Gå til innhold

Nevrotiske notater

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvilken ny restaurant? :sjenert:

Hvordan gikk det forresten etter påkjørselen bakfra? Er alt fikset med forsikringsselskapene?

Egentlig nygammel restaurant, Ago har åpnet igjen. :) (Men jeg lurer på om det muligens er nye eiere, vi kjente igjen en av kelnerne fra Lotus, og menyen var eh... interessant, språklig sett :fnise:). Som sagt en litt varierende opplevelse, men jeg kommer absolutt til å gi dem en ny sjanse.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ang. påkjørselen, det ser ut til å gå greit med forsikringen, vi har fått bekreftelse/rekvisisjon fra dem, så vi har vært på verksted og fått bilen undersøkt i dag. To og en halv uke å vente på deler, så minst 3-4 dager uten bil. :sukk: Men det går vel greit å ta buss noen dager, jeg er sikkert bare bortskjemt. ;)

Skrevet
Egentlig nygammel restaurant, Ago har åpnet igjen. :) (Men jeg lurer på om det muligens er nye eiere, vi kjente igjen en av kelnerne fra Lotus, og menyen var eh... interessant, språklig sett :fnise:). Som sagt en litt varierende opplevelse, men jeg kommer absolutt til å gi dem en ny sjanse.

Jeg er en rakker på å rette språkfeil i restaurantmenyer. Må ta meg sjikkeli sammen for å ikke bruke rødblyant, evt liste opp for kelneren. :sjenert:

Kjedelig med bilen!

Skrevet

Ang. menyer og språkbruk, er både Picando og Lasperanza [sic!] ganske interessante, i hvertfall for den som har humoristisk sans. :fnise: Jeg gremmes bare, jeg. :sjenert:

Skrevet

Nå fikk jeg nesten lyst til å legge ut noen lenker til menyer her, men jeg tror jeg lar det være. :fnise:

Skrevet
Ang. menyer og språkbruk, er både Picando og Lasperanza [sic!] ganske interessante, i hvertfall for den som har humoristisk sans. :fnise: Jeg gremmes bare, jeg. :sjenert:
:Nikke: Men jeg fniser litt innimellom. På Ago hadde de en salig blanding av norsk og engelsk (og ikke bare i den engelske oversettelsen, f.eks: "For vegetaralternativer, snakk med vår vennlige staff"), ispedd noen franske uttrykk selv jeg så var feil (som "vishysoisse"). :fnise:

Nå fikk jeg nesten lyst til å legge ut noen lenker til menyer her, men jeg tror jeg lar det være. :fnise:
Gjør det! Gjør det! :hoppe:
Skrevet

Staff er jo ellers ikke kjent for å være spesielt vennlig. :filer:

:lol:

Skrevet

God morgen!

Det er mye morsomt å lese i menyer, dessverre glemmer jeg gullkornene altfor raskt.

Gjest Krynkel
Skrevet
Jeg er en rakker på å rette språkfeil i restaurantmenyer. Må ta meg sjikkeli sammen for å ikke bruke rødblyant, evt liste opp for kelneren. :sjenert:

Kjedelig med bilen!

Kjenner følelsen. Voldsomme språkfeil har ingen plass i seriøse bedrifter, og jeg får nesten lyst til å boikotte steder som ikke engang tar seg bryet med å late som de har hatt en korrekturleser med på laget. Nesten. Behovet mitt for produktet de tilbyr (gjerne mat hvis det dreier seg om restaurantmenyer) vinner som regel.

Skrevet
Kjenner følelsen. Voldsomme språkfeil har ingen plass i seriøse bedrifter, og jeg får nesten lyst til å boikotte steder som ikke engang tar seg bryet med å late som de har hatt en korrekturleser med på laget. Nesten. Behovet mitt for produktet de tilbyr (gjerne mat hvis det dreier seg om restaurantmenyer) vinner som regel.
:fnise: Nettopp! Kanskje vi alle burde utstyre oss med rødblyant og gjennomføre en snikende revolusjon? :lur:
Skrevet
:fnise: Nettopp! Kanskje vi alle burde utstyre oss med rødblyant og gjennomføre en snikende revolusjon? :lur:

Jeg gjennomgår alltid alle feilene systematisk for mannen, akkompagnert av spydige og (synes jeg selv) festlige kommentarer, før vi bestiller noe. Fast rituale.

Huff. :sjenert: *tante Sofie på speed*

Skrevet

Tante Sofie er kul! Nemlig! :tommelsmil:

(Og det er muligens ingen overraskelse at jeg gjør tilnærmet det samme? :sjenert:)

Skrevet
Tante Sofie er kul! Nemlig! :tommelsmil:

(Og det er muligens ingen overraskelse at jeg gjør tilnærmet det samme? :sjenert:)

:filer:

:fnise:

Skrevet

Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det. :fnise:

Skrevet
Vi er nok en festlig gjeng på restaurant. Først gjennomgås alle skrivefeil akkompagnert av spydigheter og hånlig latter, deretter analyseres maten ned til minste detalj med det samme kritiske blikket (og synet og smakssansen), vinen og servicen lider samme skjebne - og attpåtil nikoser vi oss med det. :fnise:

:rulle:

Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. :sjarmor:

Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok :sjenert:) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste.

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg og familien er enhver servitør sitt store mareritt. For det første har vi jo litt allergier. For det andre elsker vi å omøblere på a la carten, altså bytte ut tilbehør som er beskrevet til retten, og heller be om noe annet man ser i andre retter. Når 4 stykker holder på på denne måten tirrer vi enhver svenske til bristepunktet :fnise:

Jeg skjønner det godt. Når man har en ferdigkodet kasse er det et sant mareritt å videresende en slik bestilling innn til kjøkkenet :nigo:

Skrevet
:rulle:

Jeg har aldri tenkt over at jeg er såpass ufordragelig, egentlig. :sjarmor:

Men jeg har oppdragelse nok (eller er hyklersk nok :sjenert:) til å la være å fortelle kelneren alt jeg kunne ha sagt, i det minste.

Jeg gjør jo heller aldri det. Jeg foretrekker å se på det som en hobby jeg deler med noen få utvalgte. :fnise:

Skrevet

Egentlig så jeg for meg oss alle samlet rundt et bord. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...