Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men på den annen side, så er to av motstanderens beste spillere ute, så det kan hende Liverpoolfansen blir så lykkelige at...... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har akkurat sett Claus Meyer lage strandkrabbesuppe, så jeg er godt forsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, men det er noe med den Meyer-fyren som gir meg litt frysninger. Den digre munnen kombinert med språket, kanskje? :klø: Takke meg til Si, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt, men det er noe med den Meyer-fyren som gir meg litt frysninger. Den digre munnen kombinert med språket, kanskje? :klø: Takke meg til Si, altså!

Ja bevare meg vel - da snakker vi en annen liga! :hjerter:

:sjenert:

Vel. Med Meyer er det evt bare kombinasjonen dansk + mat/matprogram som gjør det - jeg er åpenbart lett å more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg at språklydene gir dansker store munner, forresten - bare se på Kim Larsen.

Og tilsvarende får franskmenn trutmunn. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bevare meg vel - da snakker vi en annen liga! :hjerter:

:sjenert:

Vel. Med Meyer er det evt bare kombinasjonen dansk + mat/matprogram som gjør det - jeg er åpenbart lett å more.

Det er en fin egenskap! :nigo:

Jeg driver stadig og titter oppi kjelen med Stangekyllingskrog som står og putrer på ovnen, mens jeg gliser bredt - ikke vanskelig å more i det hele tatt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg at språklydene gir dansker store munner, forresten - bare se på Kim Larsen.

Og tilsvarende får franskmenn trutmunn. :opplyser:

:ler: Interessant teori, jeg skjønner jeg må se nærmere på franskmenn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut som et fantastisk frokoststed, jeg. :sjenert:
Jada, det var bare mannen jeg hadde litt innvendinger mot. *slem*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut som et fantastisk frokoststed, jeg. :sjenert:

Absolutt!

Jeg har også kost meg med artikkelen før, og lest om stedet. :tommelsmil: Kanskje jeg til og med tar meg en tur. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, Aricia. Nå leder Arsenal. Mannen er lunete.
Ikke nå lenger, så nå er min mann sur. :fnise: Ikke at han er spesielt glad i Arsenal, men Liverpool er definitivt æsj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for en liten reiseskildring. :)

London - dag 1.

Da jeg våknet 04.30, en halv time før vekkerklokka ringte, innså jeg at jeg aldri kommer til å bli noen blasert turist. Selv en helgetur til London, der jeg etter hvert har vært temmelig mange ganger, gjør meg yr av reisefeber. Velvel. Turen gikk greit, selv om jeg ikke hadde annet enn Norwegian-magasinet å trøste meg, fordi kiosken på flyplassen ikke hadde åpnet dag vi kom, så jeg ble litt lei underveis. Denne gangen landet vi på Gatwick, og tok tog derfra og inn til sentrum.

På Euston leverte vi bagasjen til oppbevaring, etter et aldri så lite forhør om vi selv hadde pakket kofferten, om vi hadde våpen eller ammunisjon, og om noen kunne ha lagt noe nedi. Jaja, bra de passer på. Deretter var det rett på toget til Watford, hvor vår venn A. møtte oss på stasjonen. Vi gikk innom M&S for å kjøpe med litt mat, og så hjem til A. for en enkel lunsj. Vi hadde med et digert påskeegg med typisk norsk godteri som påskemarsipan og Kvikk-Lunsj, og det ble godt mottatt (om enn litt undrende – rene sjokoladeegg er visst mer vanlig i England enn muntert kyllingdekorerte egg :fnise:).

Tradisjonen tro måtte vi en tur i ”klubben” for en pint før fotballkampen – alltid like koselig. Jeg fikk som vanlig mer med meg av stemningen på kampen (meget god) enn av selve spillet (visstnok veldig spennende, men endte 1-1).

Vel tilbake i London hentet vi bagasjen og tok undergrunnen til Southwark. Vi bodde på Travelodge for første gang, og det viste seg å være et godt valg. Absolutt ingen luksus, men rent, nær tubestasjon og veldig stort rom til London å være. Til £19 (tilbud, men likevel) pr. natt kan man ikke forlange mer.

Jeg har lenge hatt lyst til å spise på gastropuben Anchor & Hope, som ligger like ved hotellet, men med min vanlige flaks viste det seg at de hadde tatt påskeferie. Heldigvis lå Tas rett over gaten, så siden vi hadde vært veldig fornøyde med søsterrestauranten tidligere var det et enkelt valg. Til forrett fikk vi en rekke meze; hummus, tabbouleh, auberginer i en nydelig, litt søt tomatsaus, salat av artisjokker og bondebønner, falafel og en yoghurtdip. Veldig godt alt sammen, men erfaring har lært meg å spare litt plass til hovedretten. I dette tilfellet var hovedretten grillspyd av lam, kylling og köfte med bulgurpilaff til. Mørt, deilig kjøtt med tydelig grillsmak, særlig lammet var usedvanlig mørt og saftig. Enkel, men god siciliansk rødvin til. Etter baklava og sterk kaffe til dessert, var vi glade det bare var et par hundre meter tilbake til hotellet. Utrolig deilig å være tilbake i London igjen! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reiseskildring! :hoppe:

Nå gleder jeg meg enda mer til sommerens London-tur. :)

Jeg tenkte faktisk på deg da vi var på Tas :) (jeg tror vi har diskutert den før?). mye gode grønnsaker, jeg hadde gjerne spist et rent vegetarmåltid der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med reiseskildring! :tommelsmil:

Shit, Aricia. Nå leder Arsenal. Mannen er lunete.

Vi har ikke Canal+ her i utkantstrøkene, så jeg slapp unna i kveld. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...