Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Altså. Først må vi kjøpe de der årslammene, så må de vokse opp. Og slaktes. Sist vi prøvde oss, jul/nyttår for litt over et år siden, rømte de tilbake til flokken de kom fra, gang på gang. De befant seg på andre siden av en stor bukt, rett sørvest for eiendommen vår. Og som kjent blåser vinden i den retningen nestn alltid. Husker at de ringte fra lensmannen, da sto sauene utenfor kontorvinduet hans og brekte.

Slowfood. :filer:

:fnise:

Høres ut som en gjeng Shauner, det der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Først må vi kjøpe de der årslammene, så må de vokse opp. Og slaktes. Sist vi prøvde oss, jul/nyttår for litt over et år siden, rømte de tilbake til flokken de kom fra, gang på gang. De befant seg på andre siden av en stor bukt, rett sørvest for eiendommen vår. Og som kjent blåser vinden i den retningen nestn alltid. Husker at de ringte fra lensmannen, da sto sauene utenfor kontorvinduet hans og brekte.
:hoho:

*noterer at det er tryggere å satse på den lokale slakteren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Nå er det ikke lenge til dere skal dra. Jeg synes imidlertid det har vært skremmende lite London-prat i denne dagboken i det siste. ;)
Er det en oppfordring? :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oppfordring, litt Londonprat. (Som om jeg trenger noen oppfordring. :fnise:)

Nå har vi ikke detaljplanlagt (ennå!), men noe sånt (har sikkert nevnt mye før):

Lørdag: Ankomme London Victoria litt før 11, levere bagasjen til oppbevaring. Dra ut til Watford for se fotball og ta en pint eller to med vår venn A. Dra tilbake til London, hente bagasje og sjekke inn på hotellet. Har ikke bodd der før, men det er nytt, rimelig, har fått gode omtaler på TA og ligger i et område vi liker godt, så jeg tror det blir bra, selv om det er enkelt. Middag sannsynligvis på Ooze.

Søndag: Frokost på The Wolseley. :hjerte: Deretter tar vi sannsynligvis båt til . Her er ingenting planlagt, så jeg vet ikke om vi blir der hele dagen, eller drar tilbake til London for å finne på noe annet på ettermiddagen. *rom for spontanitet* Om været er dårlig er det mulig vi skipper Greenwich - det ser så fint ut å kunne spasere rundt der - og tilbringer dagen på museum i London i stedet. Vi har ikke bestilt ennå, men jeg tror det blir middag på , en indisk restaurant som fikk sin første Michelinstjerne i fjor.

Mandag: Litt shopping på formiddagen, deretter til Dartford for å se fotball. Om kvelden skal vi som sagt på . Egentlig skulle vi på fotballkamp i distriktet til sent på kveld, så vi regnet med middag på Tas, en tyrkisk restaurant like ved hotellet, men siden vi i stedet skal på konsert midt i byen har vi jo plutselig litt mer å velge mellom. :nigo:

Tirsdag: Formiddagen er ikke planlagt. Jeg kunne tenke meg en gjenvisitt i Westminster Abbey (har bare vært der en rask tur like før stengetid, så jeg kunne tenke meg en ordentlig omvisning) eller Tower of London, men kunne også tenke meg å se noe nytt, så vi får se hva det blir til. Afternoon tea på The Wolseley før vi henter bagasjen og drar til flyplassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en oppfordring? :sjarmor:

Selvfølgelig! :ler:

På oppfordring, litt Londonprat. (Som om jeg trenger noen oppfordring. :fnise:)

Nå har vi ikke detaljplanlagt (ennå!),

:overrasket:

Jeg har heller ikke begynt med detaljplanlegging, men jeg har nå fått denne boken. Det eneste jeg har funnet ut med sikkerhet så langt, er at jeg trenger mye mer tid enn det vi har til rådighet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :ler:

:overrasket:

Jeg har heller ikke begynt med detaljplanlegging, men jeg har nå fått denne boken. Det eneste jeg har funnet ut med sikkerhet så langt, er at jeg trenger mye mer tid enn det vi har til rådighet. :ler:

Det er så koselig å lese seg opp på forhånd! :) Mye mer tid, ja, det ønsker jeg meg bestandig.

"Ikke detaljplanlagt", du liksom. :ler:
Jeg har jo ikke laget fargekodet tidsskjema eller noe. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det deilig å ta helg, vi gjorde nemlig alle forberedelser i går: Først storhandlet vi, deretter lagde jeg en diger porsjon bolognese (en porsjon til middag i dag, seks til fryseren :danse: ) og mannen vasket, så etter trening i dag er det bare å dusje, spise og slenge seg på sofaen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut Nilma. Jeg er ikke så heldig, for jeg må nok vaske først. Men hvis jeg går og handler litt knask og fine vårblomster så blir jeg kanskje motivert til å vaske? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon høres lurt ut! Akkurat nå lider jeg imidlertid av fullstendig mangel på samme, så jeg sitter her og leser på KG og knasker frukt- og nøtteblanding, mens jeg vekselvis ignorerer og kaster stygge blikk på papirhaugen som ligger ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en god plan. Jeg får i teorien besøk i kveld, men det har vært en hektisk uke og jeg har mest lyst til å ringe for å avlyse. :sjenert:

Edit: Jeg mente å si at det å slenge seg på sofaen, er en god plan.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå har jeg kost meg i byen i varmt vårvær, tittet på vårklær og kommet hjem med tulipaner og nydelige blomstrenede frukttregreiner, rosa ferskenblomster faktisk. Men motivert til å vaske og rydde? I grunnen ikke.... så jeg planlegger heller dagens middag som ser ut til å bli fajitas med lam og hjemmelagde tortillalefser. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det deilig å ta helg, vi gjorde nemlig alle forberedelser i går: Først storhandlet vi, deretter lagde jeg en diger porsjon bolognese (en porsjon til middag i dag, seks til fryseren :danse: ) og mannen vasket, så etter trening i dag er det bare å dusje, spise og slenge seg på sofaen. :nigo:

Så deilig! Og så forutseende og lurt! Jeg drømmer stadig om å stappe fryseren full og har gått til innkjøp av en mengde plastbokser. Foreløpig har det stoppet der. :fnise:

Vel, nå har jeg kost meg i byen i varmt vårvær, tittet på vårklær og kommet hjem med tulipaner og nydelige blomstrenede frukttregreiner, rosa ferskenblomster faktisk. Men motivert til å vaske og rydde? I grunnen ikke.... så jeg planlegger heller dagens middag som ser ut til å bli fajitas med lam og hjemmelagde tortillalefser. ;)

Dette innlegget velger jeg å ignorere siden det hos meg har falt 25 centimeter snø bare i morgentimene i dag. :frustrert:

Ikke vondt ment, altså, onyx, men jeg er desperat og så lei av vinter som jeg i utgangspunktet bare såvidt tåler. Og så varer den til april! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget velger jeg å ignorere siden det hos meg har falt 25 centimeter snø bare i morgentimene i dag. :frustrert:

Ikke vondt ment, altså, onyx, men jeg er desperat og så lei av vinter som jeg i utgangspunktet bare såvidt tåler. Og så varer den til april! :grine:

:ler:

Det er helt greit. Det er da kanskje ikke tidspunktet å nevne at magnoliatreet i naboahagen nok vil stå i full blomst til påske og at jeg igår plukket hvitveis til mannen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler:

Det er helt greit. Det er da kanskje ikke tidspunktet å nevne at magnoliatreet i naboahagen nok vil stå i full blomst til påske og at jeg igår plukket hvitveis til mannen? :fnise:

Nå setter jeg snart hele deg på ignorering. :jolie:

Hvitveis nå?!! :grine: Magnoliatre?!! :grine:

Jeg vil også flytte. Jeg vil også ha magnoliatre. Jeg vil også ha butikker med samme utvalg som onyxbutikkene.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Her er det snøklokker overalt og på torget i dag var det fullt av vårblomster. Beklager, Fresi, men sånn er det når man bor så langt nord i landet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... stakkars Fresi... :klemmer::fnise:

Ihelgen har jeg planer om å plukke ramsløk langs joggeruten min, om jeg tør... Jeg frykter litt at de er fulle av hundepiss og/eller at jeg skal forveksle de med liljekonvallbladene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snøklokker overalt og på torget i dag var det fullt av vårblomster. Beklager, Fresi, men sånn er det når man bor så langt nord i landet. :fnise:

:slåss:

Jeg bor egentlig ganske langt sør i landet etter mine begreper. Det er bare en eller anenn værdust som har forvekslet hovedstadsområdet med Arktis. Antakelig røket på stupfylla.

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...