Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Da treningen tok sommerferie lovte jeg meg selv at jeg skulle bli mye flinkere til å svømme regelmessig. Yeah, right. Sist jeg var på svømming var vel i begynnelsen av juni. :sjenert:

Men i dag skal jeg svømme! Og jeg skjønner bare ikke at jeg er så treig, svømming er jo - i motsetning til annen trening - morsomt. :klø:

Svømme er morsomt, det å komme seg ut døra er ikke morsomt ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært utsatt for aggressive gamle damer på handletur? :fnise:

Aggressive var de ikke, men de så seg aldri for. I kombinasjon med sommer, sandaler og skjørt var det ikke så bra. :ler:

Da treningen tok sommerferie lovte jeg meg selv at jeg skulle bli mye flinkere til å svømme regelmessig. Yeah, right. Sist jeg var på svømming var vel i begynnelsen av juni. :sjenert:

Men i dag skal jeg svømme! Og jeg skjønner bare ikke at jeg er så treig, svømming er jo - i motsetning til annen trening - morsomt. :klø:

Dette høres kjent ut. Jeg håper det ble hyggelig når du først kom i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her man må søke tilflukt dersom man vil unngå håndarbeidsdiskusjoner? :fnise:

Stalket deg! Hva foretrekker dere, strikkepinner i metall eller bambus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømme er morsomt, det å komme seg ut døra er ikke morsomt ;).
:ler: Nei, det er jo akkurat det som er problemet. Jeg har funnet ut at det beste er å dra rett fra jobb, da er det ikke så folksomt i bassenget heller.

Dette høres kjent ut. Jeg håper det ble hyggelig når du først kom i gang. :)
Det var veldig deilig! Man blir så behagelig sliten, hvis det er noe som heter det, av svømming. :)

Er det her man må søke tilflukt dersom man vil unngå håndarbeidsdiskusjoner? :fnise:
Det skal være ganske trygt, ja. :Hehe: *ignorerer eilan*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lagde jeg pasta med diverse ingredienser som var "til overs" i kjøleskapet, og det ble forbløffende godt, så jeg tror jeg må skrive det ned. Vårløk surret i litt smør, spinat, mascarpone, en anelse muskat og litt av kokevannet fra pastaen for å tynne sausen litt. Enkelt og godt. :)

(Egentlig hjelper det neppe å skrive det ned, for jeg tviler på at jeg kommer til å huske å lete etter oppskriften. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Tydeligvis. Snakk om å være jaget fra sitt eget hjem. Snart forsvinner eilan på ignoreringsfunksjonen. :godmodig fnising:

Siden du er inne på gårsdagens middag, Nilma, så benytter jeg anledningen til å rapportere om et nydelig måltid på den nye italienske restauranten i byen. Jeg spiste en utrolig god risotto og herr Parr hadde skikkelig italiensk pizza.

Kanskje jeg burde foreslå noen italienske musserende på menyen? *bedreviter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er inne på gårsdagens middag, Nilma, så benytter jeg anledningen til å rapportere om et nydelig måltid på den nye italienske restauranten i byen. Jeg spiste en utrolig god risotto og herr Parr hadde skikkelig italiensk pizza.

Kanskje jeg burde foreslå noen italienske musserende på menyen? *bedreviter*

Det høres nydelig ut, en god risotto er noe av det beste jeg kan tenke meg. Dessverre har vi ikke noe sånt som en italiensk restaurant her i byen. :sur:

Jeg synes absolutt du bør utvide folkeopplysningsprosjektet ditt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er det ikke lov med håndarbeidsdiskusjoner? Jeg trodde det var her gæmlisungdommen samlet seg, jeg.

*gumler kamfer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Rosalind.

Det at man innimellom henfaller til litt hekling, strikking, søm og pjoning ( og trillebagtrilling) betyr ikke at man er gammel og utrendy. Bare at man er veldig allsidig. Litt renessansekvinneaktige. :Hehe:

Edit: At man aldri kan lære seg å lese korrektur - eller å skrive riktig første gang. :sur:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså: Kamfer, portvin, trillebag og Uma-sko er jeg helt for, grensen min går ved håndarbeid.

For øvrig leste jeg kjoning, ikke pjoning, første gangen jeg så uttrykket, og tenkte i helt andre baner enn håndarbeid - særlig siden det var eilan som brakte det på bane. :fnise:

Når jeg tenker meg om er kanskje det et veldig lokalt uttrykk, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Kamfer, portvin, trillebag og Uma-sko er jeg helt for, grensen min går ved håndarbeid.

Enda godt de ikke har fjernet fnise-smileyen. :fnise:

@ Pøbelsara: Fresi og jeg har funnet et egnet navn for dette; retroavantgardistisk! Hun faller imidlertid inn under label'en på annet grunnlag enn meg (les: anarkistisk ebba grön-nostalgi), men jeg er glad for av og til å kunne smykke meg med et noe mer fiffig begrep enn gamlisungdom.

Endret av Rosalind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vikke ha skylda for pjoning. Jeg nevnte bare gimping og hakking, og det helt ironisk distansert. Det er Pøbelsara som har pjonet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vikke ha skylda for pjoning. Jeg nevnte bare gimping og hakking, og det helt ironisk distansert. Det er Pøbelsara som har pjonet.
Unnskyld da. :sjenert: Men er det rart jeg tenkte på deg, med de assosiasjonene jeg fikk? :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...