Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Lykke til med trening, kamp og ikke minst bespisning! :lur:
Trening og kamp gikk etter planen, og som trøst for krisepølse på kamp ble jeg invitert på koselig pizzarestaurant. :) Etter å ha vært på "rek" hele kvelden var jeg så trøtt at jeg køyet klokken 23! På en fredag! :overrasket:

Og håndveskedasking er undervurdert, Nilma. Eventuelt kan man bruke trillebag'en (med fare for institusjonalisering).

Jeg har to 10-kilosmanualer du kan legge i vesken for ekstra schwung. :sjarmor:
*noterer tips*

Jeg har et spørsmål. Svigers var her forrige helg og hadde med et helt fenalår (urøkt). :) Veldig hyggelig det, men det var pakket i plast (fra butikken) og når jeg åpnet det i dag så jeg at det var muglet på utsiden... Det så fint ut når jeg skar vekk muggen, men er det vanlig at spekemat mugler? Og bør min mann bekymre seg for botulisme? (ja, det er straffen for å bo med en gal forsker...)
Som jeg synes jeg har skrevet hundre ganger på matforumet: Jeg hadde spist det. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har oppdaget to fantastiske ting i dag:

1. Google Maps Street View. Jeg har vandret rundt i London til øyet er stort og vått. :strix:

2. Gulrot- og fennikelpuré. Gulrot, løk og fennikel surres over svak varme til det er mykt og kjøres til puré, smakes til med s&p og bittelitt sitron. I og med at grønnsakene ikke ble kokt i vann, men surret i smør fikk puréen en utrolig rik og fin smak. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og kamp gikk etter planen, og som trøst for krisepølse på kamp ble jeg invitert på koselig pizzarestaurant. :) Etter å ha vært på "rek" hele kvelden var jeg så trøtt at jeg køyet klokken 23! På en fredag! :overrasket:

:sjokk:

Du må ikke A-mennesket forderve deg aldeles, Nilma! :nei:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:

Du må ikke A-mennesket forderve deg aldeles, Nilma! :nei:

:fnise:

Det var faktisk min idé, derav sjokket. :sjenert: Men etter nesten ti timers søvn og en liten middagslur (jeg begynner å bli gammel, har jeg nevnt det?), satser jeg på andre boller i dag. :nigo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrot- og fennikkelpuré hørtes nydelig ut. :tommelsmil: Hva hadde dere til?

Ellers så lurer jeg på hva som er koselig pizzarestaurant her i byen, unntatt kanskje de to som er nærmest både meg og deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk min idé, derav sjokket. :sjenert: Men etter nesten ti timers søvn og en liten middagslur (jeg begynner å bli gammel, har jeg nevnt det?), satser jeg på andre boller i dag. :nigo:

Høres bra ut.

Jeg er utslitt etter uvante aktiviteter og en god splasj riesling, så jeg kan ikke love å holde følge utover natten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gulrot- og fennikkelpuré hørtes nydelig ut. :tommelsmil: Hva hadde dere til?
Stekt torsk, ris (hvit, rød og vill), dampet spinat og en improvisert saus av bittelitt lettbrunet smør med saften av en appelsin og en god dæsj soyasaus som fikk koke litt inn.

Ellers så lurer jeg på hva som er koselig pizzarestaurant her i byen, unntatt kanskje de to som er nærmest både meg og deg.
Vi var på den som var nærmest deg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg synes jeg har skrevet hundre ganger på matforumet: Jeg hadde spist det. :fnise:

Ja, det blir nok resultatet her også. :fnise:

I mellomtiden har vi trøstet oss med pannestekte piggvarfileter med morkelkremsaus, fersk pasta og asparges skylt ned med chablis. Og jordbærene venter på å bli spist til dessert... vel jeg venter i hvertfall på jordbærene.

Og for de interesserte, ramsløkpesto på kalvekjøttboller er absolutt verdt å prøve. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elastica!

Etter en utrolig sløv og deilig helg er jeg for én gangs skyld frisk og opplagt en mandagsmorgen. Uvant! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg klarte faktisk å legge meg i rimelig tid i går, hvilket medførte at jeg var tålelig opplagt i morges. Imidlertid var musklene mine såre etter helgens skiturer, så jeg var ikke helt i slaget på spinningtimen.

Men nå er jeg fornøyd! Jeg har nemlig kaffe latte, mandarin morning-juice og sjokoladecroissant. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innspill? Høres det i det hele gjennomførbart ut? Noen har invitert seg selv på kake, og jeg har liten lyst, men dette hørtes mer interessant ut, av en eller annen grunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg er den rette å spørre, bakevegrer som jeg er, men jeg har nå forsøkt meg med et svar. Det kan vel tenkes at noen av nevroseleserne har bedre forslag. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vet ikke helt om jeg er den rette å spørre, bakevegrer som jeg er, men jeg har nå forsøkt meg med et svar. Det kan vel tenkes at noen av nevroseleserne har bedre forslag. :lur:

Tine eller Toro, se det er spørsmålet? :fnise: Forslaget ditt så glimrende ut. Jeg er heller ingen baker, og husket ikke helt hvordan man lager eggebasert krem, men det så jo ganske enkelt ut, så da er jeg fornøyd. :) Slik er det når folk inviterer seg selv på kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til i går er jeg ikke våken og opplagt i dag. Jeg er i gang med dagens andre kaffekanne, uten at dét ser ut til å hjelpe nevneverdig. :Gjesp:

Dessuten kjenner jeg en mistenkelig kribling i halsen. *vil ikke bli syk* :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får håpe halsen ikke begynner å skape seg! :kose:

Jeg har dessverre ikke så mye energi å sende over - sitter og moter meg opp til innsats selv, og har en ditto kranglete hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...