Aricia Skrevet 28. mars 2009 #7081 Del Skrevet 28. mars 2009 PS: Hva endte du med å ha i salaten av andre ingredienser, da? Jf den detaljerte diskusjonen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 28. mars 2009 #7082 Del Skrevet 28. mars 2009 Der man kjøper kjøkkenutstyr? :klø: Jepp. Å kjøpe matvarer på kjøkkenutstyrsforretninger strider virkelig mot enhver fornuft. Men siden det er det eneste stedet jeg får tak i bonito, biter jeg i det sure eplet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 28. mars 2009 #7083 Del Skrevet 28. mars 2009 Jepp. Å kjøpe matvarer på kjøkkenutstyrsforretninger strider virkelig mot enhver fornuft. Men siden det er det eneste stedet jeg får tak i bonito, biter jeg i det sure eplet. Takk for tipset - dette må sjekkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #7084 Del Skrevet 28. mars 2009 Åh! Nå ble jeg skikkelig salade niçoise-sulten, og skikkelig sommersugen. Rosévin og sånn salat er liksom sommer deluxe for meg. Merker meg vinen, forresten.Jeg drakk en del av den vinen i fjor, men hadde nesten glemt den til jeg fikk øye på polet her om dagen, så det ble til at jeg tok den i stedet for Rosaura som jeg hadde tenkt. Den er god, billig og har skrukork, så det er egentlig en perfekt hverdagsvin. PS: Hva endte du med å ha i salaten av andre ingredienser, da? Jf den detaljerte diskusjonen her. Jeg fulgte oppskriften fra Good Food som eilan linket til ganske slavisk, og ble veldig fornøyd. Altså salat (brukte ekeblad), cherrytomater, egg, aspargesbønner, poteter (litt overkill med potet i forretten og pasta til hovedrett, men pytt, Fedon var ikke invitert), tunfisk, ansjos, oliven og dressing av hvitvinseddik og olivenolje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 28. mars 2009 #7085 Del Skrevet 28. mars 2009 Mmmm salad nicoise er veldig godt. Jeg lager det relativt ofte, de dagene man ikke er så sulten er det perfekt mat. Jeg lager med det jeg har i kjøleskapet av grønt, tunfisk, egg, oliven etc. Jeg synes også det er godt med avokado eller artisjokker i. Ferskt brød er et must og gjerne et glass vin. Her har vi forøvrig spist kremet aspargesuppe med kamskjell og trøffelolje til forrett. Hovedretten ble biff av fransk charolaise (?), rødvinssaus, steinsopp og ovnsbakte poteter og cherrytomater. Jeg sitter nå og vurderer om det er plass til litt epleterte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 28. mars 2009 #7086 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg fulgte oppskriften fra Good Food som eilan linket til ganske slavisk, og ble veldig fornøyd. Altså salat (brukte ekeblad), cherrytomater, egg, aspargesbønner, poteter (litt overkill med potet i forretten og pasta til hovedrett, men pytt, Fedon var ikke invitert), tunfisk, ansjos, oliven og dressing av hvitvinseddik og olivenolje. Min variant av denne salaten er nesten identisk, men tunfisken og ansjosen byttes av naturlige grunner ut med enten kalkunbryst, spekeskinke og/eller spøstekt bacon. Potetene marinerer jeg på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 29. mars 2009 #7087 Del Skrevet 29. mars 2009 God søndag! Jeg lurte bare på hvor du kjøpte bottargaen? Og har du lenker til andre matvarebutikker på nettet? Jeg har nemlig et aldri så lite matvareshoppingraid akkurat nå. Hittil har jeg kjøpt masse krydder (fra SP, of course), og diverse ting fra Kinsarvik, bl.a. grønne splitterter. Det er det nemlig umulig å få tak i her i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #7088 Del Skrevet 29. mars 2009 Min variant av denne salaten er nesten identisk, men tunfisken og ansjosen byttes av naturlige grunner ut med enten kalkunbryst, spekeskinke og/eller spøstekt bacon. Potetene marinerer jeg på forhånd.Noterer meg å marinere potetene. God søndag! Jeg lurte bare på hvor du kjøpte bottargaen? Og har du lenker til andre matvarebutikker på nettet? Jeg har nemlig et aldri så lite matvareshoppingraid akkurat nå. Hittil har jeg kjøpt masse krydder (fra SP, of course), og diverse ting fra Kinsarvik, bl.a. grønne splitterter. Det er det nemlig umulig å få tak i her i byen. Bottargaen kjøpte jeg her. Ikke allverdens utvalg, men superrask levering; jeg bestilte tirsdag og fikk pakken torsdag. Jeg så forresten at de hadde arganolje, det har jeg lyst til å prøve etter å ha lest lovprisningene dine. Ellers har jeg nettopp bestilt bonitoflak og noe krydder fra Japan Centre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 29. mars 2009 #7089 Del Skrevet 29. mars 2009 Takk! Jeg skal fordype meg i sidene i kveld. Arganolje kan virkelig anbefales. Noe sier meg at jeg har sagt det før. Det smaker nøtteaktig, og er helt fantastisk i kombinasjon med røkt paprika. Jeg pleier dessuten å helle litt over marokkanske matretter. Det smaker utrolig godt! Og så føles det veldig autentisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 29. mars 2009 #7090 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har tenkt litt på å kjøpe arganolje, men har ikke helt visst hva jeg skulle bruke den til. Nå tror jeg at jeg skal kjøpe en neste gang jeg er innom min lokale COOP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 29. mars 2009 #7091 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har tenkt litt på å kjøpe arganolje, men har ikke helt visst hva jeg skulle bruke den til. Nå tror jeg at jeg skal kjøpe en neste gang jeg er innom min lokale COOP. Det synes jeg at du burde gjøre. Surprise at akkurat jeg skulle si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 29. mars 2009 #7092 Del Skrevet 29. mars 2009 Det synes jeg at du burde gjøre. Surprise at akkurat jeg skulle si det. Ja, jeg greier sikkert å dytte inn en liten flaske olje i mine vel overfylte kjøkkenskap... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 29. mars 2009 #7093 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja, jeg greier sikkert å dytte inn en liten flaske olje i mine vel overfylte kjøkkenskap... Hvis du lager marokkansk mat iblant, er det definitivt verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 29. mars 2009 #7094 Del Skrevet 29. mars 2009 Tja, ikke så veldig ofte, men det er jo en god unskyldning for å begynne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 30. mars 2009 #7095 Del Skrevet 30. mars 2009 Gratulerer med bryllupsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 30. mars 2009 #7096 Del Skrevet 30. mars 2009 Gratulerer med bryllupsdag Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #7097 Del Skrevet 30. mars 2009 Tusen takk, nextlife og Ludovie. Mannen har tilbrakt deler av helgen med å lure på om han har tatt seg vann over hodet med å love middag i dag, og jeg er litt slem og minner ham på om at vaniljesausen til desserten må være hjemmelaget, at han selv må dra på polet for å få vintips o.s.v. Men altså: Jeg synes det er utrolig fint kommet på, og sannheten er jo at jeg blir storfornøyd uansett hvordan resultatet blir. :rødme: Såvidt jeg vet er planen: To forretter (røkelakssalat og foie gras) og biff med hasselbackpoteter, soppsaus og brokkoli eller asparges til hovedrett. Sticky toffee pudding (kjøpt med fra England) med vaniljesaus til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 30. mars 2009 #7098 Del Skrevet 30. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2009 #7099 Del Skrevet 30. mars 2009 :hjerte: Gratulerer med dagen! Jeg gleder meg til å lese referat og vurdering av dagens middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 30. mars 2009 #7100 Del Skrevet 30. mars 2009 Gratulerer med dagen fra meg også! Middagsplanene høres herlige ut. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå