Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe:

Vi gikk glipp av bryllupsdagboken. :grine:

Det tror jeg vi alle skal være glad for :ler:

Det var et bryllup mot alle KG-regler :

- Bestemt, planlagt og avholdt i løpet av 7 uker

- Ingen dokurver

- Fri bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*føler meg som en gammel dame blant alle nygiftsnuppene*

Mornings, forresten! :vinke:

God morgen!

Hm. Burde jeg gjøre noe sånt, jeg som har femten års bryllupsdag om tre uker?
*venter på tråd* :popcorn:

Det tror jeg vi alle skal være glad for :ler:

Det var et bryllup mot alle KG-regler :

- Bestemt, planlagt og avholdt i løpet av 7 uker

- Ingen dokurver

- Fri bar

Sånne bryllup liker vi! :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner en hangup her, Elastica. Hva med en "fornye-løftene"-seremoni, komplett med kjole, kake og gjester, alt detaljert planlagt og rapportert i egen dagbok?

:engel:

:hoho:

Jeg har allerede vært inne på tanken. :fnise: Vi hadde jo ti års bryllupsdag i år, dessuten har jeg vært så romantisk stemt det siste året, så det hadde passet perfekt. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg hadde store planer om en gåtur i finværet. I stedet falt jeg i koma på sofaen, og nå er solen gått ned, så nå gidder jeg ikke gå ut. :Gjesp:

Tror jeg må ha litt kaffe, og kanskje gå på jakt etter boksen med stjerneaniskaker fra helgen. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes mistenkelig kjent ut, bare med den forskjellen at jeg har vært i koma siden jeg sto opp i morges. :sprettoy:

Kaffe hørtes godt ut (selv om jeg bare har den underlige wannabee-Malabaren :sur:). Og stjerneaniskaker! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes mistenkelig kjent ut, bare med den forskjellen at jeg har vært i koma siden jeg sto opp i morges. :sprettoy:
:fnise:

Kaffe hørtes godt ut (selv om jeg bare har den underlige wannabee-Malabaren :sur:). Og stjerneaniskaker! :sikle:
Wannabe-Malabar høres litt tvilsomt ut. :ler: Jeg tenkte jeg skulle prøve noe nytt sist jeg kjøpte kaffe, så jeg kjøpte en økologisk variant som heter Bourbon Jungle. Slett ikke vond, men alt for lys/lite brent etter min smak. Det blir nok tilbake til den gode gamle neste gang. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tatt i betraktning ville jo ikke bier i kaffen nødvendigvis vært så usannsynlig. :sprettoy:

:blink:

Og jeg som syntes jeg var far out når jeg googlet alien abductions....

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akkurat hatt fantasi til å komme på å google kattebæsjkaffe selv. :fnise: Jeg så et innslag om det på BBC Food for en tid siden, og ble dypt fascinert.

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler i grunnen at jeg trenger pøbelsaras rullatorsmiley nå; ikke bare sover jeg middagshvil, jeg våkner opp med en intens trang til ettermiddagskaffe og "noe attåt". Nå har jeg fått begge deler og er strålende fornøyd. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ha litt kaffe, og kanskje gå på jakt etter boksen med stjerneaniskaker fra helgen. :lur:

Ang. Nilmakakene : Det er for det meste jeg som lager mat til Den Gamle Damen. Stor sett så bærer jeg bort en posjon av det vi har til middag til henne. I helgen fikk hun midda, og desserten med disse kakene. Det var noe av det beste hun hadde smak, og hun spurte om jeg kunne bake en posjon til henne. Slike kommentarer tar jeg alltid som et stort kompliment og det bør du også gjøre, hun har tross alt bakt og spist noe i sitt 95 årige liv, og at hun ber om noe spesifikt hører til sjeldenhetene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. Nilmakakene : Det er for det meste jeg som lager mat til Den Gamle Damen. Stor sett så bærer jeg bort en posjon av det vi har til middag til henne. I helgen fikk hun midda, og desserten med disse kakene. Det var noe av det beste hun hadde smak, og hun spurte om jeg kunne bake en posjon til henne. Slike kommentarer tar jeg alltid som et stort kompliment og det bør du også gjøre, hun har tross alt bakt og spist noe i sitt 95 årige liv, og at hun ber om noe spesifikt hører til sjeldenhetene :)
Så utrolig koselig! :) Det er alltid så kjekt når egne favoritter faller i smak hos andre.

(Nå er det selvfølgelig ikke jeg som har klekket ut oppskriften da, jeg har fått den hos en gammel dame jeg kjenner, så hos oss går disse under navnet "NN-kaker".)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok en restaurantbooking for ferien i orden; jeg fikk akkurat mail herfra. De har en månedlig "Local Food Heroes"-aften, og tilfeldigvis har de septemberutgaven akkurat den dagen vi kommer til Penzance, så det kunne jeg jo ikke motstå. Her er forrige meny, jeg gleder meg til å se hva som er på menyen når vi skal dit. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg blir altså nødt til å huke deg opp på mine innlegg igjen, Nilma. Jeg trenger nemlig inspirasjon fra dere matkunstnerne her inne :)
Hei Sille, så hyggelig å se deg igjen! :hallo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

*venter på tråd* :popcorn:

Hvis ikke en viss arbeidsgiver ordner med lønn til meg snart, så blir det hverken dagbok eller feiring.....

:hjerter: for Nilma og den gamle damen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke en viss arbeidsgiver ordner med lønn til meg snart, så blir det hverken dagbok eller feiring.....
For noen erketreiginger! :klem:

Men å lage dagbok på KG er nå gratis, da. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: for Nilma og den gamle damen! :)

Nå tror jeg vi snart må i gang med dorulldukker og bsar til inntekt for eilans livsopphold.

Vi kan sikkert både pjone og fjone og lokke og lure ellerhvavardetdetheter til inntekt for fomålet :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...