Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Så lenge det er opphold og helst litt kaldt julaften, er jeg fornøyd. :) Da skal vi nemlig kjøre "hjem", en 6-7-timers tur. Ikke det jeg har mest lyst til på selve julaften, men mannen må jobbe noen timer, så vi kommer oss ikke avgårde tidligere. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann, den turen misunner jeg dere ikke. Du får forberede godt, med god niste og nøye utvalgt musikk til turen, så blir det nok bra likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ifølge Wikipedia er Patsy døpt Eurydice (Colette Clytemnestra Dido Bathsheba Rabelais Patricia Cocteau Stone), Eurydike! Dette er regelrett nifst.

:fnise:

Jeg ble sittende og se litt på AbFab da jeg våknet i natt, jeg også. Det er helt genialt. :fnise:

Gammel folketro sier jo at det blir mildt like før jul fordi alle kjærringene baker så mye, og slipper ut all varmen fra bakerovnene sine. Det er kjipt, men det er jo ganske vanlig at det kommer en slik periode, og at det blir kaldt og fint etterpå. Jeg satser på det, og ser at yr.no er enig med meg :)

Det er ganske merkelig at det gjentar seg hvert bidige år. Jeg fortalte Tenåringen om kakelinna her forlden, og hun fikk store øyne. her går det som regel fra kaldt og litt snø, eller i alle fall rimdekkede trær, til gjennomført grønn og våt julaften. Det er fortsatt nen sørgelige snørester igjen, selv etter tre dager med regn, men det skal vel mye til at det varer en uke til.

Så lenge det er opphold og helst litt kaldt julaften, er jeg fornøyd. :) Da skal vi nemlig kjøre "hjem", en 6-7-timers tur. Ikke det jeg har mest lyst til på selve julaften, men mannen må jobbe noen timer, så vi kommer oss ikke avgårde tidligere. :tristbla:

Oj da. Det var langt tur på selveste julaften. Mye kaffe, eventuelt kaffestopp, god niste og god musikk høres obligatorisk ut. Men dere må kjøre svinetidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, den turen misunner jeg dere ikke. Du får forberede godt, med god niste og nøye utvalgt musikk til turen, så blir det nok bra likevel :)

Oj da. Det var langt tur på selveste julaften. Mye kaffe, eventuelt kaffestopp, god niste og god musikk høres obligatorisk ut. Men dere må kjøre svinetidlig?
Vi kan ikke kjøre så tidlig, i og med at mannen må innom jobb, men jeg regner med / håper at vi kommer oss avgårde før 11, sånn at vi er fremme i 17-18-tiden. Ikke at turen i seg selv er så ille (hvis været er ok), men jeg kommer til å savne å slappe av i sofaen med "Tre nøtter til Askepott", turen til kirkegården og den generelle, gode, rolige julestemningen. Ikke helt det samme å tilbringe store deler av julaften i bil. :sukk:

At det blir litt sent før vi kommer frem er i og for seg ikke noe problem, vi blir bare voksne mennesker, så sen middag og enda senere pakkeåpning er ikke noe problem. Og siden mannen uansett skal jobbe, har jeg også tilbudt meg å jobbe litt julaften, sånn at vi har goodwill for å ta fri helt til 2. januar :nigo: (skulle egentlig jobbe i romjulen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Julaften formiddag liker jeg å tilbringe i pysj, helst med Tenåringen, foren Askepott og Donald og alt annet, spise lunsj med en liten akevitt til og generelt flate ut. Å sitte i bil er slettes ikke det samme. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sympati! Og ja, det må definitivt være pysj! :grine:

Det er vel ingen som sier at jeg ikke kan kjøre bil i pysj, forresten? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha pysj og radio og julemusikk og kanskje julefortelling på lydbok og laptop med julefilm (men det er kanskje litt ego hvis det er mannen som kjører) og klementiner og kaffe på termos og kakao på termos og julemarsipan og sjokolade.

Eller dere kan synge alle julesangene selv! :) Det pleide jeg å gjøre da jeg kjørte til foreldrene mine før. Men det fordrer jo at det er få med gehør i bilen (for mitt vedkommende altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha pysj og radio og julemusikk og kanskje julefortelling på lydbok og laptop med julefilm (men det er kanskje litt ego hvis det er mannen som kjører) og klementiner og kaffe på termos og kakao på termos og julemarsipan og sjokolade.
*noterer tips*

Eller dere kan synge alle julesangene selv! :) Det pleide jeg å gjøre da jeg kjørte til foreldrene mine før. Men det fordrer jo at det er få med gehør i bilen (for mitt vedkommende altså).
Tro meg, det er absolutt ingen med gehør i bilen! :hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

La meg bare si det sånn - jeg har ikke bidratt til at det har blitt mildt her, jeg har knapt hatt på ovnen.

Ellers har du min medfølelse når det gjelder julaften i bil. Det deilige med julaften er å ta det med ro hele dagen. Men strengt talt kan du gjøre det i bil også. Hva med sånn dvd som man har til ungene? :nigo: Med tre nøtter til Askepott?

Forresten er Tre nøtter ikke lenger det samme for meg - etter at jeg fikk vite at hun som spiller Askepott har gjort alternativ karriere i voksen alder. Dette passer forresten mye bedre inne hos Page. :filer:

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg bare si det sånn - jeg har ikke bidratt til at det har blitt mildt her, jeg har knapt hatt på ovnen.

Ellers har du min medfølelse når det gjelder julaften i bil. Det deilige med julaften er å ta det med ro hele dagen. Men strengt talt kan du gjøre det i bil også. Hva med sånn dvd som man har til ungene? :nigo: Med tre nøtter til Askepott?

Forresten er Tre nøtter ikke lenger det samme for meg - etter at jeg fikk vite at hun som spiller Askepott har gjort alternativ karriere i voksen alder. Dette passer forresten mye bedre inne hos Page. :filer:

Huff da. Har hun blitt julestjerne? Det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Fra julestjerne til pulestjerne.

For en skjebne. :dåne:

:sjokk:

Askepott? Barndommens idol er blitt pulestjerne? Hva har verden blitt til? :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Nettopp! Fra julestjerne til pulestjerne.

For en skjebne. :dåne:

Er du sikker på at det der ikke bare er en vandrehistorie?

Jeg så henne sist som seriøs skuespiller i den tsjekkiske filmen Kolia, forresten, for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike

Først nå oppdaget jeg dette:

Og ifølge Wikipedia er Patsy døpt Eurydice (Colette Clytemnestra Dido Bathsheba Rabelais Patricia Cocteau Stone), Eurydike! Dette er regelrett nifst.

:sjokk::hakeslepp::sjokk:

:rulle:

:sjokk: Hm. Eurydike, er det noe du vil fortelle oss? :lur:

Det er så mye jeg vil fortelle dere, Nilma. Så mye jeg brenner inne med. Så mye jeg ikke får til å si.

:Hehe:

Takk for sympati! Og ja, det må definitivt være pysj! :grine:

Det er vel ingen som sier at jeg ikke kan kjøre bil i pysj, forresten? :klø:

Pysj i bil hørtes megakoselig ut, jo! Med noen gode, varme tøfler! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike
Mora til Patsy levde angivelig et bohemsk liv i Paris! :engel:

Stemmer - jeg ser henne for meg nå (hun opptrådte i hvert fall i én episode, etter det jeg husker).

"She didn't give birth - she had something removed".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer - jeg ser henne for meg nå (hun opptrådte i hvert fall i én episode, etter det jeg husker).

"She didn't give birth - she had something removed".

:hoho:

I kveld skal jeg vie meg til AbFab!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg så henne sist som seriøs skuespiller i den tsjekkiske filmen Kolia, forresten, for flere år siden.

Det er sikkert bare en vandrehistorie. :kose:

Jeg har rett og slett aldri sjekket dette opp, men ble litt desillusjonert da en venninne fortalte meg det for mange år siden, akkompagnert av rå latter.

Askepott, prinsen, vennene hans og læremesteren er ødelagt for alltid. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sjekke på IMDB; nå er riktignok tsjekkisken min dårlig, men de filmene jeg tittet innom så i hvert fall ikke spesielt tvilsomme ut. :engel:

Pysj i bil hørtes megakoselig ut, jo! Med noen gode, varme tøfler! :hjerter_rundt:
Litt vanskelig å kjøre med tøfler, ellers en bra plan! :tommelsmil:

Mora til Patsy levde angivelig et bohemsk liv i Paris! :engel:
:Hehe:

Det er sikkert bare en vandrehistorie. :kose:

Jeg har rett og slett aldri sjekket dette opp, men ble litt desillusjonert da en venninne fortalte meg det for mange år siden, akkompagnert av rå latter.

Askepott, prinsen, vennene hans og læremesteren er ødelagt for alltid. :grine:

Vel, han der prinsen har jeg nå alltid hatt mine tvil til. :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...