Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest O-Ren Ishii

HRMPF!!! for bakfrapåkjørsel. Slikt er utrolig irriterende, og generer en hel rekke med idiotisk ekstraarbeid.

Håper fredagen blir fin likevel! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruppenattakos er bare hyggelig. :)

God morgen, nextlife. :vinke:

Her begynte dagen dårlig med et tykt lag nysnø, og ble enda verre da vi ble påkjørt bakfra på vei til jobb. :overrasket::grine::kjefte: Ingen skader på oss, men bilen fikk stygge hakk og merker bak. Dustekjerringa som kjørte på oss, der vi stod i ro i et kryss, presterte å si at "jeg merket jo at det var glatt, men jeg synes det gikk så bra". :murvegg: HVIS DU MERKER DET ER GLATT ER DET KANSKJE LURT Å VÆRE LITT FORSIKTIG NÅR DU KOMMER NEDOVERBAKKE TIL ET KRYSS?!?!? Særlig på piggfrie vinterdekk. :roll: Attpåtil skal vi møtes i kveld for å skrive ferdig skademelding. Hun påtok seg jo umiddelbart skylden, så det bør gå greit, men det er ikke akkurat det jeg har lyst til å bruke fredagskvelden til. :sukk:

Ellers er formen ganske bra, takk. :fnise:

Hjelpe meg for en start på dagen. :overrasket:

Fint at det går bra med deg, da!

Setter igjen litt ymse til trøst: :blomst::vin::sjokolade::kaffekopp::fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HRMPF!!! for bakfrapåkjørsel. Slikt er utrolig irriterende, og generer en hel rekke med idiotisk ekstraarbeid.
Nettopp! Det er greit, uhell skjer, men akkurat dette var utrolig unødvendig, det var i et veldig oversiktlig kryss, og enhver idiot bør jo skjønne at det er lurt å være forsiktig når du kommer ned en bakke på nysnø. :kjefte: For ikke å snakke om alt styret med forsikringer og verksted og sånt tull.

Håper fredagen blir fin likevel! :hjertesmil:
Takk, det satser jeg på! :)

Hjelpe meg for en start på dagen. :overrasket:

Fint at det går bra med deg, da!

Setter igjen litt ymse til trøst: :blomst::vin::sjokolade::kaffekopp::fisk:

Åh, sympati! :grine: *suge til seg*

Foreløpig har jeg bare fått :kaffekopp:, men det blir :vin: og :fisk: senere i kveld. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket også at det var glatt, for jeg tok hunden en liten tur rundt feltet, og holdt på å tryne realt cirka tjue ganger. Stakkars dyret fikk kjeft, enda det ikke var hans feil. :sjenert:

Men det blir vel regn og sørpe snart, kan jeg tenke meg. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krynkel

Holy cwap, Nilma, for en kjip start på dagen og helga, mildt sagt. Å bli påkjørt bakfra er ekstremt frustrerende, spesielt om man har barn i bil, som klager over vond nakke. Om personen som kjører i en, tilbyr seg å fikse skaden selv, er lykken komplett.

Nyt vin og sjokolade og fisk og kaffe og alt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Så kjedelig!

Jeg håper dere får fikset opp i det og ikke møter noen overraskelser når skademeldingen skal skrives. Av erfaring vet jeg at skademelding alltid bør skrives umiddelbart på stedet, men i ditt tilfelle er det vel åpenbart hvem som har skyld. Det er ikke alltid det er så åpenbart, og skrekken er selvsagt å møte en som har snakket med "noen som har greie på det" som mener noe om at skylden skal fordeles annerledes.

Jeg mener man kan kreve at den skal fylles ut med en gang. Ikke for å skremme deg, for det er sikkert ikke noe problem i dette tilfellet, men jeg ville vært veldig forsiktig med å vente med utfyllinig av papirer. Det er også viktig med hensyn til å fastsette skaden. Det finnes så utrolig mange kverulanter der ute, som kan finne på å protestere på at enkelte skader skriver seg fra det konkrete uhellet.

Men som sagt, dette skriver jeg ikke for å gjøre ting enda verre for deg, det er bare en liten huskeliste til senere, som jeg plutselig kom på. (Klok av skade.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Er det noen som har tips til vin til kyllingen med rødbetpuré ++? Jeg kommer ikke inn på DNs vinsider, og er generelt litt fantasiløsi dag når det kommer til vinvalg. Skulle jeg gått på polet selv hadde det ikke vært noe problem, da finner jeg alltid noe som passer, men jeg skal sende mannen, og han må ha nøyaktige instrukser på hva han skal kjøpe. :fnise: Tenkte å holde meg innenfor hyggelig prisklasse i dag, så mao helst ikke over 150 kr.

Av en eller annen merkelig grunn fungerer det ikke like bra å velge vin fra vinmonopolet.no som å gå rundt mellom hyllene. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy cwap, Nilma, for en kjip start på dagen og helga, mildt sagt. Å bli påkjørt bakfra er ekstremt frustrerende, spesielt om man har barn i bil, som klager over vond nakke. Om personen som kjører i en, tilbyr seg å fikse skaden selv, er lykken komplett.

Nyt vin og sjokolade og fisk og kaffe og alt. :klemmer:

Ouch, det høres litt skummelt ut! :overrasket: Gikk det bra?

Så kjedelig!

Jeg håper dere får fikset opp i det og ikke møter noen overraskelser når skademeldingen skal skrives. Av erfaring vet jeg at skademelding alltid bør skrives umiddelbart på stedet, men i ditt tilfelle er det vel åpenbart hvem som har skyld. Det er ikke alltid det er så åpenbart, og skrekken er selvsagt å møte en som har snakket med "noen som har greie på det" som mener noe om at skylden skal fordeles annerledes.

Jeg mener man kan kreve at den skal fylles ut med en gang. Ikke for å skremme deg, for det er sikkert ikke noe problem i dette tilfellet, men jeg ville vært veldig forsiktig med å vente med utfyllinig av papirer. Det er også viktig med hensyn til å fastsette skaden. Det finnes så utrolig mange kverulanter der ute, som kan finne på å protestere på at enkelte skader skriver seg fra det konkrete uhellet.

Men som sagt, dette skriver jeg ikke for å gjøre ting enda verre for deg, det er bare en liten huskeliste til senere, som jeg plutselig kom på. (Klok av skade.)

Jeg uttrykte meg kanskje litt uklart; vi har fylt ut den delen som går på hvem gjorde hva, med tegning og det hele, og har fått underskrift, så det som gjenstår er vel egentlig bare det som skal sendes til hvert vårt forsikringsselskap, og som vi ikke hadde tid til i morges. :)

Er det noen som har tips til vin til kyllingen med rødbetpuré ++? Jeg kommer ikke inn på DNs vinsider, og er generelt litt fantasiløsi dag når det kommer til vinvalg. Skulle jeg gått på polet selv hadde det ikke vært noe problem, da finner jeg alltid noe som passer, men jeg skal sende mannen, og han må ha nøyaktige instrukser på hva han skal kjøpe. :fnise: Tenkte å holde meg innenfor hyggelig prisklasse i dag, så mao helst ikke over 150 kr.

Av en eller annen merkelig grunn fungerer det ikke like bra å velge vin fra vinmonopolet.no som å gå rundt mellom hyllene. :klø:

Nei, de vinmonopolsidene føles litt intetsigende. Har dessverre ikke noe vintips, jeg kan ikke engang huske om vi hadde vin til. :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Nei, de vinmonopolsidene føles litt intetsigende. Har dessverre ikke noe vintips, jeg kan ikke engang huske om vi hadde vin til. :klø:

Jeg tenker at noe sør-italiensk (fra Puglia eller evt Sicilia) kan passe. Men det er omtrent så langt jeg har kommet. :ler: Noe med medium med garvestoffer, men med god fylde og litt urteaktige undertoner. Fruktighet for å matche den søtlige rødbetpuréen. Sånn sett kan jeg jo også gå for noe sør-fransk.

Vinvalg var usedvanlig vanskelig i dag gitt! :fnise:

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Usj. For en lite god start på dagen, Nilma! :troest:

Jeg tenker at noe sør-italiensk (fra Puglia eller evt Sicilia) kan passe. Men det er omtrent så langt jeg har kommet. :ler: Noe med medium med garvestoffer, men med god fylde og litt urteaktige undertoner. Fruktighet for å matche den søtlige rødbetpuréen. Sånn sett kan jeg jo også gå for noe sør-fransk.

Vinvalg var usedvanlig vanskelig i dag gitt! :fnise:

Château de Campuget?

Ellers tenker jeg at det også muligens passer med noe hvitt? Gentil Hugel, f.eks.? *ensporet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Château de Campuget?

Jeg sjekket den opp, med den er utsolgt fra leverandør, så ingen pol har den.

Ellers tenker jeg at det også muligens passer med noe hvitt? Gentil Hugel, f.eks.? *ensporet*

Vi skal ha den til suppen!

*også ensporet* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

Ja, Nilma, det gikk veldig bra, det ble ambulanse og krage og sykehus i noen timer, men jeg tror det var sjokket som i hovedsak utløste smerten, gitt. På grunn av "personskadene" måtte jo også politiet innblandes. Oh joy. Much ado...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler:

Enn denne? Jeg har ikke smakt den, men ble nysgjerrig på den da jeg leste Vinforums omtale.

Den har jeg smakt - kjempegod! :) Men jeg tenker egentlig at hvitvin ville være bedre til rødbetene, uten at jeg har noe fornuftig forslag å komme med. Mulig jeg tar feil, men jeg synes rødbeter og rødvin høres litt "mye" ut. :klø:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
:ler:

Enn denne? Jeg har ikke smakt den, men ble nysgjerrig på den da jeg leste Vinforums omtale.

Den så spennende ut! Og de har den på polet der gemalen skal handle, så kanskje jeg skal sjekke den ut.

Den har jeg smakt - kjempegod! :) Men jeg tenker egentlig at hvitvin ville være bedre til rødbetene, uten at jeg har noe fornuftig forslag å komme med. Mulig jeg tar feil, men jeg synes rødbeter og rødvin høres litt "mye" ut. :klø:

Det er ikke umulig at det blir litt "mye" nei.... Jeg tror jeg er veldig rødvinsensporet i dag fordi jeg har så innmari lyst på rødvin. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Det er ikke umulig at det blir litt "mye" nei.... Jeg tror jeg er veldig rødvinsensporet i dag fordi jeg har så innmari lyst på rødvin. :ler:

Jeg tror dessuten at det ikke er så dumt med rødvin til hovedretten av den grunn at det å drikke hvitvin hele kvelden gjerne fører til at det blir litt vel mye syre i magen. I hvertfall hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Den har jeg smakt - kjempegod! :)

*løper sporenstreks til polet*

Vi skal imidlertid antakelig ha rekecurry til middag i dag, og det er helt uaktuelt å drikke denne vinen til det. :ler: Men kanskje det blir litt ost etterpå, :lur: slik at det blir et fransk-indisk måltid. *utradisjonell*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...