Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Ramsløksesongen er i gang! :danse: Vel, her jeg bor i hvertfall.... :fnise:

Og et rødbetespørsmål til dere drevne rødbetekokker, blir rødbete møre, som i myke, når de er ferdige? Jeg prøvde meg på å bake i rødbetebåter i ovnen, men de ble liksom aldri møre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica
Og et rødbetespørsmål til dere drevne rødbetekokker, blir rødbete møre, som i myke, når de er ferdige? Jeg prøvde meg på å bake i rødbetebåter i ovnen, men de ble liksom aldri møre.

Jeg svarer, selvom jeg ikke er dreven. Jeg laget bakte rødbeter i uka som var, og de ble møre. Imidlertid måtte jeg bake dem minst 50 minutter i ovnen, og mener å huske at Aricia har sagt at det er fordi de ikke er helt ferske. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer, selvom jeg ikke er dreven. Jeg laget bakte rødbeter i uka som var, og de ble møre. Imidlertid måtte jeg bake dem minst 50 minutter i ovnen, og mener å huske at Aricia har sagt at det er fordi de ikke er helt ferske. :klø:

Hm... kanskje jeg skulle vært mer tålmodig selv om de sikkert fikk nærmere en time. Jeg får prøve igjen en annen dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødbeter kan ofte ta lang tid å bake, ja. Jeg har aldri funnet frem til eksakt tid, det kommer nok som nevnt an på hvor ferske de er, og selvsagt også hvor store de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Noen ganger har jeg inntrykk av at folk ber om oppskrifter bare for å være ekle (jf middagstråden). Jeg er imponert over ditt detaljerte svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har jeg inntrykk av at folk ber om oppskrifter bare for å være ekle (jf middagstråden). Jeg er imponert over ditt detaljerte svar! :)
Jeg innrømmer at tanken streifet meg. Samtidig tenker jeg som så at dersom det er noen som er genuint interessert er det litt uhøflig å ikke svare, og dersom det er noen som vil være ekle, dvs. tror det er oppspinn, så kan et utdypende svar motbevise det (ikke at jeg føler at jeg har noe å bevise, men likevel).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramsløksesongen er i gang! :danse: Vel, her jeg bor i hvertfall.... :fnise:

Å! Ramsløk! Jeg kjørte jo gjennom landet ditt i sommer, og i regnet var det en intens ramsløklukt på et av de stedene i passerte. :)

Ang. rødbeter: MINST en time, gjerne mer.

@ Nilma: Du svarte saklig og greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg synes uansett at det er alminnelig høflighet å være litt mer spesifikk når man ber om oppskrift. Men enig i at det ville vært litt frekt å ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg synes rødbetene blir mørest dersom jeg baker de ildfast form med lokk, eller en skål med aluminiumsfolie over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett at det er alminnelig høflighet å være litt mer spesifikk når man ber om oppskrift. Men enig i at det ville vært litt frekt å ikke svare.
Dét er sant (og spørsmålsformuleringen var egentlig det som gjorde meg litt mistenksom).

Jeg synes rødbetene blir mørest dersom jeg baker de ildfast form med lokk, eller en skål med aluminiumsfolie over :sjenert:
:Nikke: Jeg bruker folie når jeg baker rødbeter. Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal prøve meg igjen på rødbeter! :)

Og nå få jeg ile inn og se om jeg finner Nilmas oppskriftssvar... *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dét er sant (og spørsmålsformuleringen var egentlig det som gjorde meg litt mistenksom).

:Nikke: Jeg bruker folie når jeg baker rødbeter.

Det bruker jeg også. :)

Jeg må visst inn på matforumet en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bestilt tur. :sjarmor:

Nei, det er ikke premie for å gjette at det er til

LONDON! :danser::bolledeig::bolledeig::bolledeig::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krynkel

I completely understand why! :fnise:

Hvor lenge skal du være?

:murvegg: Det er 3 år siden jeg sist var i London og det er ALTFOR LENGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...