Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Gjest Eurydike

Absolutt god idé med Tio Pepe-smaking! :sikle:

Vi kjøpte vår på taxfree nesten ene og alene fordi den var så latterlig billig - 80 kr eller deromkring? :overrasket: Jeg hadde ikke drukket det på mange år, og det var et hyggelig gjensyn. Det er virkelig en nydelig sherry, både til apéritif, tapas og forrett som feks suppe! :tommelsmil:

Men siden sist har jeg lært at tørr sherry nærmest skal behandles som hvitvin mht oppbevaring, selv om jo korken signaliserer noe annet. Vi har pumpet vår etter åpning (selv med gjester er det noe vanskelig å sette til livs en liter), og etter en uke er den i hvertfall like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tio Pepe er snadder! Men som du sier er det jo ikke noe man drikker i store mengder, så jeg bestilte noen halvflasker på polet for en tid siden. Meget praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en luring!

En liter blir i meste laget, må jeg innrømme. :ler:

:Hehe:

PS: 7 brukere igjen. :klø:
Gamle damer som har oppdaget sherrydiskusjonen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Gamle damer som har oppdaget sherrydiskusjonen?

:rope: Det er ikke Bristol cream vi snakker om!

Jeg har siden sist fortært hovedretten, og fått en idé: Hva om jeg koker/posjerer litt for lite modne plommer i litt tokajer, med litt demerara? Og så har ved siden av sjokolademousse/nøttekakestykket mitt? :lur:

*definitivt alene hjemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rope: Det er ikke Bristol cream vi snakker om!
Jeg tror du skremte dem bort. :fnise:

Jeg har siden sist fortært hovedretten, og fått en idé: Hva om jeg koker/posjerer litt for lite modne plommer i litt tokajer, med litt demerara? Og så har ved siden av sjokolademousse/nøttekakestykket mitt? :lur:
Høres ikke noe vondt ut! Ble det godt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: 7 brukere igjen. :klø:

En av oss blir stalket. Men hvem? Jeg tror bestemt ikke at det er meg, for jeg har vært fraværende under aller rekordtidspunktene.

Jeg hadde i litt presset appelsin også. Det ble ikke vondt. :lur:

Jeg bruker kanelstang. Slurp. Men har ikke prøvd i kombinasjon med sjokkis. Det må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

I min del av verden er plommene lang fra moden ennå, men det tegner å bli rekordhøsting i år :) Den forrige rekorden var for 2 år siden, da var det mellom 35 og 40 kg, er spent på hvor mye det blir i år. Desverre er det ikke vårt, men svigerforeldrene sitt plommetre, men de deler broderlig (og vel så det) med oss, skjønt etter at svigerfar fikk smake min plommelikør (vel, smake var å underdrive :ler:) vil han kanskje ha en større andel av plommene sine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
:grine:

Og så jeg som er tvers igjennom uspennende!

Jeg skjønner ikke hvor du har det fra? Jeg tror det er Vibeke Løkkeberg-looken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...