Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Beklager, Fresi, men sånn er det når man bor så langt nord i landet. :fnise:

Det har sikkert sine fordeler å bo langt nord. Slik som masse snø og dårlig vær? hvis man liker sånt..... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:slåss:

Jeg bor egentlig ganske langt sør i landet etter mine begreper. Det er bare en eller anenn værdust som har forvekslet hovedstadsområdet med Arktis. Antakelig røket på stupfylla.

Det må i såfalll være de lunefulle værgudene som har festet for mye med bacchus, for jeg tviler på at værdamene og værmennene på Tv har så mye makt... og om de har det så er det meget, meget skremmende og frykt for at Nordkorea har atombombe blir bare barnemat i forhold. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert sine fordeler å bo langt nord. Slik som masse snø og dårlig vær? hvis man liker sånt..... :fnise:

Jeg har lyst til å grisebanke dere begge to. :grine:

:rope: Jeg bor ikke i nord! Nilma bor i nord. Men det spiller visst ingen rolle, det er jo snøhelvete uansett.

Velvel. Snø er estetisk mer tiltalende enn regn. Og man har jo et slags påskudd for stadig å kjøpe støvletter. *tapper&positiv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må i såfalll være de lunefulle værgudene som har festet for mye med bacchus, for jeg tviler på at værdamene og værmennene på Tv har så mye makt... og om de har det så er det meget, meget skremmende og frykt for at Nordkorea har atombombe blir bare barnemat i forhold. :ler:

:ler:

Ja, jeg tenkte i første rekke på en eller annen værgud som har røket utpå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke se bort fra at den vanlige værmelder har uante krefter, men da oppstår jo spørsmålet hvorfor de så ofte tar feil? Men det finnes et enkelt og opplagt svar på dette også, nemlig sterk intern konkurranse og sabotasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en god plan. Jeg får i teorien besøk i kveld, men det har vært en hektisk uke og jeg har mest lyst til å ringe for å avlyse. :sjenert:

Edit: Jeg mente å si at det å slenge seg på sofaen, er en god plan.

Det var en så god plan at jeg sovnet, og er nå passe i ørska. Håper du får slappet godt av, salsera, med eller uten besøk. :)

Vel, nå har jeg kost meg i byen i varmt vårvær, tittet på vårklær og kommet hjem med tulipaner og nydelige blomstrenede frukttregreiner, rosa ferskenblomster faktisk. Men motivert til å vaske og rydde? I grunnen ikke.... så jeg planlegger heller dagens middag som ser ut til å bli fajitas med lam og hjemmelagde tortillalefser. ;)
Litt støv og rot har aldri drept noen, i så fall har jeg ofte ligget tynt an. :filer: *ignorerer vårprat*

Så deilig! Og så forutseende og lurt! Jeg drømmer stadig om å stappe fryseren full og har gått til innkjøp av en mengde plastbokser. Foreløpig har det stoppet der. :fnise:
Da har du jo en god begynnelse! :tommelsmil: Jeg synes at små bokser med bolognese er verdens beste fastfood - hiv i en kjele og varm mens pastaen koker. Og så er det ikke så mye mer arbeid å lage en diger porsjon når man først er i gang (når jeg er lat kutter jeg grønnsakene i foodprocessor - gjort på et blunk!), og da får man jo mange middager med minimal innsats. :nigo:

Jeg har lyst til å grisebanke dere begge to. :grine:

:rope: Jeg bor ikke i nord! Nilma bor i nord. Men det spiller visst ingen rolle, det er jo snøhelvete uansett.

Velvel. Snø er estetisk mer tiltalende enn regn. Og man har jo et slags påskudd for stadig å kjøpe støvletter. *tapper&positiv*

I dag er det faktisk ganske så fint her, det har vært strålende sol og ikke så kaldt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nilmaaaaa! :hoppe:

God helg! :tommelsmil:

*har fått vinpåveihjemfrajobb*

:danser: Jeg har også fått vin! Og i morgen har jeg planer om å innlede rosésesongen, inspirert av niçoisediskusjonen her om dagen. :danser:

God helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Jeg synes at små bokser med bolognese er verdens beste fastfood - hiv i en kjele og varm mens pastaen koker.

Dødsenig. Dessverre har vi spist opp hele siste ladning. :grine: Det får bli en ny bolognese-sesjon veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig lørdag. Vi skulle egentlig ut i det fine været, men så begynte jeg å vaske og rydde i kjøkkenskuffene (nå er der så fiiiint) og mannen å se Formel 1. Dessuten fant jeg ut at jeg skulle lage sveler, så nå er vi for mette og late til å gå ut. :veslejenta:

Når vi blir sultne igjen blir det niçoise og rosé. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men været er helt strålende, og litt til. :sol: Jeg har vært ute med hunden, mens mannen surrer med oppussing (overraskelse!) sammen med faren sin. Jeg reiser jo i morgen, og da kommer de sikkert til å finne på noe, for å dra på skitur for å gå i kø er ikke noe særlig. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig lørdag. Vi skulle egentlig ut i det fine været, men så begynte jeg å vaske og rydde i kjøkkenskuffene (nå er der så fiiiint) og mannen å se Formel 1. Dessuten fant jeg ut at jeg skulle lage sveler, så nå er vi for mette og late til å gå ut. :veslejenta:

Når vi blir sultne igjen blir det niçoise og rosé. :)

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tunfiskkurert! :strix:

Vi har akkurat spist niçoise, som viste seg å være veldig godt (intet mindre enn "fantastisk" i følge mannen), og pasta med ostesaus - jeg synes jo ikke salat er middag, så jeg måtte ha en liten varmrett i tillegg. :fnise:

Rosévin (Conti Ricci Chiaretto) til, og det smakte så utrolig godt (at jeg er på tredje glasset nå, og sikkert burde være bekymret :eeeh:).

Og tilbake til tunfisken: Bonito fra Ortiz smakte mye bedre enn kattematen fra butikken - rett og slett kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Og tilbake til tunfisken: Bonito fra Ortiz smakte mye bedre enn kattematen fra butikken - rett og slett kjempegodt!

:hoppe: Det ér virkelig noe helt annet.

Nei, forresten: :sur: Ingen luftbro med andre ord. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det du kjøpte den sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: Det ér virkelig noe helt annet.

Nei, forresten: :sur: Ingen luftbro med andre ord. :(

:fnise:

Hvor var det du kjøpte den sa du?
I England. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tunfiskkurert! :strix:

Vi har akkurat spist niçoise, som viste seg å være veldig godt (intet mindre enn "fantastisk" i følge mannen), og pasta med ostesaus - jeg synes jo ikke salat er middag, så jeg måtte ha en liten varmrett i tillegg. :fnise:

Rosévin (Conti Ricci Chiaretto) til, og det smakte så utrolig godt (at jeg er på tredje glasset nå, og sikkert burde være bekymret :eeeh:).

Åh! :wow: Nå ble jeg skikkelig salade niçoise-sulten, og skikkelig sommersugen. :sol: Rosévin og sånn salat er liksom sommer deluxe for meg. :) Merker meg vinen, forresten.

Og tunfisken - jeg har lenge vært på jakt etter kvalitetstunfisk på boks.

Jeg pleier å kjøpe bonito hos Traktøren, i tilfelle det finnes i deres by. :)

Der man kjøper kjøkkenutstyr? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktøren finnes nok ikke her, men når jeg tenker meg om har jeg sett tunfisk av noe slag hos Helmersen. Husker ikke om det var bonito, men det er nok hakket over kattemat likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...