Aricia Skrevet 24. april 2009 #7421 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg gjør jo heller aldri det. Jeg foretrekker å se på det som en hobby jeg deler med noen få utvalgte. Jeg har faktisk en bekjent som sier alt. Dvs når kelneren spør om det smakte, og forventer et høflig nikk og smil, er svaret derimot en lang og detaljert liste med feil og mangler. "Så det var ikke bare én ting, nei" sa en ung kvinnelig servitør litt småspydig for seg selv en gang mens mitraljøsen fremdeles gikk og gikk. Jeg blir selvsagt dødsflau av dette, men støtter det på et prinsipielt plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 24. april 2009 #7422 Del Skrevet 24. april 2009 Altså, utfra et profesjonelt synspunkt er kritikk konstruktivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7423 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg har faktisk en bekjent som sier alt. Dvs når kelneren spør om det smakte, og forventer et høflig nikk og smil, er svaret derimot en lang og detaljert liste med feil og mangler. "Så det var ikke bare én ting, nei" sa en ung kvinnelig servitør litt småspydig for seg selv en gang mens mitraljøsen fremdeles gikk og gikk. Jeg blir selvsagt dødsflau av dette, men støtter det på et prinsipielt plan. Jeg blir også veldig flau av sånt. Det er OK å si i fra om enkelte ting, men når listen blir lang og avlevert på en arrogant måte føler jeg at jeg må veie opp og kompensere uansett hvordan det smaker. "Hyggelig sted, ja, fint bilde, og vinen var veldig god, altså" - med nervøs latter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 24. april 2009 #7424 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg blir også veldig flau av sånt. Det er OK å si i fra om enkelte ting, men når listen blir lang og avlevert på en arrogant måte føler jeg at jeg må veie opp og kompensere uansett hvordan det smaker. "Hyggelig sted, ja, fint bilde, og vinen var veldig god, altså" - med nervøs latter til. Synes jeg ser deg (evt meg selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7425 Del Skrevet 24. april 2009 Altså, utfra et profesjonelt synspunkt er kritikk konstruktivt Såklart. Men jeg er for høflig. Og jeg er litt glad for at jeg ikke er servitør når du og familien er ute og spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. april 2009 #7426 Del Skrevet 24. april 2009 "FINT BILDE" !!!!!!!!!! Hold på meg!!! Ser for meg kelneren blir blidgjort, da, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7427 Del Skrevet 24. april 2009 "FINT BILDE" !!!!!!!!!! Hold på meg!!! Ser for meg kelneren blir blidgjort, da, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 24. april 2009 #7428 Del Skrevet 24. april 2009 Du manglet bare "Så fin du er på håret, forresten!" *erfaren i gamet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 24. april 2009 #7429 Del Skrevet 24. april 2009 Du manglet bare "Så fin du er på håret, forresten!" *erfaren i gamet* Jeg prøver å jobbe med meg selv, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. april 2009 #7430 Del Skrevet 25. april 2009 Vi må spise sammen en gang, altså. Jeg kan innta begge roller, alt etter hvem jeg er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. april 2009 Forfatter #7431 Del Skrevet 25. april 2009 Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det. Og så? Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok ) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste.Jeg også, egentlig litt irriterende. Men er det ille nok sier jeg selvsagt i fra! Jeg og familien er enhver servitør sitt store mareritt. For det første har vi jo litt allergier. For det andre elsker vi å omøblere på a la carten, altså bytte ut tilbehør som er beskrevet til retten, og heller be om noe annet man ser i andre retter. Når 4 stykker holder på på denne måten tirrer vi enhver svenske til bristepunktet Egentlig så jeg for meg oss alle samlet rundt et bord. Det hadde vært utrolig stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. april 2009 Forfatter #7432 Del Skrevet 25. april 2009 Av og til har det sine fordeler å ha en fotballinteressert mann i hus; han har akkurat fått bekreftet at favorittlaget unngår nedrykk, så jeg er lovt champagne i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 25. april 2009 #7433 Del Skrevet 25. april 2009 Av og til har det sine fordeler å ha en fotballinteressert mann i hus; han har akkurat fått bekreftet at favorittlaget unngår nedrykk, så jeg er lovt champagne i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. april 2009 #7434 Del Skrevet 25. april 2009 Av og til har det sine fordeler å ha en fotballinteressert mann i hus; han har akkurat fått bekreftet at favorittlaget unngår nedrykk, så jeg er lovt champagne i kveld. Hm. Denslags har jeg ikke opplevd så langt. Her må Noen strammes opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 25. april 2009 #7435 Del Skrevet 25. april 2009 Hm. Denslags har jeg ikke opplevd så langt. Her må Noen strammes opp! Her også. Så! Mann! Bli fotballinteressert! Skaff champagne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 25. april 2009 Forfatter #7436 Del Skrevet 25. april 2009 Hm. Denslags har jeg ikke opplevd så langt. Her må Noen strammes opp! Definitivt! Noen goder må man jo ha for å kompensere for stadig mentalt fravær i 90 minutter. Her også. Så! Mann! Bli fotballinteressert! Skaff champagne! Champagne uten fotballinteresse er selvsagt heller ikke dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 25. april 2009 #7437 Del Skrevet 25. april 2009 Definitivt! Noen goder må man jo ha for å kompensere for stadig mentalt fravær i 90 minutter. Champagne uten fotballinteresse er selvsagt heller ikke dumt. Neida, det kan gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 26. april 2009 #7438 Del Skrevet 26. april 2009 Her er en blogg til deg, Nilma: http://www.justhungry.com/ Bare sånn i tilfelle du ikke kjenner til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. april 2009 Forfatter #7439 Del Skrevet 26. april 2009 Den kjente jeg ikke til, Ludovie, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 27. april 2009 #7440 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Jeg er overhøflig når jeg er ute (vel, i alle fall som regel ), og smiler bredt og kommer med gode tilbakemeldinger selv når det ikke er på sin plass. Jeg har også problemer med kunde-rollen: Av og til hender det jeg kjøper noe i en butikk bare fordi jeg synes så synd på selgeren, og vil føle meg dum som ikke oppfyller min del av kontrakten kjøper/selger når jeg har begitt meg inn i området for den (butikk). Herrejesus. Men takke seg til netthandel! Endret 27. april 2009 av Rosalind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå