Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har sørget for å bli uløselig knyttet til en håret motorsyklistkokk. :tommelsmil:

:fnise:

Toppetitopp, Siden jeg ikke ser TV, hvor pleier disse hårete motorsykkelbakene å holde hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Jeg glemte en r i mitt forrige innlegg, men det gjorde det jo desto morsommere, så det kan få stå.
Jeg skulle akkurat til å spørre om det var tilsiktet. :rulle:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle akkurat til å spørre om det var tilsiktet. :rulle:

På ingen måte, selv om jeg dumpet over et nett-TV-innslag her forleden, jeg nevner ikke hvor jeg fikk linken fra.

:barnslig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Toppetitopp, Siden jeg ikke ser TV, hvor pleier disse hårete motorsykkelbakene å holde hus?

:tommelsmil:

Inni de svette motorsykkelskinndressene, vel. Stort sett. :lur:

På ingen måte, selv om jeg dumpet over et nett-TV-innslag her forleden, jeg nevner ikke hvor jeg fikk linken fra.

:barnslig:

Nei, hvor kan det ha vært fra tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
:overrasket: *uønskede bilder på netthinna*

Som man roper i skogen etcetera. :filer:

(nå var det riktignok Fresis Freudian slip som utløste det hele da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Nilma! Jeg som trodde jeg hadde din fulle støtte her!

:grine:

Du hadde det, helt til du nevnte svette skinndresser. Et sted går grensen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Du hadde det, helt til du nevnte svette skinndresser. Et sted går grensen.

Ikke helt til, faktisk:

Hvis det er noen trøst, så skjønner jeg deg. :kose:

Litt.

Men jeg skal uansett gi meg nå. Æresord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøye meg, kan det virkelig være helg igjen? Er det ikke bare ca. 10 minutter siden jeg satt her og gjespet mandags morgen? :klø: Denne uka har da gått helt usedvanlig fort.

I kveld skal mannen til en kamerat, og jeg får besøk av en venninne, rosénovisen jeg har nevnt tidligere. I dag har vi planer om å fortsette "opplæringen" med Il mimo og Langmann Schilcher Klassik. :lur:

Resten av helgen blir det sløving på høyt nivå; jeg venter pakke fra Haugen Bok, og håper den innfinner seg. :lese: Ikke at bokhyllene mine er direkte tomme, jeg har en tendens til å kjøpe fortere enn jeg leser, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den nye til Kurt Aust, Kaos og øyeblikkets renhet (tror jeg), og Prost Gotvins geometri av Gert Nygårdshaug. Jeg ser nemlig at det snart kommer en frittstående oppfølger til Prost Gotvin, og da må jeg jo få lest den først. Jeg har hatt lyst til det lenge, men den har først nylig kommet ut i ny utgave i hardback. *liker ikke paperback* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos scones, jeg ble så glad da jeg oppdaget at det nye bakeriutsalget hadde scones, så jeg kjøpte et par stykker til helgen. Lagde te og skulle virkelig kose oss, og så oppdager vi at det er nøtter i sconesen. :forvirret: Ikke at det smakte så fælt, men jeg ville jo ha engelske scones. :sur:

Du har ikke tilfeldigvis en god oppskrift på skikkelige engelske scones da? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var ikke meg du spurte, Fakse, men jeg deler gjerne min oppskrift: :sjenert: Hvor engelske de kan sier å være, vet jeg ikke. Det er jo tilbehøret (krem og syltetøy) som får fram de engelske vibbene hos meg, men jeg bruker stort sett smør og ost, da. Men disse er i alle fall uendelig mye bedre enn de (ofte oversøtede) sconesene som bakerne selger.

350 gram hvetemel

3 teskjer bakepulver

1/2 teskje salt

2 teskjer sukker

50 gram smør

2 1/2 desiliter melk (her kan du også bruke kulturmelk, da tar jeg gjerne i en teskje natron også)

(Liker du søte scones holder 2 ss sukkker lenge)

Bland mel, bakepulver og salt, Smulde smøret i blandingen. Ha i melk, deigen skal være ganske klissete og såvidt kjevlbar. Ha mel på bakebordet og kjevl deigen lett utover (noen liker best å klappe den), ikke for tynn (gjerne 2 - 3 cm) og stikk ut runde kaker. Stekes midt i ovnen på 250 grader i 8-10 minutter (følg med).

Deigen kan ellers varieres med f.eks. havregryn og/eller litt sammalt mel.

Endret av eilan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...