Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6581 Skrevet 16. februar 2009 Ja, ikke alle får stå i telefonlisten med riktig navn, evt. får de stå med etternavn. Alt må nøye planlegges, det avhenger av hvem som får hyppige sms, hvor easily accessible de skal være, hvor nærme de er folk som kunne mottatt svært uformelle sms (sjefen, f.eks. Står med fullt navn og tittel og det hele, slik at jeg aldri sender SMS feil til vedkommende...) Akk ja. Det var dette med nevrotiske tendenser. Denne skal jeg adoptere. Jeg er en racer på å sende meldinger feil. Det har heldigvis ikke vært noe veldig pinlig, men det er klart at hjemmesykepleien lurer litt når jeg spør om vi skal ta et glass vin
Rosalind Skrevet 16. februar 2009 #6582 Skrevet 16. februar 2009 Denne skal jeg adoptere. Jeg er en racer på å sende meldinger feil. Det har heldigvis ikke vært noe veldig pinlig, men det er klart at hjemmesykepleien lurer litt når jeg spør om vi skal ta et glass vin. For ikke å snakke om sjefen når jeg meddeler at jeg fant en helt fantastisk nydelig kjole på vei hjem fra jobb. Kunne man oppfunnet et mappesystem på mobilen, tro? Det er uhyre sjelden jeg trenger nummeret til sjefen, for å si det sånn. Slike "ikke-sende-feil-til"-folk kunne for eksempel vært plassert sammen med eks'er og andre ulumskheter i en egen underkategori.
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6584 Skrevet 16. februar 2009 For ikke å snakke om sjefen når jeg meddeler at jeg fant en helt fantastisk nydelig kjole på vei hjem fra jobb. Kunne man oppfunnet et mappesystem på mobilen, tro? Det er uhyre sjelden jeg trenger nummeret til sjefen, for å si det sånn. Slike "ikke-sende-feil-til"-folk kunne for eksempel vært plassert sammen med eks'er og andre ulumskheter i en egen underkategori. Ny forretningsidè i tillegg til frisørsalongen, champagnespaet og alt annet vi er kommet opp med Mens vi er i gang med å utlevere flauser kan jeg fortelle om dagens nextlife. Jeg har en kollega som er lidesnskapelig opptatt av fugler. I dag kunne jeg gledestrålende fortelle han at vi i går hadde hatt en rødspette på fuglematern vi har i et tre i hagen. Jeg kunne jo ikke skjønne at alle holdt på le seg fillete, det var jo en spett, og den var rød på brystet :klø:
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6585 Skrevet 16. februar 2009 Mens vi er i gang med å utlevere flauser kan jeg fortelle om dagens nextlife. Jeg har en kollega som er lidesnskapelig opptatt av fugler. I dag kunne jeg gledestrålende fortelle han at vi i går hadde hatt en rødspette på fuglematern vi har i et tre i hagen. Jeg kunne jo ikke skjønne at alle holdt på le seg fillete, det var jo en spett, og den var rød på brystet :klø: Hadde det vært en rødspette hadde du vel fått utslett eller noe.
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6586 Skrevet 16. februar 2009 Hadde det vært en rødspette hadde du vel fått utslett eller noe. Ja, jeg har satt opp skilt med Allergisk eiendom. Flyndre og annen fisk ingen adgang
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #6587 Skrevet 16. februar 2009 Mens vi er i gang med å utlevere flauser kan jeg fortelle om dagens nextlife. Jeg har en kollega som er lidesnskapelig opptatt av fugler. I dag kunne jeg gledestrålende fortelle han at vi i går hadde hatt en rødspette på fuglematern vi har i et tre i hagen. Jeg kunne jo ikke skjønne at alle holdt på le seg fillete, det var jo en spett, og den var rød på brystet :klø: Herrene Carlsen og Rike dro en spøk om rødspette en gang det ble vist en eller annen fugl i bildet under et skiskytterløp de kommenterte. Det hele ble tatt veldig ille opp og behandlet med dødelig alvor av ornitologiforeningen, som sendte klage og korreks og i det hele tatt. Ikke blande og !
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6588 Skrevet 16. februar 2009 Herrene Carlsen og Rike dro en spøk om rødspette en gang det ble vist en eller annen fugl i bildet under et skiskytterløp de kommenterte. Det hele ble tatt veldig ille opp og behandlet med dødelig alvor av ornitologiforeningen, som sendte klage og korreks og i det hele tatt. Ikke blande og ! Jeg er ikke alene
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6590 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er ikke alene Bare du nå ikke begynner med haltende limericker.
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6591 Skrevet 16. februar 2009 Bare du nå ikke begynner med haltende limericker. Nei, jeg er ca like elendig på limericker som fuglenavn, så jeg lover¨å holde meg unna
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #6592 Skrevet 16. februar 2009 Fra rødspette til andre fiskeslag: Har du noen torsketungeoppskrifter eller -kunnskaper å dele, Nilma? Det er jo sesong for denslags nå, og fiskebutikken har det stadig i disken, men jeg har aldri tilberedt det - ikke engang smakt det, tror jeg. :klø: Det må jo klart gjøres noe med. Skjønner at man kan vende torsketunger i mel, salt og pepper og steke dem, men går det an å feks dyppe i tempura-aktig røre og frityrsteke? Og hva slags tilbehør passer til, hvis man skal gå for noe annet enn råkost og kokte poteter?
Gjest nextlife Skrevet 16. februar 2009 #6593 Skrevet 16. februar 2009 Fra rødspette til andre fiskeslag: Har du noen torsketungeoppskrifter eller -kunnskaper å dele, Nilma? Det er jo sesong for denslags nå, og fiskebutikken har det stadig i disken, men jeg har aldri tilberedt det - ikke engang smakt det, tror jeg. :klø: Det må jo klart gjøres noe med. Skjønner at man kan vende torsketunger i mel, salt og pepper og steke dem, men går det an å feks dyppe i tempura-aktig røre og frityrsteke? Og hva slags tilbehør passer til, hvis man skal gå for noe annet enn råkost og kokte poteter? Jeg kan også svare Det går helt fint å frityrsteke torsketunger. Det eneste man må passe på er at de blir skikkelig stekt, de tar litt lengre tid enn vanlig fisk å steke. Jeg pleide å servere frityrstekte tunger med en hot salsa, stekt løk (charlott, purre, rød og kepa med litt rødvin i) og gjerne wokede grønnsaker til (gulrot, sukkererter, paprika, vannkastanjer e.l)
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6594 Skrevet 16. februar 2009 Åhh..... jeg går glipp av torskesesongen, torketunger og rogn....
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #6595 Skrevet 16. februar 2009 Jeg kan også svare Det går helt fint å frityrsteke torsketunger. Det eneste man må passe på er at de blir skikkelig stekt, de tar litt lengre tid enn vanlig fisk å steke. Jeg pleide å servere frityrstekte tunger med en hot salsa, stekt løk (charlott, purre, rød og kepa med litt rødvin i) og gjerne wokede grønnsaker til (gulrot, sukkererter, paprika, vannkastanjer e.l) Takk for tips! Det med steketiden var jeg ikke klar over. Jeg har sett for meg salsa verde (fordi jeg har en stor bunt økologisk bladpersille), og kanskje en saus/dip til, feks chili-aïoli? :klø: Og sitronbåter.
Nilma Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6596 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har sett for meg salsa verde (fordi jeg har en stor bunt økologisk bladpersille), og kanskje en saus/dip til, feks chili-aïoli? :klø: Og sitronbåter.Det høres godt ut! Jeg må innrømme at jeg aldri har laget torsketunger selv, men i barndomshjemmet mitt ble de alltid servert med poteter, kokte gulrøtter og en enkel rømmesaus (løk surres i stekepannen etter tungene, kokes ut med rømme, sennep og evt. litt melk).
Nilma Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #6597 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har fått MMS av lille Pipp! :rødme:
Fresi Skrevet 17. februar 2009 #6598 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har fått MMS av lille Pipp! :rødme: Nå så jeg min også! Og jammen var det en liten Pipp. Sååå søt!
Gjest nextlife Skrevet 17. februar 2009 #6599 Skrevet 17. februar 2009 Jeg også. Vi er blitt KG-tanter Nydelige Pipp
Gjest Krynkel Skrevet 17. februar 2009 #6600 Skrevet 17. februar 2009 Hvem er Pipp? En baby? Eller en hvalp? Gratulerer som KG-tanter, uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå