Gjest Zia Skrevet 16. august 2008 #3721 Skrevet 16. august 2008 små pattypan (vet ikke hva de heter på norsk) Sånne har jeg aldri sett her. De ser så morsomme ut! Resten av fangsten var forresten også ganske så fantastisk!
Gjest Eurydike Skrevet 16. august 2008 #3722 Skrevet 16. august 2008 Jaså, dårlig med dugnadsånden, Nilma? Til nextlifes lammefilet vil jeg benytte anledningen til å (til kjedsommelighet?) reklamere for en av mine gjengangere, nemlig tomater delt i to, gjerne med timanoljen du nevner, samt salt, pepper og et lite melisdryss, i ovnen ved 125 g i 3 timer. Jeg har tenkt å lage det selv til kalvefilet i morgen, eller saltimbocca, jeg har nemlig masser av parmaskinke og frisk salvie også. Men med den supereffektive stekeovnen jeg sliter med om dagen, svir jo alt seg ved 125 g. Så jeg bør kanskje forsøke tomater i kald ovn i noen timers tid?
Gjest Eurydike Skrevet 16. august 2008 #3723 Skrevet 16. august 2008 Ang. gule pattypan-squash så har jeg forresten fått økologiske noen ganger. Fikk en røys med mange rare squasher ved en levering i fjor, som jeg grillet og laget en morsom ratatouille av.
Nilma Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3724 Skrevet 16. august 2008 Sånne har jeg aldri sett her. De ser så morsomme ut!Ja! Jeg må finne noe spennende å lage med dem. Jaså, dårlig med dugnadsånden, Nilma? Jeg er gjerne med på dugnad, men det er vel ikke for mye forlangt å få vite NÅR?!? Og fortrinnsvis ikke på en lørdag. Jeg er litt blidere nå, forresten. Veldig spent på resultatet av tomater i kald ovn.
Nilma Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3725 Skrevet 16. august 2008 Jeg sitter og ser på Grumpy Old Women på BBC. Fantastisk serie!
Gjest Eurydike Skrevet 16. august 2008 #3726 Skrevet 16. august 2008 Veldig spent på resultatet av tomater i kald ovn. Det er ikke før i morgen. I dag ble det snobbete lakseburgere. Uten ketchup - med boksøl. Litt balanse må man ha.
Gjest nextlife Skrevet 16. august 2008 #3727 Skrevet 16. august 2008 Jaså, dårlig med dugnadsånden, Nilma? Til nextlifes lammefilet vil jeg benytte anledningen til å (til kjedsommelighet?) reklamere for en av mine gjengangere, nemlig tomater delt i to, gjerne med timanoljen du nevner, samt salt, pepper og et lite melisdryss, i ovnen ved 125 g i 3 timer. Det ble noe liknende, klasetomater delt i to, bakt over lang tid i lag med lammefilèten på knappe 70 grader. Tomaten fikk følge av timianolje og pepper (Lillemors diett fordrer et svært måtehold av salt, men til gjengjeld masse proteiner). Det ble fløtegratinerte poteter med masse gressløk, en saus av sjyen som vi smate til med fløte, rips og rødvin, de nevnte sauterte rosenkålene og smørdampet mais. Vi inviterte en av mine veninner, som er gressenke denne helgen. Vi har sittet ved middagsbordet siden kl 19, og har nå just gått fra. En koselig stund
Nilma Skrevet 17. august 2008 Forfatter #3728 Skrevet 17. august 2008 Få ting er bedre enn lange, koselige middager. Her dufter det av kjøtt som kokes til lapskaus. Dessuten har jeg fått kontroll på en oppgave jeg har påtatt meg i et øyeblikks overmot.
Gjest Eurydike Skrevet 17. august 2008 #3730 Skrevet 17. august 2008 Her dufter det av kjøtt som kokes til lapskaus. Dessuten har jeg fått kontroll på en oppgave jeg har påtatt meg i et øyeblikks overmot. Så flink du er! Jeg er også litt fornøyd med meg selv akkurat nå, har jobbet i to timer og gjort meg ferdig med en sak til morgendagen, sånn at jeg kan nyte solen og resten av dagen når min gressenkehelg etterhvert tar slutt.
Nilma Skrevet 17. august 2008 Forfatter #3731 Skrevet 17. august 2008 Så flink du er! Jeg er også litt fornøyd med meg selv akkurat nå, har jobbet i to timer og gjort meg ferdig med en sak til morgendagen, sånn at jeg kan nyte solen og resten av dagen når min gressenkehelg etterhvert tar slutt.Flink du også! Slutt på Si-surfingen på YouTube nå, altså? Jeg kan for øvrig rapportere at mitt første forsøk på lapskaus ble vellykket. *mett* Når mettheten gir seg litt har jeg tenkt å gjøre meg populær hos sunnmøringen i huset og servere sveler.
Toro Skrevet 17. august 2008 #3732 Skrevet 17. august 2008 Lapskaus lager jeg ofte, det er faktisk eneste måten jeg får ungene til å spise grønnsaker.
Nilma Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3733 Skrevet 18. august 2008 Frisk og opplagt og klar for ny uke. Nåja. :kaffe:
Gjest Eurydike Skrevet 18. august 2008 #3735 Skrevet 18. august 2008 God morgen () til en positiv energibunt! Jeg er på jobb, og spiser "frokost", mens jeg er på KG. Slutt på Si-surfingen på YouTube nå, altså? Litt til og fra.
Nilma Skrevet 18. august 2008 Forfatter #3736 Skrevet 18. august 2008 God morgen () til en positiv energibunt! To ord som svært sjelden brukes for å beskrive meg. Jeg er på jobb, og spiser "frokost", mens jeg er på KG. Jaja, å "være på jobb" og "å jobbe" er jo som kjent to vidt forskjellige ting. Ikke at jeg vet noe om det, altså. Angående Si, jeg ler fremdeles når jeg tenker på det klippet der har skulle illustrere ymse stykningsdeler. Helt ubetalelig!
Gjest Eurydike Skrevet 18. august 2008 #3737 Skrevet 18. august 2008 Angående Si, jeg ler fremdeles når jeg tenker på det klippet der har skulle illustrere ymse stykningsdeler. Helt ubetalelig! Det er godt at noen forstår meg. Han var jo såpass behåret over det hele at han godt kunne passere som "beast". Slutten på klippet er også ganske festlig.
Gjest Eurydike Skrevet 18. august 2008 #3739 Skrevet 18. august 2008 Du finner lenken i tirsdagsfylleboken. Jeg våger ikke finne den fram fra YouTube her på jobb pga lyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå