Nilma Skrevet 30. august 2008 Forfatter #3981 Del Skrevet 30. august 2008 I sted fikk jeg MMS med Big Ben fra en venninne som er i London. :rødme: Nå er det på dagen tre uker til jeg er der selv. Jeg synes vi er litt på etterskudd med planleggingen, dvs. de to dagene i London er greie, men detaljene er ikke på plass når det gjelder Cornwalldelen, så nå begynner jeg snart å bli litt stresset her. Sa noen nevrotisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 30. august 2008 #3982 Del Skrevet 30. august 2008 Fest 200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 30. august 2008 #3983 Del Skrevet 30. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3984 Del Skrevet 31. august 2008 Fest 200 Det fikk jeg ikke med meg selv. Hei Elastica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. august 2008 #3985 Del Skrevet 31. august 2008 :juhu: 200 sider, du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 31. august 2008 #3986 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg tenkte jeg skulle slå til med svele-lunsj i dag, men det utgikk på grunn av mangel på kulturmelk. Skikkelig nedtur når man først har fått lyst på sveler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 31. august 2008 Forfatter #3987 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg tenkte jeg skulle slå til med svele-lunsj i dag, men det utgikk på grunn av mangel på kulturmelk. Skikkelig nedtur når man først har fått lyst på sveler! Det kan jeg tro! Og jeg hadde en halv liter kulturmelk som hadde stått i kjøleskapet en stund, så jeg måtte bare steke sveler til frokost i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3988 Del Skrevet 1. september 2008 Vondt i et øre og vondt i mandlene. Jeg har hverken tid eller lyst til å bli syk, så jeg håper bare er falsk alarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 1. september 2008 #3989 Del Skrevet 1. september 2008 Vondt i et øre og vondt i mandlene. Jeg har hverken tid eller lyst til å bli syk, så jeg håper bare er falsk alarm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 1. september 2008 #3990 Del Skrevet 1. september 2008 Vondt i et øre og vondt i mandlene. Jeg har hverken tid eller lyst til å bli syk, så jeg håper bare er falsk alarm. <----- Urtete med honning. Det hjelper mot det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. september 2008 #3991 Del Skrevet 1. september 2008 Huff, god bedring! Jeg har forresten stoppet mang en begynnende ørebetennelse med nesespray, så om du ikke har prøvd det allerede anbefales det på det varmeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 1. september 2008 #3992 Del Skrevet 1. september 2008 God bedring, Nilma! De første høstforkjølelsene er på vei nå, dessverre. Kombiner nesespraytipset til Fakse med en reseptfri allergitablett, de virker slimhinneavsvellende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3993 Del Skrevet 1. september 2008 *noterer lure tips* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 1. september 2008 Forfatter #3994 Del Skrevet 1. september 2008 Det eneste jeg har hatt mulighet til å prøve så langt er nesespraytipset, og jeg er faktisk bedre i øret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. september 2008 #3995 Del Skrevet 1. september 2008 Så bra Det hjelper godt å åpne opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3996 Del Skrevet 2. september 2008 I dag tror jeg nesten at jeg må lage dessert. Jeg kjøpte flotte, norske epler i går, og det minnet meg på noe jeg hadde dilla på i fjor: Epleskiver stekt i ovn med litt honning, chèvre og pinjekjerner. Dessuten har jeg planlagt en litt ekstra god middag, breiflabb med "kompott" av løk, rosiner og chorizo (om jeg får tak i ingrediensene, vel og merke), så da er det jo ekstra hyggelig med dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. september 2008 #3997 Del Skrevet 2. september 2008 For et spennende fisketilbehør! Jeg har planlagt pæredessert til fredag. Ellers har jeg dilla på ovnsbakte plommer for tiden - det er ualminnelig godt og enkelt! Jf Mary Cadogan-oppskrift i forrige Good Food, tror jeg det var. Kan varieres i det uendelige mht hele krydder og fluider. Den eplesaken prøvde jeg også i fjor, og det kan så absolutt gjentas! Kanskje med et glass JP til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. september 2008 Forfatter #3998 Del Skrevet 2. september 2008 For et spennende fisketilbehør! Jeg har ikke laget det selv før, men jeg spiste noe liknende på restaurant i ferien, og tenkte at jeg skulle gjenskape det hjemme. Håper bare butikken har fått inn favorittchorizoen, for jeg synes den "ferske" typen er bedre enn den som er helt tørr. Jeg har planlagt pæredessert til fredag. Ellers har jeg dilla på ovnsbakte plommer for tiden - det er ualminnelig godt og enkelt! Jf Mary Cadogan-oppskrift i forrige Good Food, tror jeg det var. Kan varieres i det uendelige mht hele krydder og fluider. Det høres godt ut, jeg må sjekke oppskriften. Den eplesaken prøvde jeg også i fjor, og det kan så absolutt gjentas! Kanskje med et glass JP til?Jeg tror ikke jeg har smakt JP på over et år. Jeg kommer meg jo aldri til å bestille. Men jeg fikk anbefalt en vin fra Østerrike i fjor, og den var også veldig god; jeg husker ikke hva den heter, men jeg tror jeg kjenner igjen flasken. Dessuten synes jeg denne høres spennende ut, og praktisk med halvflaske. Har du/noen forresten noe forslag til vinfølge til dagens middag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. september 2008 #3999 Del Skrevet 2. september 2008 Har du/noen forresten noe forslag til vinfølge til dagens middag? Gentil Hugel? Idé avfødt av det jeg har lært av Zia - hun kan jo si i fra om hun er enig/uenig. Ellers noterer jeg dessertvinen! Hva slags chèvre pleier forresten du å bruke til den desserten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 2. september 2008 Forfatter #4000 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg bruker som regel den vanlige chèvren fra Tine. Jeg dro på et annet pol enn jeg egentlig hadde tenkt, og der hadde de ikke den sørafrikanske vinen. I stedet fikk jeg anbefalt denne til desserten og denne til hovedretten. Jeg må innrømme at jeg ble litt skeptisk da jeg så sukkerinnholdet i sistnevnte nå etter at jeg kom hjem, men damen på polet mente den burde passe perfekt pga. sødmen fra rosinene og krydderet fra chorizoen. Dessuten har jeg aldri hørt om chilensk dessertvin, så jeg er litt skeptisk der også, men til den prisen er det kanskje verdt forsøket. De har nemlig ikke bare sluttet med JP, men med den østerrikske erstatningen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå