Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Her er også vinteren kommet tilbake med full styrke. Jeg er jo glad i vinter og snø, men etter noen dager med sol og snøsmelting var jeg kommet i vårmodus :sur:
Nettopp, selv om jeg visste at snøen kom til å gjøre comeback. :sukk:

Åff kårs! Det er Midt-Norge og Rogaland som har de beste råvarene her i landet. :sjarmor:
*misunnelig*

Jeg synes også Sollien-programmet i går var ok, men ville gjerne hatt mindre menn i lyngen og mer detaljert matlaging (særlig mht hovedretten av hjort ble det mye harelabb :lol:).
:jepp: Jeg skulle f.eks. gjerne sett hva de gjorde med den skanken (eller hva det nå heter på hjort). Oppskriftene ligger vel på nett, men det blir ikke helt det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et grufullt vær, nå er det rene snøstormen ute! :overrasket: Stakkars eilan, det blir ikke mye hun får sett av byen på dette viset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Brokkolistilktrikset! :strix:

Tok utgangspunkt i den retten du linket til. Tilsatte spinat på slutten av putretiden, og hadde enkel ovnsbakt ørretfilet til. Det ble veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjarmor:
Huh? Er det snøstormen min du godter deg over, eller har jeg gått glipp av noe? :klø:

Brokkolistilktrikset! :strix:

Tok utgangspunkt i den retten du linket til. Tilsatte spinat på slutten av putretiden, og hadde enkel ovnsbakt ørretfilet til. Det ble veldig godt!

Så bra at trikset falt i smak!

Ellers var det veldig hyggelig på kafé med eilan i går. :) Resten av kvelden gikk med til å rydde i katastrofeområdet vi kaller hjem. Når det først begynner å skli ut med rot har det utrolig lett for å tulle på seg, sånn at et og annet skippertak er påkrevd. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo oppholdsvær akkurat nå, men har du sett avisene? De lover ikke akkurat værbedring. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et grufullt vær, nå er det rene snøstormen ute! :overrasket: Stakkars eilan, det blir ikke mye hun får sett av byen på dette viset.

akkurat nå er det opplett, da! ;) Men takk for i går, det var veldig hyggelig! Jeg tok med meg jobbfolkene på det spisestedet du anbefalte, og jeg skulle hilse fra begge og si at det var en bra anbefaling". Vi spiste klippfisk alle tre, men ulike retter. Kjempegodt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Er det snøstormen min du godter deg over, eller har jeg gått glipp av noe? :klø:

Ja, litt (men i egenfro ikke skadefro!) Her er det tørr asfalt og strålende sol (men fremdeles minusgrader om nettene, da). Man kan plystre gamle skillingsviser oppover Bygdøy allé. Og spise smoothie selv om man ikke trenger avkjøling bare for frydens skyld.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars dere! :( Det er ikke mer enn en uke eller to siden det var det samme her. Nå er det strålende sol og snøsmelting, men fortsatt relativt kaldt, så det kan vel ta noen uker. Det er fortsatt meterhøye snøhauger utenfor. Men jeg har hatt joggesko på bena for første gang i år!

Sånn ellers er jeg begravet i skippertaksrydding, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt (men i egenfro ikke skadefro!) Her er det tørr asfalt og strålende sol (men fremdeles minusgrader om nettene, da). Man kan plystre gamle skillingsviser oppover Bygdøy allé. Og spise smoothie selv om man ikke trenger avkjøling bare for frydens skyld.

:hjerte:

:)

Stakkars dere! :( Det er ikke mer enn en uke eller to siden det var det samme her. Nå er det strålende sol og snøsmelting, men fortsatt relativt kaldt, så det kan vel ta noen uker. Det er fortsatt meterhøye snøhauger utenfor. Men jeg har hatt joggesko på bena for første gang i år!

Jeg ble faktisk inspirert av ryddeprosjektet ditt. :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sendt avgårde skarp mail i forbindelse med en Kjip og Langtekkelig Sak. Nå er jeg drittlei og har lyst til å slå noen med håndveska. :murvegg:

Men selv om jeg tviler på at mailen bidrar noe særlig til løsning, føler jeg i hvert fall at jeg har gjort noe, sånn at jeg kan ta helg med god samvittighet. Nå skal jeg jobbe litt til, trene og møte mannen for å dra på basketkamp. *snill kone* :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si det tar tid! :filer:

:fnise:

Og håndveskedasking er undervurdert, Nilma. Eventuelt kan man bruke trillebag'en (med fare for institusjonalisering).

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål. Svigers var her forrige helg og hadde med et helt fenalår (urøkt). :) Veldig hyggelig det, men det var pakket i plast (fra butikken) og når jeg åpnet det i dag så jeg at det var muglet på utsiden... Det så fint ut når jeg skar vekk muggen, men er det vanlig at spekemat mugler? Og bør min mann bekymre seg for botulisme? (ja, det er straffen for å bo med en gal forsker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...