Gjest nextlife Skrevet 14. november 2008 #5161 Del Skrevet 14. november 2008 Ahh, endelig tid til å sette seg ned. Dro rett fra jobb og på trening, så var det hjem for å lage og spise middag, før jeg ga meg i kast med terrinelaging. Det var overhodet ikke vanskelig, men litt jobb (jeg tok meg til og med for første gang i mitt liv bryet med å steke en prøvekake). Nå står en litt stor form og tre mindre på benken til kjøling. I oppskriften anbefalte de at terrinen får hvile en dag eller to, men den ene formen var ikke helt full, og det dufter deilig... Hvordan løste du det med steketid og grader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5162 Del Skrevet 14. november 2008 Ahh, endelig tid til å sette seg ned. Dro rett fra jobb og på trening, så var det hjem for å lage og spise middag, før jeg ga meg i kast med terrinelaging. Det var overhodet ikke vanskelig, men litt jobb (jeg tok meg til og med for første gang i mitt liv bryet med å steke en prøvekake). Nå står en litt stor form og tre mindre på benken til kjøling. I oppskriften anbefalte de at terrinen får hvile en dag eller to, men den ene formen var ikke helt full, og det dufter deilig... Skikkelig imponert! Og vil gjerne ha smaksrapport etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5163 Del Skrevet 14. november 2008 Hvordan løste du det med steketid og grader?170 grader, ca. 40 min for de små formene (jeg brukte litt store porsjonsformer) og vel en time for den større. Og så brukte jeg altså steketermometer og tok dem ut på rundt 70 grader. Og vil gjerne ha smaksrapport etterhvert.Det kommer sikkert ganske snart. *selvbeherskelse, hva er det?* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. november 2008 #5164 Del Skrevet 14. november 2008 Terrine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. november 2008 #5165 Del Skrevet 14. november 2008 Vi skal forresten leke litt med gris på søndag. Jeg vet ikke helt hva det blir til ennå, men noe blir det i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 14. november 2008 #5166 Del Skrevet 14. november 2008 Vi skal forresten leke litt med gris på søndag. Jeg vet ikke helt hva det blir til ennå, men noe blir det i hvertfall. Svinkjærring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. november 2008 #5167 Del Skrevet 14. november 2008 Svinkjærring Det er det jeg er, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5168 Del Skrevet 14. november 2008 Vi skal forresten leke litt med gris på søndag. Jeg vet ikke helt hva det blir til ennå, men noe blir det i hvertfall. Svinkjærring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5169 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har akkurat fått rødvin, servert i sjefsglasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5170 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har akkurat fått rødvin, servert i sjefsglasset. Glasset til chefen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5171 Del Skrevet 14. november 2008 Chef, sjef - er ikke begge deler meg, da? For øvrig har vi smakt på terrinen nå, og den var deilig. Saftig, passe stekt, passe krydret (jeg elsker nellik til svinekjøtt) og det gjorde seg veldig godt med tranebær i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 14. november 2008 #5172 Del Skrevet 14. november 2008 Chef, sjef - er ikke begge deler meg, da? For øvrig har vi smakt på terrinen nå, og den var deilig. Saftig, passe stekt, passe krydret (jeg elsker nellik til svinekjøtt) og det gjorde seg veldig godt med tranebær i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5173 Del Skrevet 14. november 2008 Terrine og jul i stuen! Det hørtes nydelig ut. Jeg har i det minste kakao. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5174 Del Skrevet 14. november 2008 Terrine og jul i stuen! Det hørtes nydelig ut. Jeg har i det minste kakao. Kakao på en fredagskveld? Hva blir det neste, kamferdrops? Ikke for det, mannen lagde seg kakao tidligere i kveld, og var langt mer entusiastisk da enn da han hentet rødvinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5175 Del Skrevet 14. november 2008 Kakao på en fredagskveld? Hva blir det neste, kamferdrops? Ikke for det, mannen lagde seg kakao tidligere i kveld, og var langt mer entusiastisk da enn da han hentet rødvinen. *kakaomobbet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5176 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg synes kakao er godt, altså. Det er bare det at rødvin er så mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5177 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg synes kakao er godt, altså. Det er bare det at rødvin er så mye bedre. Jeg har drukket hvitvin til lunsj og rosé til middag i dag, så det var på tide å roe ned litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5178 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har drukket hvitvin til lunsj og rosé til middag i dag, så det var på tide å roe ned litt. Ja, du er vel ikke kjent for å tåle så mye heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. november 2008 #5179 Del Skrevet 14. november 2008 Ja, du er vel ikke kjent for å tåle så mye heller. :slåss: Du har selvsagt og dessverre helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. november 2008 Forfatter #5180 Del Skrevet 14. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå