Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Helg. :)

Mannen har akkurat dratt på dagens første fotballkamp, jeg surfer med et øye og ser Hairy Bikers med det andre. Dessuten har jeg en kjele med oksehaler som står og godgjør seg og skal bli til deilig kraft.

Apropos HB og BBC Food, hvis jeg ikke misforsto noe som stod på tekst-tv der skal BBC Food legge ned etter november. :grine::grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg, Nilma! :vinke:
Takk det samme!

Skal de legge ned? :overrasket: Betyr det slutten på internettsidene deres også?
Nei, jeg går ut i fra at det bare gjelder tv-kanalen, Good Food og nettsidene deres antar jeg da kommer til å bestå. Hvis ikke blir jeg virkelig deppa!

Bedre form nå, Nilma? :klem:
Ja, det tror jeg. Jeg har til og med skrubbet komfyr og kjøleskap både inn- og utvendig, og reorganisert sistnevnte. Jeg tror muligens det hjalp med 10 (!) timers søvn og en rolig lørdag hjemme. :) Håper din form også er for oppadgående!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med dagens middag. :)

Jeg hadde fryktelig lyst på røkelaks, så jeg improviserte en forett med laks, salat av agurk og løkspirer, og dressing med fløte, sitron og pepperot. Røkelaksen var forresten fra Coops nye serie, "Smak forskjellen", og var overraskende god. Jeg er vanligvis skeptisk til vakumpakket røkelaks, men lot meg friste av at denne var delt på langs før røking, sånn at en større flate ble røkt. Dermed ble fisken litt fastere og tørrere, akkurat slik jeg liker det.

Til hovedrett hadde vi Jane Grigsons berømte pastinakksuppe med karri. Utrolig at noe så enkelt som suppe kan smake så godt! Jeg brukte nylaget oksekraft, og den fyldige smaken av kraften sammen med aromaene fra nyblandet karri og den litt søte smaken av pastinakk var fantastisk, rett og slett. :strix:

Desserten var lunken eplekake, en ny oppskrift med krydder i (kanel, muskat og kardemomme). Saftig, god og litt annerledes.

Nå er jeg litt i overkant mett, og lurer rett og slett på om jeg må legge meg på sofaen et lite øyeblikk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig rapport, og så nydelig måltid! :)

Vi har ikke begynt på middagen ennå. Det blir antakelig Asian pork and aubergine hotpot - vi kjøpte mer østerssoppfôret svin i dag, og har dessuten verdens nydeligste økologiske koriander som må brukes opp før det er for sent.

Ha en fin lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg stod nettopp og vurderte nettopp den røkelaksen, (var det loin eller noe sånt?) men endte opp med Kingmikalsalmon som var einerrøkt. Den er enda ikke testet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke begynt på middagen ennå. Det blir antakelig Asian pork and aubergine hotpot - vi kjøpte mer østerssoppfôret svin i dag, og har dessuten verdens nydeligste økologiske koriander som må brukes opp før det er for sent.

Ha en fin lørdagskveld! :)

Det så ut som en nydelig oppskrift, jeg måtte sporenstreks lagre den.

Ha en fin kveld, du også! :vinke:

Jeg stod nettopp og vurderte nettopp den røkelaksen, (var det loin eller noe sånt?) men endte opp med Kingmikalsalmon som var einerrøkt. Den er enda ikke testet ut.
Det er "loin" av laks, ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos HB og BBC Food, hvis jeg ikke misforsto noe som stod på tekst-tv der skal BBC Food legge ned etter november. :grine::grine::grine:

Ta det helt rolig, det blir matprogrammer fra BBC selv om selve kanalen legges ned :troest:

Det som i realiteten skjer er at BBC Prime og BBC Food blir slått sammen og fordelt utover BBC Lifestyle og BBC Entertainment, så selv om det ikke blir bare mat tror jeg det kan bli bra. Jeg kommer i alle fall ikke til å savne programmene om slankefarm i Florida og dets like dersom det blir borte :ler:. Den beste nyheten er kanskje at kanalene blir en del av Grunnpakken til Canal Digital, så da slipper man å betale ekstra for å få dem, og jeg vil tro at de blir tilgjengelige for flere? Mer info for de som er interesserte her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Fakse, jeg tror du akkurat har reddet nattesøvnen min! :ler:

Florida Fatbusters eller hva det nå heter kan de gjerne kutte ut, ja. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da godt jeg kunne bidra :ler:

Nettsidene er vel forresten sterkere knyttet til bladet (og det tror jeg IKKE de kutter), så de forblir nok som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettsidene er vel forresten sterkere knyttet til bladet (og det tror jeg IKKE de kutter), så de forblir nok som de er.
Ja, nettsidene til Good Food, som jeg regner med salsera mente, blir nok som de er. BBC Foods nettsider blir kanskje endret/fjernet, men det er jo ikke noe tap, der er jo lite annet enn programoversikten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spyttkjertlene mine blir hyperaktiv når jeg leser om den pastinakksuppen din. Den høres helt nydelig ut. Du har ikke tilfeldigvis en oppskrift å dele?

Jeg er også blitt helt hekta på kraftkoking, og det er takket være at jeg har lest en del i diverse dagbøker her på KG. Supper har fått en helt annen dimensjon etter at jeg begynte å ha hjemmelaget kraft i dem.

For en lettelse at BBC Food ikke forsvinner helt. Jeg håper bare at matprogrammene i den nye kanalen får tilstrekkelig plass i forhold til alt det andre de skal ha inn der. BBC Food er nesten den største grunnen til at jeg i det hele tatt har kabeltv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også blitt helt hekta på kraftkoking, og det er takket være at jeg har lest en del i diverse dagbøker her på KG. Supper har fått en helt annen dimensjon etter at jeg begynte å ha hjemmelaget kraft i dem.
Jeg elsker å koke kraft, det gir stor uttelling for lite innsats, og er dessuten en utrolig tilfredsstillende aktivitet i seg selv.

Jeg håper bare at matprogrammene i den nye kanalen får tilstrekkelig plass i forhold til alt det andre de skal ha inn der. BBC Food er nesten den største grunnen til at jeg i det hele tatt har kabeltv.
Enig på begge punkter! :jepp: Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi gjort gjesterommet klart til nytt besøk.

En venninne av meg skal være her et par uker i forbindelse med et kurs. Jeg både gleder og gruer meg; gleder meg fordi vi bestandig har det veldig morsomt sammen (stakkars mannen som må høre på oss! :ler:), gruer meg fordi det å være sosial i to uker kommer til å bli litt slitsomt for en asosial sjel som meg. Men stort sett blir det sikkert veldig koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elastica

Oj. To uker er lenge. Det er så lenge at man sikkert har lyst til å være litt for seg selv også, og da blir det ikke noe problem. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøver dere å psyke meg ut, her jeg prøver hardt å overbevise meg selv om at to ukers besøk går heeelt fint?!? :ler:

Ellers har jeg hatt en veldig koselig formiddag, jeg har vært konsulent (særdeles ukvalifisert sådan) ved brudekjoleprøving, etterfulgt av lunsj på kaffebar. :)

Nå bør jeg muligens jobbe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...