Gå til innhold

Nevrotiske notater

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Fantastisk meny, Nilma. To forretter høres bare fint ut.

Når det gjelder fryseboks, må jeg si at jeg i høst har vært veldig flink til å lage mat av det som ligger i fryseren. Så har vi spist litt av det, jeg har puttet rester tilbake i fryseren, og brukt det igjen ved en senere anledning.

*klapper meg selv på hodet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full fryser er et velkjent fenomen heromkring også. :ler:

Akkurat tilbake fra sykehusbesøk. Vi fikk hilse på den lille pasienten, som akkurat nå var i overraskende god form, forholdene tatt i betraktning - det var veldig godt å se. :)

Nå skal jeg ta en dusj, før jeg legger siste hånd på middagen, så blir det jubileumsmiddag her. :hjerte:

Gjest Eurydike
Skrevet

:hoppe: for fristende jubileumsmiddag!

Her er brosme satt til livs, og fruktsalat laget (av div. økologisk eksotisk frukt). Kraften putrer videre, og jeg har laget havremakroner i den gamle stekeovnen - en risikosport når ovnen i praksis er uten termostat. :ler: Kun 1/3 av kakene ble litt svidd under, så dem får vi sette til livs nå i advent, blant annet til desserten i dag.

Skrevet
:hoppe: for fristende jubileumsmiddag!
:strix: *særdeles fornøyd* Maten ble veldig god, om jeg får lov til å si det selv, og vinen - nok et taxfreeimpulskjøp - var aldeles fantastisk. :hjerter: SJampisen var også god, men jeg er jo innerst inne en rødvinsdrikker.

(Jeg tror kanskje jeg har smakt litt i meste laget på vinen, jeg kjenner at jeg sliter litt med rettskrivingen og må bruke delete-tasten flittig. :fnise:)

Her er brosme satt til livs, og fruktsalat laget (av div. økologisk eksotisk frukt). Kraften putrer videre, og jeg har laget havremakroner i den gamle stekeovnen - en risikosport når ovnen i praksis er uten termostat. :ler: Kun 1/3 av kakene ble litt svidd under, så dem får vi sette til livs nå i advent, blant annet til desserten i dag.
Det høres jo ut som et bra utbytte, divaovn tatt i betraktning. :fnise:
Gjest Eurydike
Skrevet
:strix: *særdeles fornøyd* Maten ble veldig god, om jeg får lov til å si det selv, og vinen - nok et taxfreeimpulskjøp - var aldeles fantastisk. :hjerter: SJampisen var også god, men jeg er jo innerst inne en rødvinsdrikker.

(Jeg tror kanskje jeg har smakt litt i meste laget på vinen, jeg kjenner at jeg sliter litt med rettskrivingen og må bruke delete-tasten flittig. :fnise:)

:hoppe:

Så deilig. :) Vinen hørtes dessuten ut til å være noe for meg - jeg er som kjent en Côtes du Rhône og Grenache-elsker.

Skriv mer da, Nilma! Brisen-posting er morsomt. :fnise:

Skrevet

Det var slitsomt nok å skulle skrive såpass, skal jeg si deg. :fnise:

Og ja, vinen var helt utrolig god, masse mørk frukt/bær, masse smak uten at det føltes for tungt eller søtlig. Veldig god til maten også.

Skrevet

Forrresten fikk jeg melding fra pavlovamottakerne, det var visstnok den beste take-awayen noensinne. :hoppe:

Gjest Eurydike
Skrevet
Det var slitsomt nok å skulle skrive såpass, skal jeg si deg. :fnise:

Og ja, vinen var helt utrolig god, masse mørk frukt/bær, masse smak uten at det føltes for tungt eller søtlig. Veldig god til maten også.

Synes du klarer deg bra, jeg - innlegg etter innlegg, jo! :fnise:

Den vinen skal jeg notere meg - mulig det blir taxfree-frekventering i løpet av kommende uke. :lur:

Forrresten fikk jeg melding fra pavlovamottakerne, det var visstnok den beste take-awayen noensinne. :hoppe:

Det tviler jeg ikke på! :tommelsmil:

Skrevet
Synes du klarer deg bra, jeg - innlegg etter innlegg, jo! :fnise:
Men du vet ingenting om anstrengelsene som ligger bak. :sprettoy:

:fnise:

Den vinen skal jeg notere meg - mulig det blir taxfree-frekventering i løpet av kommende uke. :lur:
:hoppe:
Gjest Eurydike
Skrevet
Men du vet ingenting om anstrengelsene som ligger bak. :sprettoy:

:fnise:

Gjør jeg vel! Jeg er jo også en dreven og notorisk brisen-poster. :fnise:

Skrevet

Sant nok! :ler: *glemsk pga. nedsatt hjernekapasitet* Er det ikke du som blir så vennlig innstilt overfor kelnere i bedugget tilstand? :klø:

Gjest Eurydike
Skrevet
Sant nok! :ler: *glemsk pga. nedsatt hjernekapasitet* Er det ikke du som blir så vennlig innstilt overfor kelnere i bedugget tilstand? :klø:

Veldig. :rodme:

Jeg blir i det hele tatt svært imøtekommende og kjærlig med litt innabords. :nigo:

Skrevet

Så fantastisk jubileumsmiddag dere hadde, får lyst til å kopiere den fra ende til annen og benytte den ved en egnet anledning. Kanskje jeg rett og slett skal gjøre det :nigo:

Skrevet
Så fantastisk jubileumsmiddag dere hadde, får lyst til å kopiere den fra ende til annen og benytte den ved en egnet anledning. Kanskje jeg rett og slett skal gjøre det :nigo:

Enig! :hoppe:

To forretter er dessuten noe som forekommer altfor sjelden her i verden.

Skrevet
:tommelsmil:

To forretter er dessuten noe som forekommer altfor sjelden her i verden.
Jeg er overbevist om at verden ville være et bedre sted om to forretter var mer utbredt. :opplyser:

Vi er akkurat kommet hjem fra engelsk julekonsert i kirken. Virkelig en fin opplevelse. :)

Et liten smakebit: Coventry carol (men med et mindre kor)

Gjest Elastica
Skrevet
: Vi er akkurat kommet hjem fra engelsk julekonsert i kirken. Virkelig en fin opplevelse. :)

Et liten smakebit: Coventry carol (men med et mindre kor)

Nydelig. Det minner meg om en fantastisk konsert vi var på i St. Martins-in-the-Field i London i våres.

Skrevet

Jeg er grusomt trøtt. :Gjesp: Og jeg har ikke engang natteranglet. :sur:

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg har ikke vært på noen julekonsert i år, jeg har ikke funnet noen som fenger meg. I fjor var på på en intimkonsert med et lite jazzensenseble, det var vel en av de nydeligste julekonsertene jeg har vært på.

Skrevet

Jazzjulekonsert høres meget kult ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...