Gjest Deception Skrevet 16. februar 2009 #6541 Del Skrevet 16. februar 2009 Joda, det gjør man. Det er bare å legge noe som kan kalles ekstremt sunt sammen med fyll for øvrig. Hvis det var det usunne aspektet ved pizza du bekymret deg over? Nei, det er jeg egentlig totalt ubekymret over. Men det er verre med arbeidet.... Men hmm, pizza med spekeskinke, svarte oliven, cherrytomater og gode oster (som jeg ellers ikke har lov til å spise som gravid) høres ikke ekkelt ut. Eller med spinat, tomat og gorgonzola? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6542 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg også. Men man lager da ikke pizza på steinplate sånn helt til seg selv tidlig i uka? Selvfølgelig gjør man det. Mandagspizza er de beste... Joda, det gjør man. Det er bare å legge noe som kan kalles ekstremt sunt sammen med fyll for øvrig. Hvis det var det usunne aspektet ved pizza du bekymret deg over? Kanskje mager kesam med fun light? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 16. februar 2009 #6543 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå mener jeg slett ikke at ethvert måltid bør være en stor gastronomisk opplevelse - kostholdet kan gjerne bestå av mye enkel og grei mat. Men rett og slett fullstendig gledesløse måltider som man sliter seg gjennom for vekten eller helsens skyld er jeg motstander av. Min oppfatning er dessuten at gode og fullverdige måltider, gjerne med dessert, minsker trangen til å "skeie ut". Jeg er så enig. Og dette er mitt mål. Nå, etter at jeg begynte å lage masse mat selv, har jeg registrert at jeg benytter mye mer fløte, creme fraiche, smør også videre. Dette har ikke gjort seg noe utslag på vekten. For meg er dette et veldig komplekst problem, det har jeg jo nevnt for dere tidligere. Du beskrev likevel problemet og løsningen godt i det lille avsnittet jeg siterte. Dessuten understreker jeg at jeg skal gå tilbake noen sider og oppdatere meg på helgens notater. Det er mye man går glipp av uten nettilgang på fjellet. I stedet har jeg servert rådyrstek (kjøttet riktignok tilberedt av mannen), hjemmelaget saus, Eurydikes bakte rødbeter, potetmos (ungenes klare favoritt) frabunnenhjemmelagede elgkarbonader fritt etter Fakse, barnemodifisert biff stroganoff. Til oss fem, pluss gjester, en kompis til kanonspretterten og et vennepar av oss med et lite barn. Alt er blitt fortært med rørende glupskhet med dertil påfølgende velting i sofaen. Jeg har fått ros og klapp og til og med ungene har spist godt og skrytt av maten. De er nok på vei over den smaksødelagte kneika. Og jeg er full av inspirasjon igjen. Neste uke er det vinterferie, og jeg skal definitivt skrive ukemeny. Det skal bli masse godt i gryter og ovn. Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6544 Del Skrevet 16. februar 2009 Nei, det er jeg egentlig totalt ubekymret over. Men det er verre med arbeidet.... Men hmm, pizza med spekeskinke, svarte oliven, cherrytomater og gode oster (som jeg ellers ikke har lov til å spise som gravid) høres ikke ekkelt ut. Eller med spinat, tomat og gorgonzola? Det hørtes virkelig ikke vondt ut! Arbeidet? Pytt, går så fort, at! Selvfølgelig gjør man det. Mandagspizza er de beste... Kanskje mager kesam med fun light? OOoohhh... hørtes da virkelig godt ut! Må prøves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6545 Del Skrevet 16. februar 2009 OOoohhh... hørtes da virkelig godt ut! Må prøves! Ja, kan ikke du prøve og så rapportere tilbake da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6546 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, kan ikke du prøve og så rapportere tilbake da? Kan ikke heller du gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6547 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan ikke heller du gjøre det! Nei, det går nok ikke. Jeg er kraftig allergisk mot både mager kesam og fun light.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6548 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg bare lurer på hvor tynn kaffen egentlig er før den er piss i din kaffeverden. La oss drikke vin i stedet!Vin er jeg med på! Jeg har en ripassorest som jeg planlegger å trøste med med til en syseanse i kveld, har flere bukser og en jakke jeg må sy knapper i. Jeg også. Men man lager da ikke pizza på steinplate sånn helt til seg selv tidlig i uka?Hvorfor i allverden ikke? :klø: Det er ikke helt uhørt at jeg lager treretters til meg selv når mannen er borte. OK, jeg begynner å skjønne dette. Mitt liv som dagligvarekaffedrikker begynner å gå mot slutten. Wo-hoo, en omvendt! I stedet har jeg servert rådyrstek (kjøttet riktignok tilberedt av mannen), hjemmelaget saus, Eurydikes bakte rødbeter, potetmos (ungenes klare favoritt) frabunnenhjemmelagede elgkarbonader fritt etter Fakse, barnemodifisert biff stroganoff. Til oss fem, pluss gjester, en kompis til kanonspretterten og et vennepar av oss med et lite barn. Alt er blitt fortært med rørende glupskhet med dertil påfølgende velting i sofaen. Jeg har fått ros og klapp og til og med ungene har spist godt og skrytt av maten. De er nok på vei over den smaksødelagte kneika. Og jeg er full av inspirasjon igjen. Neste uke er det vinterferie, og jeg skal definitivt skrive ukemeny. Det skal bli masse godt i gryter og ovn. Juhu! Veldig hyggelig lesning! Det er få ting som er like kjekt som å lage mat til noen som setter pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6549 Del Skrevet 16. februar 2009 Nei, det går nok ikke. Jeg er kraftig allergisk mot både mager kesam og fun light.... Å, Gud, jeg kan da ikke la deg risikere noe alvorlig da! OK, jeg gjør det. Rapport kommer etter middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6550 Del Skrevet 16. februar 2009 Neinei, Krynkel, du må ikke!!! Tenk om smaksløkene dine får varige skader! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6551 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det noe som er mer kjedelig enn å sy knapper? La meg se, jo, én ting er mer kjedelig: Å stryke store duker. Se-ri-øst! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 16. februar 2009 #6552 Del Skrevet 16. februar 2009 I stedet har jeg servert rådyrstek (kjøttet riktignok tilberedt av mannen), hjemmelaget saus, Eurydikes bakte rødbeter, potetmos (ungenes klare favoritt) frabunnenhjemmelagede elgkarbonader fritt etter Fakse, barnemodifisert biff stroganoff. Til oss fem, pluss gjester, en kompis til kanonspretterten og et vennepar av oss med et lite barn. Alt er blitt fortært med rørende glupskhet med dertil påfølgende velting i sofaen. Jeg har fått ros og klapp og til og med ungene har spist godt og skrytt av maten. De er nok på vei over den smaksødelagte kneika. Og jeg er full av inspirasjon igjen. Neste uke er det vinterferie, og jeg skal definitivt skrive ukemeny. Det skal bli masse godt i gryter og ovn. Juhu! Slurp! Så utrolig fantastisk å høre, Elastica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6553 Del Skrevet 16. februar 2009 Neinei, Krynkel, du må ikke!!! Tenk om smaksløkene dine får varige skader! Alt for å være sunn, hva? Man må lide for sunnheten. :mager kesam and fun light coming up: :hjemmelaget-fiskesuppe-med-masse-fløte-får-mannen-spise-alene-i-dag: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6554 Del Skrevet 16. februar 2009 Er det noe som er mer kjedelig enn å sy knapper? La meg se, jo, én ting er mer kjedelig: Å stryke store duker. Se-ri-øst! :dåne:Nope, derav vintrøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6555 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvorfor i allverden ikke? :klø: Det er ikke helt uhørt at jeg lager treretters til meg selv når mannen er borte. Å lage treretters... eller mer, når man er alene hjemme er da vel helt normalt, eller? Å, Gud, jeg kan da ikke la deg risikere noe alvorlig da! OK, jeg gjør det. Rapport kommer etter middag. Kjempeflott! Venter spent på rapport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6556 Del Skrevet 16. februar 2009 Nope, derav vintrøst. Det skjønte jeg også. Jeg skulle gjerne trøstedrukket vin mens jeg stryker duker, men jeg frykter det kan resultere i å måtte både vaske og stryke dukene på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6557 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Alt for å være sunn, hva? Man må lide for sunnheten. :mager kesam and fun light coming up: :hjemmelaget-fiskesuppe-med-masse-fløte-får-mannen-spise-alene-i-dag: Ja, man skal lide for sunnheten. Og bare for å presisere, det er snakk om pizza med mager kesam og fun light..... Det lærte jeg allerede som barn, at man skal lide altså. Men jeg melder meg frivillig til å befri deg fra den fiskesuppen, slik usunn mat kan jeg jo ikke la deg spise. *ofrer seg* Endret 16. februar 2009 av onyx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 16. februar 2009 #6558 Del Skrevet 16. februar 2009 Det skjønte jeg også. Jeg skulle gjerne trøstedrukket vin mens jeg stryker duker, men jeg frykter det kan resultere i å måtte både vaske og stryke dukene på nytt. Du får drikke noe annet enn rødvin. Hvitvinsflekker synes ikke så godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6559 Del Skrevet 16. februar 2009 Å lage treretters... eller mer, når man er alene hjemme er da vel helt normalt, eller? I min verden, så. Det skjønte jeg også. Jeg skulle gjerne trøstedrukket vin mens jeg stryker duker, men jeg frykter det kan resultere i å måtte både vaske og stryke dukene på nytt.For ikke å snakke om risikoen kombinasjonen varmt strykejern og alkohol innebærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. februar 2009 #6560 Del Skrevet 16. februar 2009 Ja, bare du ikke får allergiske reaksjoner av den, så kan du overta mine porsjoner. For jeg skulle jo være så usunn at jeg til og med forsynte meg to-tre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå