Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4201 Del Skrevet 12. september 2008 Middagen din i dag hørtes også aldeles nydelig ut, Nilma. Kjenner meg for øvrig igjen i det med viner som man glemmer navnet på - vi forsøker å lage liste over de vi liker, og skrive hva vi spiste til, men er ikke helt konsekvente nok i å følge det opp, dessverre. Ellers blir det neppe noen saus, siden jeg ikke har kraftbein av hjort. Kunne selvsagt forsøkt å få tak i oksebein, men jeg kjører heller uten, tror jeg. Med så mange smaker på tallerkenen allerede, er noe annet enn en plain sjysaus uaktuelt, føler jeg. Hadde tenkt å lage pastinakkremen med noe fløteaktig, ja, og rømme eller crème fraîche er en god idé! Så får jeg litt syre der også. Noen ganger har jeg også brukt Tines ferske chèvre i tilsvarende puréer (pastinakk eller persillerot), men det blir muligens litt for mye her. Og så tenker jeg på ovnsbakte økologiske nypotetbåter i tillegg - jeg liker den kombinasjonen av kremet, søtlig rotpuré og sprø potetbåter til stekt kjøtt. Greit med mann som vasker huset mens du drar på polferd, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. september 2008 #4202 Del Skrevet 12. september 2008 Eurydike, jeg synes den middagen din høres skikkelig kjip ut. Sikker på at du ikke vil bytte med tenåringstacoen min i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4203 Del Skrevet 12. september 2008 Eurydike, jeg synes den middagen din høres skikkelig kjip ut. Sikker på at du ikke vil bytte med tenåringstacoen min i stedet? Enda så fristende det hørtes ut, så er jeg temmelig sikker på at jeg ikke vil det, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4204 Del Skrevet 12. september 2008 PS: Men jeg sier ikke nei til et glass rødvin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4205 Del Skrevet 12. september 2008 PPS: (tredje på rad fra meg i Nilmaboken, med skitt la gå): Den (altfor) mye omtalte middagen min går ikke av stabelen før på søndag, Fresi. I dag blir det faktisk pølse og potetstappe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. september 2008 #4206 Del Skrevet 12. september 2008 PPS: (tredje på rad fra meg i Nilmaboken, med skitt la gå): Den (altfor) mye omtalte middagen min går ikke av stabelen før på søndag, Fresi. I dag blir det faktisk pølse og potetstappe! Jeg har visst lest litt for lite grundig, jeg ble helt satt ut av alle lekkerhetene og kjente tarmtottene gå til kollektivt opprør og rope Fuck Fresi. Jeg gleder meg til endelig rapport! Og Nilma: Fantastisk arbiedsfordeling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4207 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har visst lest litt for lite grundig, jeg ble helt satt ut av alle lekkerhetene og kjente tarmtottene gå til kollektivt opprør og rope Fuck Fresi. Jeg gleder meg til endelig rapport! Du skal selvsagt få alt du vil av fremgangsmåter og oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. september 2008 #4208 Del Skrevet 12. september 2008 Du skal selvsagt få alt du vil av fremgangsmåter og oppskrifter. Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4209 Del Skrevet 12. september 2008 Middagen din i dag hørtes også aldeles nydelig ut, Nilma. Jeg må si meg veldig fornøyd! Lammet ble perfekt stekt, de bittesmå halverte gulløyene ble akkurat så sprø og gyldengulbrune som jeg hadde forestilt meg, løken var akkurat passe sursøt og tilsmakt med rosmarin, og ikke minst, pastinakkpuréen med parmesan var knallgod - takk for tips! Dessuten hadde vi sprø fine aspargesbønner fra Bondens marked med ramsløk. Vinen var god til, og nesten enda bedre nå som jeg nipper til et glass i ettertid. Ahh! Ellers blir det neppe noen saus, siden jeg ikke har kraftbein av hjort. Kunne selvsagt forsøkt å få tak i oksebein, men jeg kjører heller uten, tror jeg. Med så mange smaker på tallerkenen allerede, er noe annet enn en plain sjysaus uaktuelt, føler jeg.Nei, og når man har "fuktig" tilbehør som pastinakkpuré til er det nesten ikke nødvendig heller. Hadde tenkt å lage pastinakkremen med noe fløteaktig, ja, og rømme eller crème fraîche er en god idé! Så får jeg litt syre der også. Noen ganger har jeg også brukt Tines ferske chèvre i tilsvarende puréer (pastinakk eller persillerot), men det blir muligens litt for mye her. Og så tenker jeg på ovnsbakte økologiske nypotetbåter i tillegg - jeg liker den kombinasjonen av kremet, søtlig rotpuré og sprø potetbåter til stekt kjøtt.Ja, jeg synes i hvert fall det er godt med noe syrlig til søtlige rotgrønnsaker, og særlig til vilt. Og ja, ovnsbakte poteter og puré - som jo vi hadde i dag - er en strålende kombinasjon. Eurydike, jeg synes den middagen din høres skikkelig kjip ut. Sikker på at du ikke vil bytte med tenåringstacoen min i stedet? Og Nilma: Fantastisk arbiedsfordeling! Ikke sant? Det verste er at jeg tror han var minst like fornøyd som meg, han er fornøyd med å drikke vinen, og vil helst ikke involveres i utplukkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. september 2008 #4210 Del Skrevet 12. september 2008 Det er nesten så en blir sulten igjen, selvom det ligger en diger klump med pannekaker i magen min. *supermisunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4211 Del Skrevet 12. september 2008 Det er nesten så en blir sulten igjen, selvom det ligger en diger klump med pannekaker i magen min.Det er fordi pannekaker ikke er middag. Men når sant skal sies har jeg hatt lyst på pannekaker i flere dager nå, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. september 2008 #4212 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg må si meg veldig fornøyd! Lammet ble perfekt stekt, de bittesmå halverte gulløyene ble akkurat så sprø og gyldengulbrune som jeg hadde forestilt meg, løken var akkurat passe sursøt og tilsmakt med rosmarin, og ikke minst, pastinakkpuréen med parmesan var knallgod - takk for tips! Dessuten hadde vi sprø fine aspargesbønner fra Bondens marked med ramsløk. Vinen var god til, og nesten enda bedre nå som jeg nipper til et glass i ettertid. Ahh! Det hørtes vakkert ut! Og sånne gulløyepoteter får jeg forskrekkelig lyst på. Men når sant skal sies har jeg hatt lyst på pannekaker i flere dager nå, av en eller annen grunn. Jeg har planer om å lage pannekaker med en rest kokosmelk fra i går - mulig det blir dessert i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4213 Del Skrevet 12. september 2008 Det hørtes vakkert ut! Og sånne gulløyepoteter får jeg forskrekkelig lyst på.Det var vakkert! :rødme: (Beklager om jeg tar litt av, jeg er så forskrekkelig fornøyd. ) Gulløye er fantastisk; ikke verdens mest praktiske poteter med tanke på at de har vanvittig mange "øyne", så det er et mareritt om man skal skrelle dem, men de har nydelig farge og utrolig god smak. Jeg har planer om å lage pannekaker med en rest kokosmelk fra i går - mulig det blir dessert i morgen.Cyberpannekakesmitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 12. september 2008 #4214 Del Skrevet 12. september 2008 Cybersmitte er jeg helt for. Dessuten har jeg i samråd med eldstemann laget ukemeny til neste uke. I morgen må vi bruke opp ferdig-pizzadeig, og kyllingvinger fra kjøleskapet. Så er det slutt. Mandag er det på'n igjen med hjemmelaget mat. Og jeg av glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4215 Del Skrevet 13. september 2008 Mandag er det på'n igjen med hjemmelaget mat. Og jeg av glede.Aldri så lite nyfrelst, aner jeg? Her er vi slapper vi av etter spasertur tur-retur byen. Jeg er behagelig sliten, og nå skal vi kose oss med Earl Grey fra F&M og kanelbollebriochedingser (jeg måtte jo prøve ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 13. september 2008 #4216 Del Skrevet 13. september 2008 Enda så corny kanelbollebrioche hørtes ut, fikk jeg skrekkelig lyst på det akkurat nå. Jeg er i kaffeogbolleisolenpåterrassen-modus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. september 2008 #4217 Del Skrevet 13. september 2008 Ikke frist meg, kvinne! De har en nydelig en av slaget i nærheten her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4218 Del Skrevet 13. september 2008 Enda så corny kanelbollebrioche hørtes ut, fikk jeg skrekkelig lyst på det akkurat nå. Jeg er i kaffeogbolleisolenpåterrassen-modus.Definitivt corny, men faktisk ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. september 2008 #4219 Del Skrevet 13. september 2008 Gud, så fantastisk maten hørtes ut, Nilma! Hadde jeg fått servert et sånt måltid, hadde også jeg vasket huset. Eller, jeg vasker jo huset uansett, jeg Jeg var på Oslo Spiseforretning her om dagen. Og det var fantastisk som vanlig, så jeg har da fått litt gourmetmat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. september 2008 Forfatter #4220 Del Skrevet 13. september 2008 Gud, så fantastisk maten hørtes ut, Nilma! Hadde jeg fått servert et sånt måltid, hadde også jeg vasket huset. Eller, jeg vasker jo huset uansett, jeg Tusen takk! Men i grunnen var det jo enkel mat, det var bare mange elementer i den. Mannen er forresten veldig flink til å sette pris på maten jeg lager, så da er det jo ekstra morsomt. Og arbeidsfordelingen er unektelig praktisk. Jeg var på Oslo Spiseforretning her om dagen. Og det var fantastisk som vanlig, så jeg har da fått litt gourmetmat Det er et sted jeg mener å ha hørt bra ting om. Dessverre er jeg sjelden i hovedstaden, så det er et av mange steder jeg har lyst til å prøve en gang jeg er i byen mer enn på gjennomreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå