Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Jeg gjør jo heller aldri det. Jeg foretrekker å se på det som en hobby jeg deler med noen få utvalgte. :fnise:

Jeg har faktisk en bekjent som sier alt. Dvs når kelneren spør om det smakte, og forventer et høflig nikk og smil, er svaret derimot en lang og detaljert liste med feil og mangler. "Så det var ikke bare én ting, nei" sa en ung kvinnelig servitør litt småspydig for seg selv en gang mens mitraljøsen fremdeles gikk og gikk. :rulle:

Jeg blir selvsagt dødsflau av dette, men støtter det på et prinsipielt plan. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk en bekjent som sier alt. Dvs når kelneren spør om det smakte, og forventer et høflig nikk og smil, er svaret derimot en lang og detaljert liste med feil og mangler. "Så det var ikke bare én ting, nei" sa en ung kvinnelig servitør litt småspydig for seg selv en gang mens mitraljøsen fremdeles gikk og gikk. :rulle:

Jeg blir selvsagt dødsflau av dette, men støtter det på et prinsipielt plan. :nigo:

Jeg blir også veldig flau av sånt. :sjenert: Det er OK å si i fra om enkelte ting, men når listen blir lang og avlevert på en arrogant måte føler jeg at jeg må veie opp og kompensere uansett hvordan det smaker. "Hyggelig sted, ja, fint bilde, og vinen var veldig god, altså" - med nervøs latter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også veldig flau av sånt. :sjenert: Det er OK å si i fra om enkelte ting, men når listen blir lang og avlevert på en arrogant måte føler jeg at jeg må veie opp og kompensere uansett hvordan det smaker. "Hyggelig sted, ja, fint bilde, og vinen var veldig god, altså" - med nervøs latter til.

Synes jeg ser deg (evt meg selv). :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, utfra et profesjonelt synspunkt er kritikk konstruktivt :filer:

Såklart. Men jeg er for høflig.

Og jeg er litt glad for at jeg ikke er servitør når du og familien er ute og spiser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du manglet bare "Så fin du er på håret, forresten!" :fnise:

*erfaren i gamet*

:fnise:

Jeg prøver å jobbe med meg selv, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det. :fnise:
Og så? :filer:

:fnise:

:rulle:

Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. :sjarmor:

Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok :sjenert:) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste.

Jeg også, egentlig litt irriterende. Men er det ille nok sier jeg selvsagt i fra!

Jeg og familien er enhver servitør sitt store mareritt. For det første har vi jo litt allergier. For det andre elsker vi å omøblere på a la carten, altså bytte ut tilbehør som er beskrevet til retten, og heller be om noe annet man ser i andre retter. Når 4 stykker holder på på denne måten tirrer vi enhver svenske til bristepunktet :fnise:
:rulle:

Egentlig så jeg for meg oss alle samlet rundt et bord. :ler:
Det hadde vært utrolig stas! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til har det sine fordeler å ha en fotballinteressert mann i hus; han har akkurat fått bekreftet at favorittlaget unngår nedrykk, så jeg er lovt champagne i kveld. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Av og til har det sine fordeler å ha en fotballinteressert mann i hus; han har akkurat fått bekreftet at favorittlaget unngår nedrykk, så jeg er lovt champagne i kveld. :nigo:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Denslags har jeg ikke opplevd så langt. Her må Noen strammes opp! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Her også.

:pisk: Så! Mann! Bli fotballinteressert! Skaff champagne! :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt! Noen goder må man jo ha for å kompensere for stadig mentalt fravær i 90 minutter. :opplyser:

Her også.

:pisk: Så! Mann! Bli fotballinteressert! Skaff champagne! :pisk:

Champagne uten fotballinteresse er selvsagt heller ikke dumt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Krynkel
Definitivt! Noen goder må man jo ha for å kompensere for stadig mentalt fravær i 90 minutter. :opplyser:

Champagne uten fotballinteresse er selvsagt heller ikke dumt.

Neida, det kan gå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhøflig når jeg er ute (vel, i alle fall som regel :fnise: ), og smiler bredt og kommer med gode tilbakemeldinger selv når det ikke er på sin plass. Jeg har også problemer med kunde-rollen: Av og til hender det jeg kjøper noe i en butikk bare fordi jeg synes så synd på selgeren, og vil føle meg dum som ikke oppfyller min del av kontrakten kjøper/selger når jeg har begitt meg inn i området for den (butikk).

Herrejesus. Men takke seg til netthandel! :tommelsmil:

Endret av Rosalind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...