Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Deilig lørdag. Har vært ute og gått tur i nydelig høstvær, og stakk innom og hilste på noen venner som har liten baby. Selv om jeg ikke er av de utpreget barnekjære er det morsomt å se hvordan hun forandrer seg fra gang til gang. :babyjente:

Et annet høydepunkt var dagens post - oktobernummeret av Good Food. :hoppe: Jeg tok sjansen på å fornye abonnementet like før ferien, selv om jeg var i tvil pga. tidligere erfaring med sen leveranse, men fortsetter det på dette viset skal jeg ikke klage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen har akkurat dratt på fotballkamp, og jeg nyter freden og roen. Ikke det at han bråker så mye :fnise:, det er bare så deilig å være helt alene av og til.

Tenker jeg tar en lang dusj, før jeg går på jakt etter noe til dessert. Mørk sjokolade og portvin, eller te med engelske eple- og kanelkjeks? Merkelig det der, jeg aner knapt hvor kjekshylla på nærbutikken er, mens straks jeg tar med kjeks fra England smaker det straks myyye bedre. :ler:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade hjelper mot alt! ;)

Men jeg tror det er en naturlov at sånt alltid skjer på de dagene jeg har det mest travelt. (Så hva gjør jeg på KG akkurat nå? :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Se for seg helge-gourmet-tur*
Ohhh, ja! :hjerter: Men spørs om det blir anledning til det før jul, jeg har jo brukt opp all ferien, og må spare litt avspasering til jul når vi skal til mannens familie. Men i januar er det jo salg i London....:sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg først var i helsekostbutikk i dag, benyttet jeg også sjansen til å plukke med meg en sånn. Har ikke prøvd den før, og synes den høres utrolig god ut. :)

Jeg driver visst og fotfølger deg, Eurydike. :fnise: Jeg var også i helsekostbutikk i går for å kjøpe speltgryn, og endte i tillegg opp med sjokoladekjeks, sjokolade med mintfyll, samt den sjokoladen du kjøpte, men i små porsjonspakker. Alt fra Green & Black's, åff kårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke jeg heller smakt, men generelt er jo Green & Black's-sjokolade gode greier. Fortell gjerne hvordan den smaker, nå har jeg jo oppdaget at den lokale helsekostbutikken har G&B, så da må jeg benytte meg av det. :sjarmor:

Middagen din i dag hørtes forresten spennende ut, Eurydike. Jeg har aldri smakt skatevinger, men det ser utrolig lekkert ut. Med standarden på den lokale fiskebutikken tviler jeg på at det er store sjanser for at jeg får prøvd det i nær fremtid heller. Jeg var der og kjøpte vanlig røkelaks her om dagen, og tenkte jeg skulle nytte høvet til å spørre etter varmrøkt laks. Jenta bak disken: *ser tomt på meg* "Nææ, er ikke denne varmrøkt da?" :murvegg: Det er ikke første gangen jeg går derfra en smule uimponert, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg var der og kjøpte vanlig røkelaks her om dagen, og tenkte jeg skulle nytte høvet til å spørre etter varmrøkt laks. Jenta bak disken: *ser tomt på meg* "Nææ, er ikke denne varmrøkt da?" :murvegg: Det er ikke første gangen jeg går derfra en smule uimponert, for å si det slik.

Har du prøvd Eide? Tror ikke sjansen for skatevinger er så veldig stor der heller, men ellers er de gode på fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Jaja, damer, vi spiser ihvertfall helsekost! :fnise:

Middagen din i dag hørtes forresten spennende ut, Eurydike. Jeg har aldri smakt skatevinger, men det ser utrolig lekkert ut. Med standarden på den lokale fiskebutikken tviler jeg på at det er store sjanser for at jeg får prøvd det i nær fremtid heller. Jeg var der og kjøpte vanlig røkelaks her om dagen, og tenkte jeg skulle nytte høvet til å spørre etter varmrøkt laks. Jenta bak disken: *ser tomt på meg* "Nææ, er ikke denne varmrøkt da?" :murvegg: Det er ikke første gangen jeg går derfra en smule uimponert, for å si det slik.

Huff, det er irriterende med ansatte i fiskedisk som ikke vet det spøtt om det de selger. :rope:

På den annen side: Jeg diskuterte så inngående med fiskehandleren min i dag mens han fileterte skaten at han presterte å skjære seg skikkelig i fingeren, med påfølgende blodbad. :ler: Dermed måtte han på plasterjakt, og jeg fikk fileter med skinnet på, noe ufrivillig. Lurer på om jeg skal steke dem sånn, eller forsøke å fullføre jobben selv.

Første gang jeg også tilbereder skate, men jeg har spist det et par ganger på restaurant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eide var kanskje ikke så dumt. :) Jeg er der stort sett på den årlige "lammeekspedisjonen", så jeg har sjelden sett noe særlig på fiskedisken deres. Må prøve å huske det!

Varmrøkt laks er så utrolig godt, men det som er å få tak i heromkring (Rya og på OBS) er jo så vassent og alt for lite røkt etter min smak. Tror jeg må prøve å få tak i neste gang vi besøker mannens familie, har spist nydelig varmrøkt laks der noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...