Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3621 Del Skrevet 14. august 2008 Nextlife, det synes jeg er et glimrende forslag, men noe sier meg at det kanskje ikke faller i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 14. august 2008 #3622 Del Skrevet 14. august 2008 Nextlife, det synes jeg er et glimrende forslag, men noe sier meg at det kanskje ikke faller i smak. Nei, Tako pizza er kanskje noe av det som faller i katergorien "normal mat" Jeg gride å lure meg unna det daglige kveldsmøtet ( foran arrangementet vårt), og har brukt ettermiddagen på ripsplukking. Ripsen er perfekt moden til å lage gelè, så da er det bare å skride til verket. Jeg plukket 6 kg, så det bør bli en anseelig mengde gelè av det. Den jeg lagde i fjor ble helt perfekt, både i konsistens, smak og holdbarhet. Siste glasset gikk nå i vår, og det helt uten tilsetningsstoffer eller voks, bare rips, vann, sukker og varme glass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3623 Del Skrevet 14. august 2008 Hjemmelaget ripsgelé er fantastisk! Vi har dessverre ikke noe sted å ha busker, men mamma pleier å lage både rips- og solbærgelé, så da vanker det noen glass på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3624 Del Skrevet 14. august 2008 Ellers kan jeg meddele at selv om jeg mangler brødbaker, har jeg noen som når man minst aner det fyller kjøleskapet med marsipankake og konfektkake med nøttebunn og sjokolade. Å ha trålet byen rundt etter selskapskjole først var imidlertid ikke den mest ideelle oppladningen til nevnte overraskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 14. august 2008 #3625 Del Skrevet 14. august 2008 Ellers kan jeg meddele at selv om jeg mangler brødbaker, har jeg noen som når man minst aner det fyller kjøleskapet med marsipankake og konfektkake med nøttebunn og sjokolade. Å ha trålet byen rundt etter selskapskjole først var imidlertid ikke den mest ideelle oppladningen til nevnte overraskelse. :klø: Hva feires? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3626 Del Skrevet 14. august 2008 Ellers kan jeg meddele at selv om jeg mangler brødbaker, har jeg noen som når man minst aner det fyller kjøleskapet med marsipankake og konfektkake med nøttebunn og sjokolade. Men vafler, dét var ikke aktuelt! Å ha trålet byen rundt etter selskapskjole først var imidlertid ikke den mest ideelle oppladningen til nevnte overraskelse. Fant du kjole, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3627 Del Skrevet 14. august 2008 :klø: Hva feires? Ingen verdens ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3628 Del Skrevet 14. august 2008 Fant du kjole, da? Både ja og nei. Har du lyst til å se og hjelpe litt, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3629 Del Skrevet 14. august 2008 Om jeg kan være til så mye hjelp vet jeg ikke, men jeg har veldig lyst til å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3630 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) *poff* Endret 14. august 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3631 Del Skrevet 14. august 2008 Sånn umiddelbart likte jeg den første best. Jeg fikk litt art nouveau-assosiasjoner av de stiliserte tulipanene, og synes i grunnen mønsteret var kjempelekkert. Fasongen var fin på den andre (den første også, altså), men jeg er ikke helt sikker på det slufsemønsteret på beltet. Og så er det jo det med svart/sommer/bryllup, da; jeg er såpass gammeldags at jeg ikke ville brukt svart kjole i sommerbryllup, om vinteren er det mer ok. Men det er nå meg, da. () Jeg understreker igjen at jeg egentlig ikke har peiling, men dette var nå det som falt meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3632 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Takk for innspill! Jeg vet ikke heller om jeg tør å stille i svart i bryllup, nesten uansett årstid. Etter å ha lest i bryllupsforumet i ledige stunder skjønner jeg jo at dette er et minefelt av de helt nifse. :hår: Endret 14. august 2008 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 14. august 2008 Forfatter #3633 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Jeg vet ikke heller om jeg tør å stille i svart i bryllup, nesten uansett årstid. Etter å ha lest i bryllupsforumet i ledige stunder skjønner jeg jo at dette er et minefelt av de helt nifse. :hår: Sant nok! Men hos meg er det egentlig litt en personlig preferanse også, sånn generelt. Jeg bruker veldig lite svart om sommeren, dvs. jeg kan godt ha en svart bukse, men sjelden svarte overdeler eller helsvart antrekk. Lykke til med kjolevalg, uansett hva du bestemmer deg for. Endret 14. august 2008 av Nilma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. august 2008 #3634 Del Skrevet 14. august 2008 Må bare blande meg i kjolediskusjonen, og si at jeg er enig med Nilma, den første kjolen var lekker. Jeg ville ikke gått i sort kjole, ikke fordi det er "feil", men fordi det er det alle damer som ikke vet helt hva de skal ha på seg ender opp med både til bryllup og julebord . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. august 2008 #3635 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg synes begge kjolene var veldig fine, men i likhet med de andre hadde jeg valgt den første. Dels fordi den var kjempelekker, men også fordi det svarte alternativet muligens fremsto som litt for tilknappet. Jeg tilhører nok den kategorien som ikke synes det tilhører dødssyndene å iføre seg svart kjole i bryllup, men denne var litt for mye julebord etter min smak til et sommerbryllup. Så er spørsmålet: Kan du få brukt sjalet? *endelig litt klesprat her inne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3636 Del Skrevet 14. august 2008 Takk for innspill Helen! Jeg er såre fornøyd med at dere liker den første best - det er tross alt den jeg har prøvd, og som delvis sto som et skudd. Så er spørsmålet: Kan du få brukt sjalet? Tror ikke det her, nei. Det er mer kremfarget enn kjolen, så det krasjer litt. Men jeg vurderer noe over skuldrene, feks en liten svart bolero. Hvis jeg da ikke dropper hele kjolen, og stiller i kun sjalet, som sari. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. august 2008 #3637 Del Skrevet 14. august 2008 Hva med slør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3638 Del Skrevet 14. august 2008 Hva med slør? Med sarisjalet en gang over hodet så ordner det seg helt av seg selv. Det er jo en alt-i-ett-løsning, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. august 2008 #3639 Del Skrevet 14. august 2008 ...Og tiara skal du vel også ha? :dronning: Men, altså. Jeg er enig med de andre om kjolen. Den svarthvite var kjempelekker, og veldig bryllupspassende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 14. august 2008 #3640 Del Skrevet 14. august 2008 ...Og tiara skal du vel også ha? :dronning: Dette er dessverre det nærmeste jeg kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå