Nilma Skrevet 7. april 2009 Forfatter #7241 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg har bladd litt i boken nå, og der er absolutt en god del som ser fristende ut. Ulempen er at det er mange grønnsaker o.l. som ikke finnes her, men en del kan nok erstattes. Gleder meg til å eksperimentere litt etterhvert. Ellers har jeg akkurat skrevet sur mail til ny leverandør av tv/telefoni/internett. Nå har vi nemlig flere forskjellige leverandører, så da vi for en tid siden ble oppringt av et selskap som tilbød en pakke med alt, til ganske mye lavere pris enn vi har nå, slo vi til, under forutsetning av at de hadde BBC Lifestyle. Jada, sa selgeren, de holdt på å legge om tv-kanalene, og det var en av de nye kanalene som skulle komme, men da den nye tv-oversikten kom var den selvsagt ikke der. Nå har jeg skrevet (i høfligere ordelag enn jeg hadde lyst til) hva jeg synes om sånt, og forlangt at de i det minste for forskyve oppstart til de andre avtalene går ut, og dessuten avbestilt den nye telefonen selgeren mente vi måtte ha, noe som heller ikke stemte. Egentlig har jeg lyst til å avbestille alt, men vi har jo sagt opp avtalene med de andre leverandørene, så det blir for mye styr å om-avbestille. Nå blir jeg altså uten matprogrammer! (Men jeg prøver å trøste meg med at BBC Lifestyle er ganske mye dårligere enn gamle BBC Food, nå er det jo vel så mye interiør- og bli-ny-programmer, og minst like mye repriser som før, så i praksis ser jeg langt mindre på.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 8. april 2009 #7242 Del Skrevet 8. april 2009 God påske, Nilma! <---påskelilje Jeg super fremdeles i meg Malabar og er strålende fornøyd, mer og mer for hver dag, faktisk. Dessuten sender jeg over for idiotiske selgere og leverandører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7243 Del Skrevet 9. april 2009 Takk det samme, Krynkel! Og for Malabardrikking! Deilig med påskeferie, jeg veksler mellom å sløve på sofaen og småpusle litt med middagen. Mannen har lett frem kofferten, så nå blir det snart pakking her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. april 2009 #7244 Del Skrevet 9. april 2009 for dagens Nilma-middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7245 Del Skrevet 9. april 2009 Aricia skrev: for dagens Nilma-middag!Jeg gleder meg! Vanlig ostekake er jeg ikke så fryktelig begeistret for, men soppversjonen er bare utrolig god, synes jeg. Og rein er jo fantastisk kjøtt, har et helt stykke ytrefilet som jeg har tenkt å brune, ettersteke litt i ovn og skjære i tynne skiver - det synes jeg ofte blir bedre enn biffer, nesten uansett type kjøtt. Det mest spennende er jo om jeg treffer med vinvalget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 9. april 2009 #7246 Del Skrevet 9. april 2009 Nilma skrev: Jeg gleder meg! Vanlig ostekake er jeg ikke så fryktelig begeistret for, men soppversjonen er bare utrolig god, synes jeg. Og rein er jo fantastisk kjøtt, har et helt stykke ytrefilet som jeg har tenkt å brune, ettersteke litt i ovn og skjære i tynne skiver - det synes jeg ofte blir bedre enn biffer, nesten uansett type kjøtt. Det mest spennende er jo om jeg treffer med vinvalget. Jeg er utrolig enig i det med ostekake! Jeg husker forresten at jeg syntes at soppversjonen så veldig god ut da jeg leste oppskriften. Vi har drukket amarone til rein, og det passet veldig bra. Reinsdyr er helt fantastisk, forresten! Heldige dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7247 Del Skrevet 9. april 2009 Ja, jeg synes også Nilmas middag idag så meget fristende ut. Selv har jeg vært på gourmetsupermarkedet jeg visstnok ikke bør gå på (likevel har jeg greid bli på hils med fiskemannen.... mystisk) og kjøprt fersk tunfisk som jeg skal gi en liten asiatisk vri med ingefærsaus og spinatsaus. Tror den oppskriften er i en Hellstrømbok... I tillegg har jeg kjøpt røkt størfilet som jeg tror jeg skal ha til forrett sammen med belugalinser.... *tenker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7248 Del Skrevet 9. april 2009 Ludovie skrev: Jeg er utrolig enig i det med ostekake! Jeg husker forresten at jeg syntes at soppversjonen så veldig god ut da jeg leste oppskriften. Vi har drukket amarone til rein, og det passet veldig bra. Reinsdyr er helt fantastisk, forresten! Heldige dere! Soppostekake er definitivt bedre enn de søte variantene. Dessuten fikk jeg prøvd "kokkeringene" mine nå, så de så også temmelig lekre ut, om jeg får si det selv. onyx skrev: Ja, jeg synes også Nilmas middag idag så meget fristende ut. Selv har jeg vært på gourmetsupermarkedet jeg visstnok ikke bør gå på (likevel har jeg greid bli på hils med fiskemannen.... mystisk) og kjøprt fersk tunfisk som jeg skal gi en liten asiatisk vri med ingefærsaus og spinatsaus. Tror den oppskriften er i en Hellstrømbok... I tillegg har jeg kjøpt røkt størfilet som jeg tror jeg skal ha til forrett sammen med belugalinser.... *tenker*Fersk tunfisk - nam! Vi har akkurat spist, og er veldig fornøyd med både hovedrett, dessert og vin. (Mannen mente at middagen stod til terningkast 6, og at desserten var enda bedre - søtmons som han er. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7249 Del Skrevet 9. april 2009 Menn, så enkle å glede... Jeg kunne tenkt meg å prøve den soppostekaken en dag. Jeg vet du har lagt ut oppskriten før, men finner jeg den igjen? Fersk tunfisk er nydelig og denne var spesielt fin og hvit faktisk. Dessverre ble ingefærsausen litt sånn halvveis, for jeg hadde glemt at det skal pepperrot i den ja.. Men røkt stør var absolutt fantastisk og veldig bra kombinasjon med belugalinser. Jeg brukte denne oppskriften, med noen lette modifiseringer fordi jeg manglet bacon og fennikel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7250 Del Skrevet 9. april 2009 onyx skrev: Menn, så enkle å glede... Jeg kunne tenkt meg å prøve den soppostekaken en dag. Jeg vet du har lagt ut oppskriten før, men finner jeg den igjen?Her er link! Belugalinser, ja. Jeg fant en pose jeg hadde glemt under kjøkkenopprydding her om dagen, må snart finne på noe med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7251 Del Skrevet 9. april 2009 ja, jeg skal innrømme at ulempen ved å ha fulle kjøkkenskap med rare ting, er at man mister litt oversikten over hva man faktisk har.... Vel, skal prøve å skjerpe meg, men jeg sliter litt med å ikke fylle på med flere varer som jeg bare MÅ ha... Arganolje for eksempel... Vel, jeg til mitt forsvar har jeg i hvertfall ikke 50-60 par sko i gangen slik som min svigerinne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7252 Del Skrevet 9. april 2009 Og takk for link til oppskriften. Hvor mange porsjoner blir det, sånn ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7253 Del Skrevet 9. april 2009 Originaloppskriften er vel beregnet til 4, såvidt jeg husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7254 Del Skrevet 9. april 2009 Nilma skrev: Originaloppskriften er vel beregnet til 4, såvidt jeg husker. Ja, da kan jeg vel trygt halvere den for bare 2 personer. Nå skal jeg gasse meg på sveitsisk påskesjokolade.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 9. april 2009 Forfatter #7255 Del Skrevet 9. april 2009 onyx skrev: Ja, da kan jeg vel trygt halvere den for bare 2 personer. Nå skal jeg gasse meg på sveitsisk påskesjokolade.... Jeg lager alltid full porsjon (i hvert fall av sopp-/ostekremen), og så spiser vi restene som "snacks" med litt spekeskinke til - veldig godt! Den holder seg fint i kjøleskapet i flere dager. Men første gang er det kanskje lurt å lage halv porsjon, sånn at du finner ut om dere liker det. *overser snakk om sveitsisk sjokolade* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 9. april 2009 #7256 Del Skrevet 9. april 2009 Takk for tips. Greit å vite at den holder seg noen dager i kjøleskapet. Jeg lever fortsatt et liv uten fryser, og tviler vel på at en slik terte egner seg til frysing uansett.. *nam, gumle Lindt sjokoladeegg fylt med pasjonsfruktmousse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 10. april 2009 #7257 Del Skrevet 10. april 2009 God tur! Jeg håper dere får en flott ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. april 2009 Forfatter #7258 Del Skrevet 10. april 2009 Tusen takk, salsera, det får vi helt sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 10. april 2009 Forfatter #7259 Del Skrevet 10. april 2009 Nå er vi pakket og klare, og bør veldig snart komme oss til sengs - taxien kommer 05.15. GOD PÅSKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 10. april 2009 #7260 Del Skrevet 10. april 2009 God påske, Nilma - kos deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå