Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Zürich lufthavn er da bare en time unna med toget, og hvem vel gidder å henge der i tretten timer på en søndag når man kan dra til Luzern istedet?

Sant! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

*gleder meg til Cornwall*

Reiserapport! :hoppe:

Det er en fryd å lese reisebrevene dine Nilma. :)

Og :) for referat!

Herlig referat, Nilma. Jeg venter spent på resten.
Dere er nå snille, da. :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et måltid! :spise: Jeg skulle veldig gjerne vært på indisk gourmetrestaurant, må jeg si - her hjemme har vi helt gitt opp indisk mat vi ikke lager selv, fordi vi blir så uvel etterpå pga all msg'en eller hva det er. :forvirret: Men det der hørtes jo bare fantastisk ut!
Jeg skulle gitt mye for å ha hatt en indisk restaurant i nabolaget, selv med msg (vel, nesten); det er veldig morsomt å lage indisk mat selv, men av og til vil man bare bli servert. Men Benares var stas! :)

Og :rulle: for mann i stadig sjokk etter urettmessig tilkjent mål.
Det er stort sett mer underholdende å se på ham enn selve kampen.:fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så dumpet jeg også over denne. Særlig den butterbean-mosen synes jeg hørtes lovende ut, med chili, sitron, persille og ansjos. :spise: Og den burde også være god til stekt eller grillet hvit fisk, kanskje?
Jeg kom til å tenke på denne da jeg leste Gordon Ramsay-bilaget som fulgte med Good Food i dag, der det sto en oppskrift på røkt hyse med bønnemos. Det hørtes også vanvittig godt ut, så nå har jeg en enda lengre liste over ting jeg vil prøve i nærmeste fremtid, helst i morgen den dag. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på denne da jeg leste Gordon Ramsay-bilaget som fulgte med Good Food i dag, der det sto en oppskrift på røkt hyse med bønnemos. Det hørtes også vanvittig godt ut, så nå har jeg en enda lengre liste over ting jeg vil prøve i nærmeste fremtid, helst i morgen den dag. :ler:

Jeg prøvde den butter-bean-mosen i dag, og den var virkelig kjempegod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den butter-bean-mosen i dag, og den var virkelig kjempegod!
Det tror jeg så gjerne, jeg må bare få plass til den på menyen en dag - det er så mye jeg har lyst til å lage at det kan bli vanskelig. :ler:

Aiaiai, enda mer lyst på bønnemos! Og det midt på svarte natta! :fnise:
Og så? :filer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg oppdatert her i din bok, så da er det bare 14 igjen før jeg er ajour :ler:.

Levende referat fra første dag i London, er nesten så jeg føler at jeg var med :)

Butterbean-mos har jeg notert (gjett om det er flere som får lam i huset snart, selv om mitt blir slaktet litt sent i sesongen vanligvis). Også må du oppdatere oss på hvordan det går med frøspiringen. Jeg synes spirer er så godt, men kommer aldri så langt at jeg får laget det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppdatert her i din bok, så da er det bare 14 igjen før jeg er ajour :ler:.
Jeg kjenner følelsen. :ler:

Også må du oppdatere oss på hvordan det går med frøspiringen. Jeg synes spirer er så godt, men kommer aldri så langt at jeg får laget det selv...
Spiringen går fint, første porsjon med blandete spirer tror jeg er spiseklar om en dag eller to. Det er så morsomt, man kan nesten se at de vokser. I går kveld la jeg dessuten løkfrø i bløt, sånn at de forhåpentligvis er klare når første porsjon er spist opp; det hadde jo vært fint å få til kontinuerlig spiretilgang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Eurydike

Spiring har virkelig jeg også lyst til å prøve meg på - det er jo bare så godt med spirer! Men nesten umulig å få tak i friske og fine.

Husker Zia hadde en spireøkt også her forleden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nesten umulig å få tak i friske og fine.
Jepp. Det vil si, alfalfaspirene synes jeg gjerne er fine, men bønnespirene ser stort sett stusselige ut. Andre spirer har jeg ikke sett her, så det blir morsomt med noen nye varianter.

Tror det stemmer at Zia spirte noe for en tid siden, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiring har virkelig jeg også lyst til å prøve meg på - det er jo bare så godt med spirer! Men nesten umulig å få tak i friske og fine.

Husker Zia hadde en spireøkt også her forleden?

Jepp. Jeg skal begynne igjen snart. Det er jo dessuten et godt tips til de som klager over at det er så dyrt å spise sunt. Spirer er jo nesten gratis, supersunt, og dessuten både godt og anvendelig. Tre ønsker på én gang! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...