Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fakse, jeg har prøvd forskjellige oppskrifter, men ikke funnet den perfekte enda, så nå står eilans for tur. ;)

Takk for oppskrift! :blomst:

(Jeg synes forresten det kan være godt med litt rosiner/korinter i.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, det skal testes :)

Passer det med scones til Formel 1 på søndag tro? :ler:

Jeg har servert det til fotballkamp lørdags ettermiddag et par ganger, så det går sikkert fint. Skikkelig machosnacks, som jeg sier til mannen. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt bord på Benares. :juhu: :juhu: :juhu:

*glede seg noe sinnsykt*

De hadde forresten et veldig fiffig bookingsystem; jeg fikk SMS med bekreftelse etter to minutter.

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Nå har jeg bestilt bord på Benares. :juhu: :juhu: :juhu:

*glede seg noe sinnsykt*

De hadde forresten et veldig fiffig bookingsystem; jeg fikk SMS med bekreftelse etter to minutter.

Det opplevde jeg også med en restaurantbestilling i sommer, samt at man kunne se på forhånd hvilke datoer og klokkeslett som var ledige (dvs når man prøvde å booke på et tidspunkt restauranten var fullbooket, fikk man automatisk beskjed om det). Veldig praktisk! Helt til den dagen programmet svikter, selvsagt. :fnise:

Restauranten så fantastisk ut! :tommelsmil: Det er gøy å planlegge tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det opplevde jeg også med en restaurantbestilling i sommer, samt at man kunne se på forhånd hvilke datoer og klokkeslett som var ledige (dvs når man prøvde å booke på et tidspunkt restauranten var fullbooket, fikk man automatisk beskjed om det). Veldig praktisk! Helt til den dagen programmet svikter, selvsagt. :fnise:

Restauranten så fantastisk ut! :tommelsmil: Det er gøy å planlegge tur.

Sånn som akkurat nå, når jeg ikke kommer inn på hjemmesiden? :fnise:

Var flere av restaurantene som hadde den typen booking da vi var i London i vår. Veldig praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget akkurat at jeg har gjort noe dumt; det viser seg at "grazing menu", som vi hadde tenkt å prøve, bare er tilgjengelig til 21.30, men jeg har bestilt bord til 22.00 (har mye vi skal rekke den dagen). :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg oppdaget akkurat at jeg har gjort noe dumt; det viser seg at "grazing menu", som vi hadde tenkt å prøve, bare er tilgjengelig til 21.30, men jeg har bestilt bord til 22.00 (har mye vi skal rekke den dagen). :tristbla:

Kan du ikke endre tidspunktet, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke endre tidspunktet, da?
Kunne sikkert sendt en mail, men frykter det blir mye mikkmakk, så jeg vet ikke om jeg gidder. Jeg finner sikker noe godt på a'la carte-menyen også. ;)

Edit: Og som sagt har vi mye vi skal rekke den dagen, så jeg tror det blir litt stress med et tidligere tidspunkt.

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Kunne sikkert sendt en mail, men frykter det blir mye mikkmakk, så jeg vet ikke om jeg gidder. Jeg finner sikker noe godt på a'la carte-menyen også. ;)

Edit: Og som sagt har vi mye vi skal rekke den dagen, så jeg tror det blir litt stress med et tidligere tidspunkt.

Du får spare den andre menyen til neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Vi hadde nesten samme middag i går. Jeg hadde glemt å legge i bløt kikerter, så menyen ble endret til rødbeter og halloumi. Etter svelesnakket de siste dagene ble jeg også fristet til å lage sveler til dessert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spare den andre menyen til neste gang. :)
Det blir jeg jo pent nødt til. :lur:

:ler: Vi hadde nesten samme middag i går. Jeg hadde glemt å legge i bløt kikerter, så menyen ble endret til rødbeter og halloumi. Etter svelesnakket de siste dagene ble jeg også fristet til å lage sveler til dessert.
Jeg synes rødbeter og halloumi er en fantastisk kombinasjon.

Nå står ingrediensene til røkelaksrisotto på klare på benken, vinen til kjøling og mannen er på tur til en kamerat. Alt klart til jentekveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin kveld i går; god mat (om jeg må få si det selv ;)), god vin og masse skravling. :)

Nå har jeg vært ute og gått en lang tur med mannen, og skal snart begynne forberedelsene til kveldens middag. Jeg skal lage cassoulet for første gang, med toulosepølser og andeconfit medbrakt fra Frankrike. Denne vinen til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassoulet. :hjerter: Vi har aldri laget en autentisk versjon hjemme, siden vi aldri har hatt Toulouse-pølser. Men vi har jukset litt med andre typer pølser, og det er utrolig godt uansett. Men det er enda bedre med autentiske ingredienser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cassouleten ble veldig god. :) Bønnene fikk utrolig god smak av andefettet, baconet, de andre ingrediensen og den lange kokeprosessen, toulosepølsene var nydelige og andeconfit er jo fantastisk. Neste gang tror jeg at jeg skjærer baconet i litt større biter, for det ble litt ihjelkokt. Bønnene kunne jeg derimot ønsket at hadde kokt litt mer i stykker for å jevne sausen litt mer, men det er i grunnen en bagatell. Det ble en stor porsjon, så restene blir middag i dag. Jeg innbiller meg at dette er sånn mat som blir enda bedre med oppvarming, så jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassouleten ble veldig god. :) Bønnene fikk utrolig god smak av andefettet, baconet, de andre ingrediensen og den lange kokeprosessen, toulosepølsene var nydelige og andeconfit er jo fantastisk. Neste gang tror jeg at jeg skjærer baconet i litt større biter, for det ble litt ihjelkokt. Bønnene kunne jeg derimot ønsket at hadde kokt litt mer i stykker for å jevne sausen litt mer, men det er i grunnen en bagatell. Det ble en stor porsjon, så restene blir middag i dag. Jeg innbiller meg at dette er sånn mat som blir enda bedre med oppvarming, så jeg gleder meg.

Det er jeg helt sikker på. Jfr. lapskaus, bacalao osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig deilig å komme hjem fra trening og bruke nøyaktig fem minutter på å lage middag. ;) Og cassouleten smakte minst like godt oppvarmet.

Treningen var forresten den første etter sommerferien, så det kan bli en interessant øvelse å komme seg opp av sengen i morgen tidlig. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...