Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Puh.... Jammen er det hardt å ha ferie og bare kose seg og spise masse deilig mat! *her burde jeg hatt en tørke-svette-smily, men jeg fant ingen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for suppeoppskrift. Den må prøves. Jeg må bare få tak i ben til å koke oksekraft på. Har kokt lammekraft og kyllingkraft i det siste, men oksekraft har det ikke blitt ennå. Det må jeg gjøre noe med.

Det går sikkert greit med besøk i to uker. Når begge parter er innstilt på det så går det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.... Jammen er det hardt å ha ferie og bare kose seg og spise masse deilig mat! *her burde jeg hatt en tørke-svette-smily, men jeg fant ingen*
*forsøker å oppdrive litt sympati*

*nope*

:filer:

Tusen takk for suppeoppskrift. Den må prøves. Jeg må bare få tak i ben til å koke oksekraft på. Har kokt lammekraft og kyllingkraft i det siste, men oksekraft har det ikke blitt ennå. Det må jeg gjøre noe med.

Det går sikkert greit med besøk i to uker. Når begge parter er innstilt på det så går det bra. :)

Vil gjerne høre hva du synes om du prøver suppen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Når det gjelder vonde nakker og denslags kan det lønne seg å høre på mannen, som har erfaring på området.

Jeg greide nemlig å sove på meg en skikkelig vond strekk på venstresiden av nakken i helgen, men ville ikke høre på mannen som mente det var lurt å sløyfe trening i går. Resultat: Nå har jeg i tillegg til stiv nakke en skulder som kjennes ut som om den er i ferd med å falle av. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*forsøker å oppdrive litt sympati*

*nope*

:filer:

:fnise:

Forresten, siden det er så mye kraftkokesnakk her. Noen av dere som har prøvd å ha en "master stock" ? Kunne tenke meg å prøve, men er usikker på holdbarheten i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Forresten, siden det er så mye kraftkokesnakk her. Noen av dere som har prøvd å ha en "master stock" ? Kunne tenke meg å prøve, men er usikker på holdbarheten i kjøleskapet.

Jeg finnes ikke misunnelig - jeg skal til sydøstasia om en måned. :nigo::hoppe: Jeg gleder meg!

Men fortell mer om Master Stock... KG-stafett, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finnes ikke misunnelig - jeg skal til sydøstasia om en måned. :nigo::hoppe: Jeg gleder meg!

Men fortell mer om Master Stock... KG-stafett, kanskje?

Hihihi, da MÅ du spise haianese chicken rice! Nydelig godt og en av grunnene til at jeg vurderer å lage meg en master stock av kyllingkraft. Master stock er i grunnen bare en kraft man bruker om igjen og om igjen til å koke kjøtt i og kraften blir jo mer og mer konsentrert og smaksrik jo mer man bruker den. Mange resturanter har master stock som de bruker hele tiden. Selvfølgelig bør man sile den etter bruk og kjøle ned så fort som mulig, men det jeg lurer på er jo holdbarheten i et vanlig kjøleskap. Jeg leste i en bok at det skal holde å koke opp denne kraften 1 gang i uka for å hindre at den blir ødelagt... hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker idéen Master Stock, men for det første er jeg for lat til å drive og koke den opp en gang i uken eller så, for det andre er som regel kjøleskapet mitt fullt nok som det er. *selvinnsikt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker idéen Master Stock, men for det første er jeg for lat til å drive og koke den opp en gang i uken eller så, for det andre er som regel kjøleskapet mitt fullt nok som det er. *selvinnsikt*

Det er egentlig grunnen til at jeg ikke har prøvd med på det før. Den kan jo også fryses, men så har jeg ennå ingen fryser selv om jeg innser at det bør komme en i hus om jeg skal få laget alt jeg har lyst til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om master stock er noe for meg.

Som hos så mange andre er kjøleskapet mitt fullt. Det samme er fryseren.

Og så er jeg skeptisk til bakteriefloraen i en sånn kraft. Om noe blir bedervet hjelper det jo ikke å koke det. Så forsiktig som jeg er tror jeg ikke at jeg våger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Når det gjelder vonde nakker og denslags kan det lønne seg å høre på mannen, som har erfaring på området.

Jeg greide nemlig å sove på meg en skikkelig vond strekk på venstresiden av nakken i helgen, men ville ikke høre på mannen som mente det var lurt å sløyfe trening i går. Resultat: Nå har jeg i tillegg til stiv nakke en skulder som kjennes ut som om den er i ferd med å falle av. :blink:

Det høres vondt ut. Har du noe varmt som du kan legge på nakken/skuldrene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vondt ut. Har du noe varmt som du kan legge på nakken/skuldrene dine?
Ikke for hånden, men vi har en sånn "kornpute" til å varme i mikroen hjemme. Tror jeg må prøve den når jeg kommer hjem. Den hadde jeg nesten glemt, så takk for tipset! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurydike
Ikke for hånden, men vi har en sånn "kornpute" til å varme i mikroen hjemme. Tror jeg må prøve den når jeg kommer hjem. Den hadde jeg nesten glemt, så takk for tipset! :)

En lett gåtur (med ullskjerf i halsen), og en lang, varm dusj etterpå er heller ikke forakte. Samt ullskjerf/sjal rundt halsen hele dagen. Trekk og kulde er døden for stive nakkemuskler, og det taktile (skjerfet som hele tiden berører huden) virker gunstig på den irriterte muskulaturen.

*gammel dame*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Stemmer, det sjaltrikset har du nevnt før - hvorfor tenkte jeg ikke på det i morges? :murvegg:

Fordi du ikke er vant med stiv nakke, kanskje?

Det er jo egentlig en god ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fordi du ikke er vant med stiv nakke, kanskje?

Det er jo egentlig en god ting. :)

Helt sant, begge deler. :)

Mannen er dessverre vant med stiv og vond nakke, så jeg burde nok ha lyttet til erfaringens røst der. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Ønsker deg i hvertfall god og snarlig bedring! :blomst:

Ellers synes jeg det er synd at vi åpenbart ikke kan det aller nødvendigste om basiskunnskaper i matlaging.

Siden vi bekymrer oss for tilsetningsstoffer i mat, altså. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg i hvertfall god og snarlig bedring! :blomst:
Tusen takk!

Ellers synes jeg det er synd at vi åpenbart ikke kan det aller nødvendigste om basiskunnskaper i matlaging.

Siden vi bekymrer oss for tilsetningsstoffer i mat, altså. :eeeh:

Ja, stakkars oss! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...