai 2009 #7505 Del Skrevet 4. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 5. mai 2009 #7506 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) God morgen, Nilma Her nytes en kopp av min favorittStarbucks. Jeg fikk ny forsyning i helga, og kan derfor fråtse litt Jeg fikk også kopp (bare i rødt). Siden jeg helst drikker kaffen min i store kopper var denne perfekt Endret 5. mai 2009 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 5. mai 2009 #7507 Del Skrevet 5. mai 2009 God morgen, Nilma Her nytes en kopp av min favorittStarbucks. Jeg fikk ny forsyning i helga, og kan derfor fråtse litt Jeg fikk også kopp (bare i rødt). Siden jeg helst drikker kaffen min i store kopper var denne perfekt Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg har en gigantisk starbucksmugge jeg må drikke kaffen min av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #7508 Del Skrevet 5. mai 2009 God morgen, Nilma Her nytes en kopp av min favorittStarbucks. Jeg fikk ny forsyning i helga, og kan derfor fråtse litt Jeg fikk også kopp (bare i rødt). Siden jeg helst drikker kaffen min i store kopper var denne perfekt Så deilig! Det er så koselig med litt ekstra "luksus" i hverdagen i form av spesiell kaffe eller hva det nå er - det gjør underverker for humøret. Jeg koser meg med Whittard-kaffe as we speak. Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg har en gigantisk starbucksmugge jeg må drikke kaffen min av.Og jeg liker ikke for store kopper til kaffen, da blir den jo kald før jeg får drukket opp. Merkelig det der, kald te har jeg ingen problemer med, men kaffe må være så varm at jeg nesten brenner meg på tunga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 5. mai 2009 #7509 Del Skrevet 5. mai 2009 Ja, min kaffe blir kald før jeg kommer til bunns, men da træsjer jeg den og lager ny. Evt. innser jeg at en halv liter kaffe, minus det jeg heller ut, er stor nok porsjon. Er ellers ganske enig - kald te er ok, iskaffe også, men da må det være iskaffe - ikke bare kaffe som har blitt kald. Brennhet kaffe klarer jeg dog ikke. Fysj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 5. mai 2009 #7510 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har en eller annen merkelig greie med at jeg stort sett aldri klarer å drikke opp den siste slurken i kaffekoppen, selv om den ikke har blitt kald. Har aldri skjønt helt hvorfor, men det byr meg i mot. Kanksje det har en sammenheng med en uheldig opplevelse eller fire med kaffegrut i bunnen av koppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. mai 2009 #7511 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg kom plutselig på at du har laget en fiskesuppe som hørtes veldig god ut, og som jeg har lyst til å prøve. Se her. Har jeg god hukommelse, eller? Dessverre fungerer ikke lenken lenger. Har du en annen lenke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 5. mai 2009 #7512 Del Skrevet 5. mai 2009 Det er skuffende mangel på luksuskaffe idag, jeg er på jobb. Imidlertid er jeg helt enig. I løpet av påsken og de siste helgene på hytta har jeg kost meg med Kaffebrenneriets spesialespresso hver morgen, som basis for en perfekt cortado i fine grønne glasskopper. Merkelig at kaffen smaker bedre i fine kopper. Ha en fin dag, Nilma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #7513 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg kom plutselig på at du har laget en fiskesuppe som hørtes veldig god ut, og som jeg har lyst til å prøve. Se her. Har jeg god hukommelse, eller? Dessverre fungerer ikke lenken lenger. Har du en annen lenke?Du har bedre hukommelse enn meg i hvert fall, den hadde jeg helt glemt! Jeg har googlet for harde livet, men det ser ut til at nettsiden er lagt ned. Jeg fant denne, som likner og ser god ut, men jeg er ikke villig til å vedde på at det er akkurat den samme. Det er skuffende mangel på luksuskaffe idag, jeg er på jobb. Imidlertid er jeg helt enig. I løpet av påsken og de siste helgene på hytta har jeg kost meg med Kaffebrenneriets spesialespresso hver morgen, som basis for en perfekt cortado i fine grønne glasskopper. Merkelig at kaffen smaker bedre i fine kopper. Ha en fin dag, Nilma. Så lekkert det høres ut med grønne glasskopper! Ha en fin dag, du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 5. mai 2009 #7514 Del Skrevet 5. mai 2009 Du har bedre hukommelse enn meg i hvert fall, den hadde jeg helt glemt! Jeg har googlet for harde livet, men det ser ut til at nettsiden er lagt ned. Jeg fant denne, som likner og ser god ut, men jeg er ikke villig til å vedde på at det er akkurat den samme. Så lekkert det høres ut med grønne glasskopper! Ha en fin dag, du også! Deilig kaffe i pene kopper skulle være en menneskerett. Kaffetyranniet fikk meg jo til å gå til innkjøp av en minipresskanne. Imidlertid har man så mange langfingrede rundt seg at den forsvant. Det samme skjer med lekre kopper man tar med seg, ja til og med mine velbrukte eccosandaler led samme skjebne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. mai 2009 #7515 Del Skrevet 5. mai 2009 Du har bedre hukommelse enn meg i hvert fall, den hadde jeg helt glemt! Jeg har googlet for harde livet, men det ser ut til at nettsiden er lagt ned. Jeg fant denne, som likner og ser god ut, men jeg er ikke villig til å vedde på at det er akkurat den samme. Tusen takk! Dersom det ikke er akkurat den samme er den i hvertfall veldig lik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. mai 2009 #7516 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi er tomme for kaffe, og sjappa stengte akkurat i dette nu, da jeg oppdaget tomheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. mai 2009 #7517 Del Skrevet 5. mai 2009 Så lekkert det høres ut med grønne glasskopper! Ha en fin dag, du også! Er det sånne syttitallskopper, Elastica? Moren min har sånne, hun bruker dem ute, og jeg kjøpte akkurat fjorten ekstra til henne på Fretex for en hundrings. Hun ble kjempeglad, og satte i gang med å planlegge sommerens hageselskaper med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #7518 Del Skrevet 5. mai 2009 Kaffekrise! Men det er jo tirsdag, så du kan sikkert finne et passende alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. mai 2009 #7519 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi er tomme for kaffe, og sjappa stengte akkurat i dette nu, da jeg oppdaget tomheten. Hvordan ble pastasausen, Nilma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #7520 Del Skrevet 5. mai 2009 Pastasausen ble veldig god! Tomatene får jo så god smak av stekeprosessen, så det gjorde seg godt i sausen. Det eneste er at jeg kunne tenkt meg enda mer urter i, selv om jeg synes jeg hakket en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå