Gå til innhold

Nevrotiske notater

Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
:hoppe: 25!!!!!!!!!!!!!

- men hvor er vertinnen? *kanskje hun lager kaffe og kake til selskapet

Jeg tror hun prøver sarien til Eurydike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja den kom fra hjertet! :frustrert:

Ehem. Sånn egentlig, jeg er ganske empatisk anlagt. Men dette ble bare for morsomt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 brukere! :sjokk:

Kan man ikke løsrive seg fra KG én kveld, uten at dere fyller boken min med all slags berme? :nei: Hrmf!

Men når det er sagt, det er et par kvelder tidligere jeg har merket usedvanlig mange lesere her (men ikke enormt). :klø: Var det ikke noen andre som også hadde masseinvasjon en kveld? Fresi, kanskje?

Snåle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det snart er helg; jeg leser til stadighet "Her er høstens hjemmetrønder" på artikkeloversikten. :sprettoy:

Eller helg og helg, i morgen skal det være minidugnad i borettslaget. Alle i samme svalgang skal vaske (og evt. olje) den nevnte svalgangen. Helt greit det, altså, men hvorfor i h...... skal det gjøres på en lørdag?!? Ikke har de avtalt et tidspunkt heller, "noen" bare ringer på når de får ånden over seg. Teite mannen sa at det var helt greit for oss. Vel, han får bare vaske, jeg skal på Bondens Marked. :sjarmor:

Edit: Altså, det er ikke bare snakk om å vaske gulvet, det ville jo ikke vært så ille, men også vegger, dører og vinduer, for det er blitt så utrolig grisete etter at de i etasjen over har vasket. Ikke noe jeg har lyst til å bruke lørdagen til. :sur:

Endret av Nilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller helg og helg, i morgen skal det være minidugnad i borettslaget. Alle i samme svalgang skal vaske (og evt. olje) den nevnte svalgangen. Helt greit det, altså, men hvorfor i h...... skal det gjøres på en lørdag?!? Ikke har de avtalt et tidspunkt heller, "noen" bare ringer på når de får ånden over seg. Teite mannen sa at det var helt greit for oss. Vel, han får bare vaske, jeg skal på Bondens Marked. :sjarmor:

Edit: Altså, det er ikke bare snakk om å vaske gulvet, det ville jo ikke vært så ille, men også vegger, dører og vinduer, for det er blitt så utrolig grisete etter at de i etasjen over har vasket. Ikke noe jeg har lyst til å bruke lørdagen til. :sur:

:fnise:

Gjør som en kompis av meg gjorde da styret besluttet å avholde dugnad lørdag formiddag. Han er ikke særlig sosial av seg, og dessuten altfor glad i whiskey på fredager. Dermed gjorde han unna masse dugnadsarbeid dagen før, for så å henge opp en lapp til de ansvarlige med liste over hva han hadde gjort og ønske om en fin helg. Det ble godt mottatt. :tommelsmil:

Her i gården har vi verken styre, vel eller borettslag, så jeg vet ikke hvem som tar seg av denslags. Men jeg vet at Hilde Hummelvold har vært her, og at det ser ganske pent ut overalt. Dessuten hadde jeg vaskeglad mor på besøk i forrige uke, og hun endte opp med å vaske både trapper og ganger - uoppfordret - lørdag kveld. Jeg lurer på om jeg kan ha et slikt gen liggende latent i meg et sted. :sjenert:

Endret av Rosalind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Gjør som en kompis av meg gjorde da styret besluttet å avholde dugnad lørdag formiddag. Han er ikke særlig sosial av seg, og dessuten altfor glad i whiskey på fredager. Dermed gjorde han unna masse dugnadsarbeid dagen før, for så å henge opp en lapp til de ansvarlige med liste over hva han hadde gjort og ønske om en fin helg. Det ble godt mottatt. :tommelsmil:

Genialt! :fnise: Før har denne vaske-og-olje-greia blitt gjort sånn at hver leilighet har tatt "sin" del av svalgangen. Det har passet meg utmerket, og vi har kunnet gjøre det når det passet oss. Men, neida, nå skal vi plutselig være sosiale her. :sprettoy:

Her i gården har vi verken styre, vel eller borettslag, så jeg vet ikke hvem som tar seg av denslags. Men jeg vet at Hilde Hummelvold har vært her, og at det ser ganske pent ut overalt. Dessuten hadde jeg vaskeglad mor på besøk i forrige uke, og hun endte opp med å vaske både trapper og ganger - uoppfordret - lørdag kveld. Jeg lurer på om jeg kan ha et slikt gen liggende latent i meg et sted. :sjenert:
Det må jo være forklaringen. :ler:

Mitt vaskegen er for øvrig også veldig latent, så i går vurderte jeg følgende innlegg i "I gamle dager"-tråden: Akkurat nå støvsuger min mann, mens jeg drikker øl. Er jeg en dårlig kone? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Mitt vaskegen er for øvrig også veldig latent, så i går vurderte jeg følgende innlegg i "I gamle dager"-tråden: Akkurat nå støvsuger min mann, mens jeg drikker øl. Er jeg en dårlig kone? :sjarmor:

Har dere vurdert fravær av gen?

Forresten tror jeg du måtte ha supplert med følgende spørsmål: Er min mann en dårlig mann? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vurdert fravær av gen?

Det ligger fortsatt inne til vurdering. :sjarmor:

Imens lar jeg vaskemaskinen ta seg av tøyet, mens sambo er på jobb. Hvitvinen hans er lagt til kjøling, og jeg er fremdeles uvasket. Det er hardt å være kvinne.

Endret av Rosalind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mett og fornøyd etter god middag: Ovnsstekt økologisk kyllingbryst, couscous med karamellisert løk og valnøtter og stekt squash med zaatar og mynte. Veldig fornøyd med kombinasjonen av smaker, og særlig couscousen var et positivt bekjentskap (oppskrift fra Marcus Wareing). Jeg stekte skiver av sjalottløk til de ble gyldne, før de fikk surre ferdig i sukker og balsamico. Dette blandet jeg så inn i couscous med smørstekte valnøtter og litt valnøttolje. Ærlig talt kunne jeg greid meg uten kjøtt, jeg hadde vært strålende fornøyd med en bolle couscous. :ler:

Nå skal jeg ta en dusj, så kan helgen begynne for alvor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Mmm, couscousen hørtes meget interessant ut! Jeg har en pose sjalottløk i kjøleskapet, men de er muligens på vei til å krype ut allerede. Typisk sånn som man kjøper til en spesiell anledning, og så bruker man én eller to. Får du forresten kjøpt zaatar på Seasoned Pioneers?

Jeg spiser marinerte grønne oliven og melbatoast med parmaskinke (kjøpt utgått på dato på tilbud, som Zias serrano :fnise:), som følge til kveldens første glass hvite burgunder. Ikke verst det heller. :) Jeg har fennikel, timian, hvitløk og amandine-poteter i ovnen, behørig dynket med pastis og et glass av nevnte vin, og snart skal jeg tilsette klasetomater, og steke fersk steinbit.

Så blir det sjokolademoussekake med nøttebunn til dessert (fra i går), det eneste problemet er at jeg ikke kan bestemme meg for om jeg skal velge tokajer eller JP osv å drikke til. Og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte bringebær på torget i dag til å ha ved siden av - det hadde frisket det hele opp litt.

Med andre ord en typisk alene-hjemme-middag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaataren kommer fra SP, ja. Jeg har i grunnen fått litt sansen for sjalottløk i det siste, jeg synes særlig det er godt i salat, i stedet for rødløk. Med sånne store banansjalottløker er det jo ikke så strevsomt å renske heller. Couscousen kan absolutt anbefales!

Og middagen din høres nydelig ut, ikke minst fennikelformen! :sikle: I det hele tatt en alene-hjemme-middag etter mitt hjerte!

Jeg sitter og venter på at jeg skal bli sulten igjen, sånn at vi kan spise opp resten av serranoskinken og ostene. Men jeg kan jo alltids begynne å prøvesmake Tio Pepe'n. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...